آیت‌الله مکارم‌شیرازی: گره زدن سرنوشت کشور‌ به برجام “عیب” و “اشتباه” است

آیت‌الله مکارم‌شیرازی: گره زدن سرنوشت کشور‌ به برجام “عیب” و “اشتباه” است

مرجع تقلید شیعیان با انتقاد از برخی رسانه‌ها که تلاش می‌کنند برجام را تنها راه نجات کشور معرفی کنند، گفت: نباید از برجام برای خود پاشنه آشیل بسازیم.

آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی صبح امروز در جمع طلاب و فضای مدارس علمیه بناب، تهران و کرمان با بیان اینکه غربی‌ها آبروی خودشان را با حمایت از عربستان برده‌اند اظهار داشت: عربستان یمن را به مخروبه‌ای تبدیل کرده اما تنها دلیلی که هنوز غربی‌ها با وجود این جنایات سعودی‌ها از آن‌ها حمایت می‌کنند پول است.

وی با اشاره به اینکه کسانی که در پست‌های اجتماعی هستند باید در مسئله برجام که این روزها موردتوجه قرار گرفته ‌دقت کنند گفت: برجام کار خوبی بود که صورت گرفت اما نباید همه سرنوشت کشور را به برجام گره بزنیم، نباید خیال کنیم همه سرنوشت ما به برجام گره خورده است.

مرجع تقلید شیعیان بر لزوم توجه به مسئله برجام تاکید کرد و ادامه داد: اگر مسئله اقتصاد مقاومتی را مورد توجه قرار دهیم و به توان داخل تکیه کنیم، در صورتی که آمریکایی‌ها برجام را پاره کنند ما همچنان روی پای خود می‌ایستیم.

استاد برجسته حوزه علمیه با انتقاد از برخی رسانه‌ها که تلاش می‌کنند برجام را تنها راه نجات کشور معرفی کنند اظهار داشت: این رویکرد عیب است از این جهت که دشمن از آن به عنوان نقطه ضعف ما استفاده می‌کند، از همین رو نباید از برجام برای خود پاشنه آشیل بسازیم.

به گفته وی، تکیه کشور به برجام و ناتوانی در برابر تحریم‌ها واقعیت ندارد اگرچه برجام اتفاق خوبی بود و عده‌ای در این زمینه زحمت کشیدند اما اگر بخواهیم همه چیز را به برجام گره بزنیم به گونه‌ای که بدون آن زندگی برای مردم ممکن نیست، اشتباه است.

آیت‌الله مکارم شیرازی با تأکید بر اینکه باید در مقابل دشمن با تمام قوا ایستادگی کنیم خاطرنشان کرد: خیانت در اموال کشور و اموال بانک‌ها مشکل بزرگی است از همین رو یکی از مهم‌ترین وظایف کوتاه کردن دست ظالم است.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به حمایت‌های ایران از مردم سوریه، یمن و عراق گفت: باید جلوی ظالم را بگیریم، یکی از این راه‌ها هم موفقیت هر چه بیشتر در رشد علمی است، در حقیقت عقب‌ماندگی از نظر علم و دانش سبب انواع عقب‌ماندگی‌ها می‌شود.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه برخی احادیث و روایات می‌تواند انواع بیماری‌های جامعه را درمان کند، اظهار داشت: امام محمد باقر (ع) فرمودند با انجام دادن 5 برنامه رعایت انصاف در تقسیم ارث، یکسان دانستن منافع خود با منافع مردم، نترسیدن از دشمن، عدم خیانت در بیت‌المال و مقابله با ظلم ظالمان در حق مظلومان ضامن شما می‌شوم که از اهل بهشت باشید.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به درگیری بین افراد بر سر مادیات و پول افزود: در دنیا یکی از عقب‌مانده‌ترین کشورها از نظر اصول قوانین انسانی کشور عربستان سعودی است، غربی‌ها هم در عین ادعای حمایت از حقوق بشر اما مدافع تمام قد عربستان هستند تنها به خاطر پول آن‌ها.

وی با تأکید بر اینکه کسی هوای نفس را کنار بگذارد چشم از پول نامشروع بپوشد تقوا پیشه کرده است خاطرنشان کرد: برخی نماز و روزه خوبی دارند اما وقتی پای پول به میان می‌آید کمیتشان می‌لنگد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید