حماسه کاروان عظیم اربعین حسینی در امامزاده سید جلال الدین اشرف

حماسه کاروان عظیم اربعین حسینی در امامزاده سید جلال الدین اشرف

همزمان با چهلمین روز شهادت سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) هزاران نفر از مردم مومن و ولایتمدار رفسنجان با حضور در راهپیمایی باشکوه جاماندگان اربعین حسینی با سرور و سالار آزادگان جهان تجدید بیعت کردند.
مردم شهرستان رفسنجان به ویژه بخشهای مرکزی و فردوس و نوق از ساعات اولیه صبح امروز (چهارشنبه) پیاده روی خود را از چند مسیر زیر

1.مسجد صاحب الزمان حسن آباد صادق الائمه علیه السلام  و فیض آباد نوق

2. سقاخانه جعفرآباد

3. سقاخانه های سه قریه شمس آباد نوق

4.مسیر اسماعیل آباد به سمت امامزاده

آغاز کرده و حسین گویان مسیر عشق را به سوی چشمه معرفت حرم حضرت سلطان سید جلال الدین اشرف  همراه با کاروان نمادین اسرای کربلا پیمودند.
به گزارش پایگاه  اینترنتی کاروان صادقیه ایستگاه های صلواتی و خیمه هایی در طول مسیر برای پذیرایی از دلدادگان حسین (ع) آماده خدمت به زائرین بودند.
ضمنا مسیر اسماعیل آباد مرکز دهستان رضوان مملو از نوای هیئت های عزاداری و کاروان نمادین اسرای کربلا بود. مردم پیاده و سواره جهت ابراز ارادت ؛ خود را به این مکان مقدس رسانیده بودند.

کاروان عظیم اربعین اباعبدالله الحسین(ع) ؛ امسال برای دومین سال پیاپی با پای پیاده عازم این آستان مقدس شدند. حدود هزاران نفر عاشق حسینی از مسیرهای ذکر شده در این آیین باشکوه معنوی شرکت کردند.

با طنین انداز شدن نوای ملکوتی اذان ظهر، سوگواران و عزاداران حسینی که مشغول عزاداری بودند، در صفوفی به هم فشرده به یاد آخرین نماز سید و سالار شهیدان نماز ظهر را به جماعت اقامه کردند.

آستان مقدس حضرت سیدجلال الدین اشرف، به عنوان یکی از مشهورترین اماکن زیارتی و سیاحتی شهرستان رفسنجان و بزرگترین مرکز تجمع صادقیون (عزاداران امام صادق علیه السلام) در استان کرمان  مورد توجّه و عنایت دوست داران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) قرار گرفته است . حضرت سید جلال الدین اشرف(ع) از نوادگان حضرت امام حسن مجتبی(ع) می باشد.(جهت آشنایی بیشتر با این مکان مقدس کلیک کنید)

برای نمایش تصاویر در سایز بزرگتر بر روی تصویر کلیک کنید.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید