در درس خارج مطرح شد؛ انتقاد صریح آ‌یت الله سبحانی از وزیر ارتباطات/ بازگذاشتن درهای فساد تضعیف نظام را به دنبال دارد

در درس خارج مطرح شد؛ انتقاد صریح آ‌یت الله سبحانی از وزیر ارتباطات/ بازگذاشتن درهای فساد تضعیف نظام را به دنبال دارد

حضرت آیت الله سبحانی از مراجع تقلید امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) گفت: حضرت می فرماید مؤمن، مؤمن نیست مگر این که خوف و رجا داشته باشد.

وی افزود: اسلام ما خیلی عزیز است، یهودیت سرتاپا امید است اما در مسیحیت واقعی غالبا امید نبوده و همه خوف است از این رو دنبال رهبانیت می روند که هر دو نادرست است، اگر همه رجا باشد انسان غرور می گیرد و اگر هم همه خوف باشد انسان نمی تواند کاری انجام دهد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که انسان در عین حالی که راجی است باید خائف هم باشد، اظهار داشت: ما هم به شفاعت و هم به جزای اعمال معتقد هستیم، کار اسلام این است از این رو پیامبر اسلام مبشر و نذیر است.

وی ادامه داد: تبشیر تنها سبب می شود که انسان افسار بگسلد و گناه انجام دهد، اگر همه چیز هم خوف باشد انسان دیگر نمی تواند کاری را به پیش ببرد و اگر یک گناه انجام داد دیگر توبه نمی کند و می گوید که دیگر فایده ای ندارد.

حضرت آیت الله سبحانی با بیان این که انسان باید بین خوف و رجا زندگی کند، ابراز داشت: باید پشت سر خوف و رجا عمل وجود داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: همه ما می گوییم مداد علما افضل از خون شهدا است، بنده در دوران جوانی می گفتم چگونه می شود عالمی که نشسته و حدیث می نویسند بالاتر از شهیدی است که در میدان جنگ در حال جنگیدن است، بعدها دیدیم که همین مدادعلما شهدا را پرورش می دهد.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: اگر مداد شیخ مفید نبود این شهدا هم نبودند، این علم عالم است که با سختی های بسیار نشر پیدا می کند و جوانانی پیدا می شوند برای حفظ ولایت جان خود را فدا کرده و شهید شوند؛ بنابراین قلم طلاب وروحانیت بسیار مهم است و به فرموده حضرت امام قلم های طلاب و روحانیت مسلسل های آنان است.

وی اضافه کرد: طلاب باید به درس علاقه مند باشند و مباحثه کنند، مادامی که علم ما در کشور قوی نباشد هرگز نظام ما محفوظ نیست، حفظ نظام بستگی به وجود علمای برجسته در فقه، اصول و تفسیر است.

حضرت آیت الله سبحانی با تأکید بر این که فضای مجازی تهدیدی برای جوانان و کودکان ما است، گفت: الان امکان ورود مفاسد در همه خانه ها و افراد وجود دارد، وزیر ارتباطات می تواند آنها را ببندد و کنترل کند؛ درهای فساد را بازگذاشتن و جوانان را آلوده کردن سبب سستی نظام می شود.

وی افزود: نظام ما نظام ایمانی و اسلامی است و جوانان ما باید مؤمن مسلمان باشند، کودک از دوران کودکی باید با خدا و پیغمبر باشد اما این موبایلی که در اختیار همه است می تواند مرکز هر نوع فسادی باشد، چگونه این آقای وزیر محترم این ها را کنترل نمی کند، باید این ها را ببندد و خیال نکنید که چهار نفر به شما بد می گویند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم اظهار داشت: البته 4 نفر که میگسار هستند و گناهکار به شمار می روند آن ها شما را متحجر می دانند، «لَن تَرضى عَنکَ الیَهودُ وَلَا النَّصارى حَتّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُم» اگر رضایت آن ها را بخواهید باید شاهر هر نوع ناهنجاری و زیر پا گذاشتن ارزش های دینی و اخلاقی در سطح جامعه باشید اما اگر رضایت خدا را می خواهید باید به داد جوانان و کودکان برسید.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید