داشتن خواهر باعث شادی و امیدواری افراد می شود

داشتن خواهر باعث شادی و امیدواری افراد می شود

تحقیقات جدید نشان می دهد داشتن خواهر شما را شادتر و امیدوارتر می کند و این در حالی است که داشتن برادر لزوماً این اثر را ندارد.
همچنین این بررسی ها نشان می دهد خانواده هایی که حداقل دارای یک دختر هستند می توانند بهتر با مشکلات مواجه شوند و با آنها کنار بیایند.
دختران عشق و علاقه را در بین اعضای خانواده استحکام می بخشند و اعضای خانواده را تشویق می کنند تا بهتر با یکدیگر ارتباط داشته باشند.

دکتر تونی کاسیدی از دانشگاه Ulster این بررسی را انجام داد و در این باره گفت: خواهران کمک می کنند تا اعضای خانواده سلامت ذهنی و روحی بهتری داشته باشند.
این بررسی ها نشان می دهد دخترها اعضای خانواده را به ارتباط بیشتر تشویق می کنند و این در حالی است که برادرها این گونه نیستند. احساسات متعادل برای سلامت ذهن انسان ها مفیدند و داشتن خواهر سبب می شود این موضوع در خانواده ها بیشتر نمایان شود. همچنین این مطالعات نشان می دهد دخترانی که دارای خواهر هستند باهوش تر و مستقل ترند و زندگی موفق تری دارند.
بررسی ها نشان می دهد زمانی که در خانواده ای طلاق رخ می دهد خواهران بهتر می توانند وضعیت موجود را درک و مدیریت کنند و از دیگر اعضای خانواده حمایت بیش تری نمایند.
تحقیقات نشان می دهد معمولاً پسرهایی که فقط برادر دارند نسبت به دیگر پسرها در مدرسه عملکرد ضعیف تری دارند و نمرات پایین تری می گیرند.
شاید یکی از دلایل این امر آن باشد که پسرها به طور طبیعی تمایل کم تری برای گفت و گو با دیگران دارند. وقتی که در یک جمع خانوادگی همه ی بچه ها پسر باشند معمولاً چندان جو گفت و گو بین اعضای خانواده و این کودکان حاکم نمی شود. در حالی که وجود یک دختر در خانواده می تواند این جو سنگین را بشکند.
این تحقیق روی نزدیک به 571 نفر که بین 17 تا 25 سال سن داشتند صورت گرفت و در مورد وضعیت خانوادگی و وضعیت روحی و احساسی اعضای خانواده سؤالاتی از آنها مطرح شد.
در این بررسی ها مشخص شد داشتن خواهر باعث می شود بقیه ی فرزندان شادتر و امیدوارتر باشند و نتایج بهتری هم در مدرسه به دست بیاورند.
وجود خواهر باعث می شود ارتباطات بسیاری بین اعضای خانواده صورت بگیرد و خواهر و برادرها از یکدیگر حمایت عاطفی بیش تری به عمل بیاورند.
منبع: بانو، شماره 28.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید