زنان و ترس

زنان و ترس

زن موجودی است لطیف که در کشاکش زندگی به اجبار مبارزه سختی را پذیرفته است، نبردی برای زیستن و زن بودن. در این میان گاه لطافت خود را با ضعف اشتباه گرفته و برای خود ترس هایی می سازد تا شاید اندکی از بار سنگین زندگی اش سبک تر گردد.
در این مطلب سعی شده تا به بررسی مقوله «ترس» در زنان و چگونگی مقابله با آن پرداخته شود. «ترس»، کلمه ای است آشنا که همه انسان ها بارها با آن روبرو می شوند عده ای با آن کنار آمده، عده ای در برابر آن عقب نشینی کرده و منزوی می شوند و عده ای بر آن فائق می آیند.
زنان از مسائل زیادی می ترسند; از تنهایی، از تصمیم گیری، از صحبت کردن در ملا»عام، از خوب نبودن، از تغییر شغل و یا جدایی از همسر. «ترس» به هر دلیلی که باشد باید همواره به این موضوع توجه داشته باشید که شما زنده اید و باید زندگی کنید و این زندگی مستلزم رشد و پیشرفت همیشگی است و توقف جز انحطاط و نابودی چیزی در پی نخواهد داشت. بنابراین با پذیرفتن ترس هایتان به استقبال شرایط نامطلوب رفته و آنها را به بهترین و مطلوب ترین شرایط تبدیل نمایید.
اقدامی که اگر احساس درماندگی کنید هیچگاه آن را تجربه نخواهید کرد، زیرا ترس ها تا هنگامی که شما به رشد خود ادامه می دهید همراهتان هستند و این شما هستید که با رشد و بالندگی خود آنها را از سر راهتان برمی دارید. یکی از ترس هایی که بدلیل شرایط موجود در خانواده و اجتماع در زنان دیده می شود ترس از خوب نبودن به اندازه کافی وعدم کفایت لازم برای انجام وظایفش می باشد برای مقابله با این ترس بهترین کار این است که ذهن خود را آموزش دهید که نه تنها بد نیستید بلکه ممکن است بهترین نیز باشید. بهترین همسر، بهترین کارمند، بهترین مادرو… فقط باید بخواهید تا بتوانید و برای رسیدن به این حالت ابتدا باید خود را دوست داشته باشید اگر خود را واقعا دوست دارید به سلامت روحی و جسمی خود توجه خواهید کرد، برای این کار می توانید به مشاوران مراجعه کرده و به وضعیت جسمی و روحی خود رسیدگی نمایید.
کتاب های مختلفی هم درباره موضوعات مختلف مثل زیبایی و تناسب اندام وجود دارد. کلاس های مختلفی هم هست شما هر خانمی که می خواهید باشید، کارمند،خانه دار، بچه دار حتما در طول روز زمانی هرچند اندک را می توانید به خود اختصاص دهید و به سلامتی و زیبایی جسم و روح خود بپردازید. مطمئن باشید با این کار هم مادر خوب هم کارمند خوب و هم همسر بهتری خواهید شد و ترس هایتان نیز کمتر می شود و می توانید زندگی شیرینی برای خود و همراهان تان ایجاد کنید.
تنهایی و جدایی از همسر و فروپاشی زندگی زناشویی، یکی دیگر از ترس هایی است که گریبان گیر زنان می شود. همانطور ذکر شد تنها راه خلاص شدن از ترس، اقدام کردن و قدم پیش نهادن است. کافی است ذهن خود را آموزش دهید که با وجود عواقب منفی طلاق می توان با قبول آن و حرکت به سوی مجردی، زندگی همراه با عشق، شادی و شعف داشت. برای داشتن یک زندگی مجردی شاد و سالم باید بدانید علیرغم مشکلات زیادی که در این دوران ممکن است پیش بیاید، با دیدن نیمه پر لیوان و توجه به نکات مثبت اینگونه زندگی می توان لحظات بهتری را تجربه کرد. اگر در این دوران به خود گوش فرادهید و خواسته ها و احساسات درونی تان را درک نموده و به آنان پاسخ دهید و احساسات منفی نظیر حسا دت، ترس، احساس گناه، احساس بی کفایتی و تنهایی و… را کنار بگذارید. آنگاه خدا معجزه خود را نشانتان خواهد داد و به آرامش و اطمینان دست خواهید یافت و به طور حتم اگر بخواهید نیمه گمشده خود نیز را باز خواهید یافت.
آری آشتی با خود و دوست داشتن خود در درون انسان معجزه ای به نام عشق را پدید خواهد آورد که با آن زندگی سرشار از خوشبختی می گردد. چرا که عشق به معنای واقعی دوست داشتن خود به اندازه دیگری است و این امر مستلزم آن است که ترس های خود را شناخته و به عشق تبدیل شان کنید.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید