آیت‌الله اعرافی: ایران در زمینه قدرت دفاعی با کسی معامله نمی‌کند؛ سخنان ترامپ درباره قدرت موشکی ایران ناشی از جهل است

آیت‌الله اعرافی: ایران در زمینه قدرت دفاعی با کسی معامله نمی‌کند؛ سخنان ترامپ درباره قدرت موشکی ایران ناشی از جهل است

امام جمعه قم گفت: قانون منع صدور ویزا توسط آمریکا ابلاغ شد اما این موضوع را نمی‌دانند که این اقدامات برای ایران اهمیتی ندارد، ترامپ درباره آزمایش موشکی ایران سخنانی را بیان کرده است که ناشی از جهل وی است.

آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد اظهار داشت: زن و شوهر باید تلاش کنند که یکدیگر را خوشحال کرده و غم‌ها را از دل همدیگر برداشته که دین اسلام بر این موضوع تاکید داشته و چند اثر اخروی و دنیوی به همراه دارد.

وی با اشاره به حدیثی از امام باقر (ع) افزود: خوشحال کردن یکدیگر و برداشتن بار یکدیگر و برداشتن غم از مؤمن‌ها همطراز با عبادت است و به چیزی به اندازه خوشحال کردن دیگران خداوند پاداش نمی‌دهد.

امام جمعه قم با بیان اینکه خوشحال کردن مومنان سبب خوشحالی پیامبر می‌شود، گفت: رسول خدا تاکید کردند اگر مؤمنی را خوشحال کنید و غم را از دل وی بردارید مرا خوشحال کرده‌اید.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور عنوان کرد: مؤمن هنگامی که وارد قیامت می‌شود عمل خوب وی را همراهی می‌کند که این همان عملی است که انسان برادر مؤمن خود را خشنود کرده است و این عمل همراه انسان در برزخ مراقب انسان است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم تصریح کرد: اگر مؤمن گره‌گشایی از کار مسلمان کند دارای 72 نتیجه است که یکی از آن برطرف شدن مشکلات در دنیا است و 71 نتیجه آن در قیامت همراه انسان است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: در روایات آمده است که انسان باید تلاش کند فضای خانه در روابط همسران فضای سالم و تلاش برای خوشحال کردن یکدیگر باشد که البته باید شادی‌ها سالم باشد.

رئیس جامعه المصطفی بیان کرد: برخی معتقد هستند که جامعه را با هر عملی شاد کرد اما این گونه نباید باشد چون اسلام تاکید کرده که شادی‌ها باید مشروع و حلال باشد.

وی افزود: گاهی مشاهده می‌شود برخی مسئولان معتقد هستند باید جامعه را به هر وسیله شاد کرد و راه نامشروع هم ایرادی ندارد که این موضوع تفکر نادرستی است.

وی با اشاره به فرا رسیدن میلاد حضرت زینب(س) گفت: مقاومت حضرت زینب الگوی همگان است، زنی که در برابر چنگال دشمن احساس ضعف نکرد و ایستادگی کرد و از افتخارات تاریخ کشورمان است.

وی با اشاره به ارزش کار پرستاران افزود: پرستاری یک حمایت عاطفی و رسیدگی به بیماران است که از کارهای بسیار سخت است که این شغل همراه با علاقه عاطفی است که مسئولان هم باید این موضوع را مورد توجه قرار دهند که پرستاری شغل سختی است و باید مورد توجه قرار بگیرند.

امام جمعه قم با اشاره به فرا رسیدن دهه فجر بیان کرد: پیروزی انقلاب تجلی وعده الهی و درخشش نور انوار الهی بود که از قم درخشید و در ایران و جهان نشر پیدا کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور عنوان کرد: انقلاب اسلامی بر اسلام و ارزش‌های الهی پایه‌گذاری شد و این روح انقلاب را باید سرمایه‌گذاری کرد، غرب دین را تمام شده می‌دانست اما مرجعی از حوزه علمیه قم برخواست و اسلام را منتشر کرد.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: امروز مستکبران در برابر انقلاب هستند و مسلمانان و مستضعفان به انقلاب عشق می‌ورزند، غربی‌ها اقدامات زیادی برای مقابله با انقلاب انجام دادند و حجم وسیع کار علمی انجام دادند اما مسیر آنها غلط است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: انقلاب بر پایه دین و همراهی مردم شریف و متدین و رهبری امام و امتداد در ولایت فقیه شکل گرفته است که مهم‌ترین خصوصیت آن مردمی بودن آن است.

رئیس جامعه المصطفی با اشاره به برنامه‌ریزی دشمن برای مقابله با اسلام و انقلاب بیان کرد: دشمن تلاش می‌کند که با انقلاب اسلامی مقابله کرده و آثار و برکات و خدمات آن را کوچک شمرده و نظام علمی و رشد علمی و قدرت نظامی و دفاعی کشور را تضعیف کند.

آیت‌الله اعرافی تصریح کرد: دشمن تلاش می‌کند نهادها انقلابی در رأس آن ولایت فقیه را تضعیف کند که باید نخبگان و حوزویان برای آن چاره‌اندیشی کنند.

وی با اشاره به لزوم حضور پرشور در راهپیمایی 22 بهمن گفت: باید همانند سال‌های قبل و پیش از سالهای قبل شاهد حضور ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن باشیم.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور افزود: قانون منع صدور ویزا توسط آمریکا ابلاغ شد اما این موضوع را نمی‌دانند که این اقدامات برای ایران اهمیتی ندارد، ترامپ درباره آزمایش موشکی ایران سخنانی را بیان کرده است که ناشی از جهل وی است.

امام جمعه قم با بیان اینکه ملت ایران در زمینه موشکی و قدرت دفاعی با کسی معامله نمی‌کند، خاطرنشان کرد: آمریکا این موضوع را بداند ملت ایران از اهداف و آرمان‌های خود ذره‌ای کوتاه نمی‌آید و انتظار رهبر معظم انقلاب این است که مسئولان در برابر دشمن با مقاومت ایستادگی کنند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید