خواص شگفت انگیز انار، گریپ‌فروت، به و پسته تازه

خواص شگفت انگیز انار، گریپ‌فروت، به و پسته تازه

خواص تعدادی از میوه‌های پاییزی را برای شما بر شمردیم. در این مقاله سعی داریم تا شما را با خواص برخی دیگر از میوه‌های نوبرانه پاییزی آشنا کنیم. پس بهتر است از این میوه‌های بی‌نظیر و خواص بی‌شمار آن‌ها غافل نشوید.

انار، مناسب برای پوست شما

انار میوه‌ای پاییزی و بسیار مفید است. این میوه سرشار از فیبر محلول و نامحلول می‌باشد. که باعث بهبود حرکات روده، کاهش وزن، کنترل کلسترول، بهبود سیستم ایمنی و محافظت در برابر سرطان می‌شود.

انار سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها از جمله الاژیتانین، گراناتین، تانن و … می‌باشد. به همین علت ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. در حقیقت انار ظرفیت آنتی‌اکسیدانی بسیار بالایی دارد و برای مقابله با سرطان‌ها گزینه بسیار مناسبی است.

انار ویتامین C فراوانی دارد. در نتیجه برای بهبود سیستم ایمنی بسیار مناسب است و اثرات ناشی از افزایش سن مانند چین و چروک‌ها بر روی پوست را کاهش می‌دهد. همچنین روند پیری را کند می‌کند. انار برای محافظت پوست در برابر اشعه خورشید بی‌نظیر است؛ مناسب برای پوست‌های خشک می‌باشد و از مواد موثر موجود در آن برای تهیه محصولات مرطوب‌کننده پوست استفاده می‌شود. همچنین انار پوست‌های حساس را در برابر آکنه محافظت می‌کند. مطالعات متعدد اثرات مواد موثر موجود در انار را در پیشگیری از سرطان پروستات، سرطان سینه، سرطان‌های پوست، لنفوما، دیابت و… ثابت کرده‌اند. انار باعث بهبود اشتها، بهبود آنمی و تسکین بیماری‌های التهابی می‌شود.

برای داشتن قلبی سالم گریپ‌فروت را دریابید

در تحقیقی که برای تعیین میزان تاثیر گریپ‌فروت بر لاغری صورت گرفت، مشخص شد مصرف مداوم گریپ‌فروت باعث کاهش وزن می‌شود. فاکتورهای متابولیکی و وزن 91 مرد و زن چاق اندازه‌گیری شد. سپس گروهی از این افراد طی12 هفته به صورت مداوم گریپ‌فروت مصرف نمودند. بعد از این دوره، وقتی فاکتورهای متابولیکی و وزن این افراد را اندازه‌گیری کردند، مشخص شد؛ حساسیت به انسولین در افرادی که گریپ‌فروت مصرف می‌کردند، افزایش می‌یابد. در حقیقت سلول‌های آن‌ها به انسولین پاسخ می‌دهند و احتمال ابتلا به دیابت در این افراد کاهش می‌یابد. این افراد همچنین کاهش وزن بهتری داشته‌اند و حدود 2 کیلوگرم کاهش وزن طی 12 هفته را تجربه کرده‌اند.

مصرف روزانه مرکبات و از جمله گریپ‌فروت ریسک ابتلا به سکته را کاهش می‌دهد. طی تحقیقی مشخص شد، زنانی که گریپ‌فروت مصرف می‌کردند 20 درصد حمله قلبی کمتری داشته‌اند. مخلوطی از مود مغذی مانند فیبر، پتاسیم، لیکوپن، ویتامین C و کولین در گریپ‌فروت همگی کمک می‌کنند تا قلب سالمی داشته باشید. مصرف گریپ‌فروت باعث کاهش سطح لیپیدهای خونی مخصوصا تری‌گلیسرید می‌شود. به نظر می‌رسد اضافه کردن گریپ‌فروت به رژیم غذایی افرادی که از گرفتگی عروق رنج می‌برند، پیشنهاد مناسبی باشد.

انار ویتامین C فراوانی دارد. در نتیجه برای بهبود سیستم ایمنی بسیار مناسب

است و اثرات ناشی از افزایش سن مانند چین و چروک‌ها بر روی پوست را کاهش می‌دهد. همچنین روند پیری را کند می‌کند

دریافت مقادیر فراوانی پتاسیم از طریق مصرف گریپ‌فروت با کاهش ریسک سکته در ارتباط می‌باشد و مصرف مداوم گریپ‌فروت باعث کاهش تشکیل سنگ‌های کلیوی می‌گردد. با مصرف گریپ‌فروت تحلیل توده ماهیچه‌ای و کاهش توده استخوانی کمتر مشاهده شده است.

گریپ‌فروت یک میوه ضدسرطان می‌باشد. زیرا سرشار از ویتامین C است. ویتامین C یک آنتی‌اکسیدان بسیار قوی است که در برابر سرطان‌های متعدد محافظت ایجاد می‌کند. همچنین لیکوپن موجود در گریپ‌فروت باعث کاهش سرطان پروستات می‌شود. از طرفی مواد غذایی که سرشار از بتاکاروتن و ویتامین C هستند ( مانند گریپ‌فروت) باعث کاهش ریسک ابتلا به سرطان مری می‌شوند.

گریپ‌فروت میوه‌ای مناسب برای داشتن پوستی سالم و شاداب است. ویتامین C بالاخص وقتی به صورت طبیعی و از طریق مرکبات دریافت شود به نسبت وقتی که این ویتامین را از طریق مکمل‌ها دریافت کنید، می‌تواند از آسیب‌های پوستی که در نتیجه خورشید و آلودگی باشد، محافظت ایجاد نماید. همچنین از چروکیدگی‌های ناشی از افزایش سن محافظت می‌کند و باعث بهبود بافت پوست و شفافیت پوست می‌گردد. زیرا ویتامین C نقش حیاتی برای تولید کلاژن دارد که باعث استحکام و قوام پوست می‌شود. از طرفی گریپ‌فروت باعث آبرسانی مناسب به سلول‌های بدن و از جمله پوست می‌شود. گریپ‌فروت سرشار از ویتامین A می‌باشد که برای داشتن پوستی شاداب نباید از این ویتامین غافل شد.
به‌دانه

به دانه، بهبود گلودرد

دانه‌های به سرشار از تانن، شکر، پکتین، مالیک اسید، آمیگدالین و … می‌باشند. دمنوش تهیه شده از این دانه‌ها خاصیت آرام‌بخشی دارد. بی‌خوابی را درمان می‌کند و تنش‌های عصبی را تسکین می‌بخشد. همچنین پکتین موجود در این دانه‌ها برای درمان جراحات، سوختگی‌ها، سرفه، گلودرد و سایر مشکلات تنفسی کاربرد دارد. اگر از گلودرد، سرفه و التهاب مخاط گلو که در فصل پاییز بسیار شایع است رنج می‌برید دانه‌های به را دریابید. این دانه‌های کوچک را در آب جوش حل نموده و آن‌را صبح هنگام و به صورت ناشتا مصرف نمایید.
پسته

پسته تازه؛ تعدیل کننده فشارخون

پسته تازه سرشار از پتاسیم، چربی‌های تک اشباع نشده و فیتواسترول‌ها است. در نتیجه می‌تواند برای کاهش کلسترول و کاهش فشارخون مورد استفاده قرار گیرد. پسته به علت دارا بودن مقادیر فراوانی از آنتی‌اکسیدان‌ها برای مقابله با سرطان‌ها بسیار مناسب است. همچنین سرشار از مس، منیزیم و ویتامین B6 است و باعث تقویت سیستم ایمنی برای مبارزه با انواع عفونت‌ها و بیماری‌ها می‌شود.

شاید شما هم شنیده باشید که پسته را به عنوان یک ماده غذایی خون‌ساز معرفی می‌کنند، علت این مسئله این است که پسته دارای مقادیر فراوانی ویتامین B6 می‌باشد. که این ویتامین برای ساخته شدن گلبول‌های قرمز خون مورد نیاز است. همچنین مصرف پسته به علت دارا بودن مقادیر فراوانی ویتامین E برای پوست مناسب می‌باشد و پوست شما را از اثرات مخرب اشعه ماوراء بنفش محافظت می‌کند.

بینه خوشنودی راد

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید