شهید دستغیب از نگاه مقام معظم رهبری

شهید دستغیب از نگاه مقام معظم رهبری

محضر مبارک مرجع عالی‌قدر رهبر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خمینی مدظله العالی
شهادت جانگداز عالم ربانی فقیه مجاهد مرحوم آیت‌الله حاج سید عبدالحسین دستغیب و چند تن از همراهانشان را به پیشگاه حضرت بقیه‌الله روحی‌الفدا و به حضور آن مرجع و رهبر عزیز و به ملت شهید پرور ایران به خصوص خانواده محترم آن سلاله شهیدان آل محمد صلی الله علیه وآله و به جامعه روحانیت فداکار و به مردم سلحشور و مقاوم فارس تسلیت و تبریک عرض می‌کنم.
این حادثه خونین برای آن مجاهد خستگی ناپذیر مایه اجر و افتخار و برای دست‌های پلید و جنایتکاری که این خون پاک را بر زمین ریختند موجب روسیاهی و رسوایی و ننگ ابدی است. مزدوران سلطه استکبار جهانی که نمی‌توانند پیروزی‌های درخشان جمهوری اسلامی را در جبهه‌ها تحمل کنند نامردانه و دزدانه دست به چنین جنایاتی می‌آلایند و نفرت ملت مسلمان را از خود و اربابانشان چند برابر می‌کنند. آنان با خیال باطل خود می‌خواهند شیرینی پیروزی‌ها را از کام ملت فداکار بزدایند، غافل از اینکه برای ملتی که همه چیز خود را از روی شهادت‌طلبی داشته و جوانان پرشور و پیران پارسا و کودکان معصوم را به قربانگاه هدف‌های الهی می‌برد، این حوادث غیر منتظره نیست و همه چیز در راه خدا شیرین است. بار دیگر تبریک این شهادت پرافتخار و تسلیت فقدان شخصیت بزرگوار مرحوم آیت‌الله دستغیب را به حضور امام بزرگوار معروض داشته بقا و سلامت وجود مبارک را مسئلت می‌نمایم.
سید علی خامنه‌ای رئیس جمهور
پیام تسلیت به محضر امام خمینی (قده)
بسم‌ الله الرحمن الرحیم
یا ایتها النفس المطمئنه ارجعی الی ربک راضیه مرضیه فادخلی فی عبادی و ادخلی جنتی
مردم دلیر و مقاوم فارس! برادران و خواهران انقلابی شجاع! آیت‌الله حاج سید عبدالحسین دستغیب، این روحانی مبارز و پرهیزگار به دست جنایتکاران و دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب شهید شد. شما بیش از هر کس می‌دانید که او شخصیت مغتنم و ارزشمندی برای عالم اسلام بود. آنان که از سوابق زندگانی این شهید بزرگوار آگاهند، می‌دانند که او از نخستین کسانی بود که پرچم تبلیغ انقلاب اسلامی را در سخت‌ترین شرائط در استان فارس برافراشت و بر منابر و در مجامع، نام امام امت را بر زبان جاری ساخت، با دستگاه ظلم و جور به مبارزه برخاست.
این چهره پارسا و پرهیزکار در بهترین بخش از عمر پربرکتش، بی اعتنا به زخارف دنیوی، همت و نیروی خود را در راه استقرار حاکمیت الله صرف کرد و به یاد خدا دل خوش بود که: «الا به ذکرالله تطمئن القلوب» چهره معظم و دوست داشتنی این مرد خدا محبوب‌ترین چهره در میان مردم فارس و مورد احترام عمیق مردم در سراسر ایران بود. روح بی‌کینه و صفای باطن و لحن روحانی او گرمی‌بخش دل مردم بود و مردمی که او را صمیمانه دوست داشتند، به شخصیت والای این روحانی و مبارز و متقی احترام می‌گذاشتند. هفتاد سال زندگی همراه با طهارت و تقوا و سال‌ها صرف عمر در راه اسلام و انقلاب از این مرد بزرگوار چهره‌ای ساخته بود مورد احترام و علاقه مردم.
چنین مردی از سلاله پاک پیامبر و از خدمتگذاران صادق و فداکار اسلام و از یاران باوفا و مهربان امام و امت، امروز در شیراز همراه تنی چند از یاران و شاگردان خویش در راه اسلام و قرآن به شرف شهادت نائل آمدند. شهادت این عالم ربانی و سید بزرگوار سند دیگری است بر پلیدی و ناپاکی روح و ماهیت رسوایانی که بقای خود را در فنای مردان خدا می‌جویند، اما هر چه در این راه گام بر می‌دارند، رسواتر می‌شوند و صفوف مردم را در جهت حفظ دستاوردهای انقلاب و ادامه راه شهیدان مستحکم‌تر می‌کنند. خفاشانی که چشم دیدن پیروزی‌های امت شهیدپرور ایران را ندارند، زهر حقد و کینه خود را با کشتن چهره‌های محبوب و مردمی به کام انقلابیون می‌ریزند تا کام دشمنان خلق خدا را شیرین کنند، اما جز خسران دنیا و آخرت نصیبی نخواهند برد.
اطمینان دارم که شهادت این مرد خدا همچون زندگی پرافتخارش برای اسلام و انقلاب اسلامی ایران خیر و برکت به همراه خواهد داشت، چرا که همه ما را در ادامه راهی که برگزیده‌ایم مصمم‌تر می‌کند. تا راه اسلام در پیش روی ماست، دشمن حقیرتر از آن است که بتواند ما را از این سیر الهی منحرف بسازد.
شهادت این مرد میدان تقوا و مبارزه را به مردم شهیدپرور ایران، خصوصا به اهالی غیور فارس و فرزندان و بازماندگان و شاگردان آن شهید تسلیت و تبریک می‌گویم. سلام بر همه شهیدان اسلام.
سید علی خامنه‌ای
پیام تسلیت خطاب به مردم استان فارس

منبع: ماهنامه شاهد یاران53_54 ،فروردین واردیبهشت 1389

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید