پاسخ به سؤالاتی درمورد پوست

پاسخ به سؤالاتی درمورد پوست

پوست شما تنبل است؟!

خیلی ها می گویند پوست ما خسته و کدر است، در پاسخ به این پرسش باید اشاره کنم که گردش نامناسب خون باعث ایجاد خستگی در پوست می شود و تقویت جریان خون، صورت شما را درخشنده کرده و خستگی را برطرف می کند، شما هنگام مصرف مرطوب کننده ها با حرکات دورانی و فشاری ملایم، با نوک انگشتان پوست صورت خود را ماساژ دهید و با نوک انگشتان ضربات ملایم و یکنواخت بزنید، ضمن این که لیموترش تازه باعث شفافیت پوست می شود. یک عدد لیمو را به دو نیم کرده و آن را به پوست خود بمالید، پس از پنج دقیقه آن را با آب ولرم بشویید. در ضمن «سدر» ماده خنک کننده پوست می باشد، مقداری سدر را در آب ولرم حل کنید و مدت 15 دقیقه روی پوست بگذارید سپس به آرامی با آب ولرم بشویید.

تأثیر آب سرد بر زیبایی پوست

تحقیقات جدید دانشمندان نروژی نشان می دهد؛ افرادی که پس از حمام آب گرم، پوست صورت خود را با آب سرد می شویند، پوست شاداب و سالمی دارند. به گفته این محققان هنگام استحمام، منافذ پوستی باز می شوند و آلودگی ها به راحتی می توانند از پوست خارج می شوند و اگر بعد از حمام، پوست صورت با آب سرد شسته شود، منافذ به سرعت بسته می شوند و این امر به زیبایی پوست کمک شایانی می کند.
در عین حال شستن صورت با آب سرد در رفع التهاب، قرمزی و لطافت پوست مؤثر است.

پوست من خشکه، چه کار کنم؟

آنهایی که پوست خشکی دارند، باید مراقبت بیشتری از پوست خود داشته باشند، در واقع:
هیچ گاه پوست خود را با صابون تمیز نکنید.
روزی چند بار مقداری آب ولرم به صورت خود بپاشید.
شب هنگام پس از پاک کردن پوست از مواد آرایشی، به وسیله پنبه و شیر پاک کن، مقداری کرم ملایم روی پوست بمالید.

دور چشم، مستعد چروک خوردن است، پس حتماً از کرم های دور چشم استفاده کنید.
برای سفت کردن پوست از تونرهای ملایمی چون؛ گلاب، عرق بابونه یا آب معدنی استفاده کنید.

رژیم غذایی سالم برای شادابی پوست

هر روز حداقل هشت لیوان آب و آبمیوه بنوشید.
در وعده های غذایی حتماً از ماست استفاده کنید زیرا ماست حاوی باکتری هایی است که باعث تمیز شدن روده شده و پوست را شفاف و درخشان می سازد.
به جای شکر که باعث به وجود آمدن لک و جوش و چاقی می شود، بهتر است از عسل و شکر قهوه ای استفاده کنید. این مواد باعث تصفیه خون شده و مواد اضافی را از بدن دفع می کند.
کمبود ویتامین A باعث خشک شدن پوست، شکنندگی ناخن و التهاب پلک ها می شود. این ویتامین به وفور در شیر، ماست، تخم مرغ، گوجه فرنگی، توت فرنگی، هویج و انواع سبزیجات تازه یافت می شود. البته این بدان معنا نیست که مثلاً هر روز باید تخم مرغ بخورید، افراط و تفریط کار درستی نیست.
منبع:خانواده سبز-ش244

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید