هرچه دارم از برکت دعای پدر است

هرچه دارم از برکت دعای پدر است

آیت الله العظمی مرعشی نجفی رحمهالله علیه فرموده است: «زمانی که در نجف بودیم، یک روز مادرم فرمودند: پدرت را صدا بزن تا برای صرف ناهار تشریف بیاورد. حقیر به طبقه بالا رفتم و دیدم پدرم در حال مطالعه خوابش برده، مانده بودم چه کنم؟ از طرفی می خواستم ام مادر را اطاعت کنم، و از طرفی می ترسیدم با بیدار کردن پدر باعث رنجش خاطر او گردم. خم شدم و لب هایم را کف پای پدر گذاشتم و چندین بوسه برداشتم، تا اینکه در اثر قلقلک پا، پدرم از خواب بیدار شد و دید من هستم. وقتی این علاقه و ادب و کمال احترام را از من دید، فرمود: شهاب الدین تو هستی؟
عرض کردم: بلی آقا.
دو دستش را به سوی آسمان بلند کرد و فرمود: پسرم! خدا عزتت را بالا ببرد و تو را از خادمین اهل بیت علیهم السلام قرار دهد.
حضرت آیت الله مرعشی نجفی می فرمود: من هرچه دارم از برکت آن دعای پدرم است.

پی‌نوشت‌ها:

1. رمز موفقیت بزرگان، رضا باقی زاده، ص117.
توضیح: مرجع عالی قدر و فقیه اهل علیهم السلام حضرت آیت الله مرعشی نجفی قدس سره الشریف در روز بیستم صفر 1315 در نجف اشرف در خانواده علم و تقوا پا به عرصه وجود نهاد و سرانجام در 7 صفر سال 1411 (7 شهریور 1369) در شهرستان قم، چهره در نقاب خاک کشدی. تدریس بیش از 68 سال در حوزه علمیه قم و نیز قبل از ان در نجف اشرف و تربیت هزاران شاگرد که هر یک خود در زمره بزرگان اسلام می باشند، بخشی از خدمات ان عام فرزانه به حساب می آید. بنیاد صدها مدرسه علمیه و هزاران مسجد، حسینیه، کتابخانه و مراکز فرهنگی، رفاهی و درمانی در قم و شهرستان های داخل و خارج از کشور، و نیز احیا و اشاعه آثار دانشمندان متقدم اسلامی، هم چنین تالیف و تصنیف بیش از صد اثر در علوم مختلف اسلامی به ویژه فقه، اصول، کلام، تفسیر، درایه، انساب و ادبیات از دیگر خدمات ایشان می باشد.
از روزگاری که در نجف اشرف به تحصیل و تدریس اشتغال داشته اند پیوسته درجمع آوری کتاب های نفیس خطی از هر فرصتی استفاده نموده و با انجام روزه و نماز استیجاری، کار شبانه در کارگاه برنج کوبی و حذف یک وعده غذا در بیست و چهار ساعت وجوه به دست آمده صرف خرید کتاب می کرد و همه آنها هم اکنون در گنجینه کتابخانه معظم له مورد استفاده می باشد.
در نتیجه تلاش مستمر ایشان در همین راستا، اکنون شاهد کتابخانه عظیمی هستیم که از لحاظ شمول نسخه های خطی نفیس، نخستین کتابخانه ی کشور، سومین کتابخانه جهان اسلامی و یکی از بزرگ ترین و مشهورترین کتابخانه ها در جهان به شمار می رود.

منبع:
عباس زاده، علیرضا؛ (1388) بوسه بر دست پدر، کاشان، مرسل، چاپ اول.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید