قابل توجه شوهران عزیز

قابل توجه شوهران عزیز

آیا تا به حال بین مادر و همسرتان اختلاف به وجود آمده؟ مطمئن هستم که جواب همه مردان مثبت است.
همان طور که از ابتدا گفتم این اختلاف مادر شوهر و عروس از ابتدای خلقت وجود داشته و تمامی هم ندارد. البته این مزاحی بیش نبود ولی از شوخی گذشته شما شوهران عزیز هنگام بروز چنین مشکلی چه اقدامی می‌کنید؟ آیا با درایت و با استفاده از روش‌های معقول مشکل را حل می‌کنید و یا مشکلی به مشکل قبلی اضافه می‌کنید؟ شما شوهران به نوعی حلقه گمشده بین این دو نفر هستید که با ایجاد این حلقه عاطفی پیوند عاطفی این دو نفر محکم‌تر خواهد شد. شما شوهران در این میان نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنید، اما چگونه:
1) شما شوهران می‌بایست در ابتدای کار وقتی اختلافی پیش آمد صبورانه رفتار کنید یعنی به حرف‌های دل همسر و مادرتان به خوبی گوش کنید و با آنان همدلی داشته باشید. در نتیجه می‌توانید به افکار غلط و رفتار نادرست آن‌ها پی برده و به دور از جانبداری و حمایت خاص از طرف دیگر برداشت‌های منفی مادر و همسرتان را اصلاح کنید.
2) علاقه و محبت همسرتان را به خانواده تان اظهار کنید و برای‌شان به طور مستقیم و غیرمستقیم بیان کنید که همسرتان به خانواده تان علاقه خاص دارند. با این کار والدین، خواهر و برادر دل‌هایشان سرشار از نشاط می‌شود و به همسرتان دلگرم‌تر می‌شوند.
3) همان طور که در مواقع مختلف از همسرتان قدردانی می‌کنید از تکریم شخصیت مادر بزرگوارتان نیز غافل نشوید و در مواقع خاص از زحمات او قدردانی کرده.
4) معمولا مادران نسبت به زندگی و شخصیت عروس حساس هستند به خصوص اگر عروس اول خانواده هم باشد. شما شوهران یادتان باشد که طبق آیات قرآن زنان و مردان برای یکدیگر لباس می‌باشند و یکدیگر را در کنار هم کامل می‌کنند اگر در زندگی کاستی‌ای وجود داشت هرگز آن را برای خانواده خود بیان نکنید بلکه از گرمی و صفا و صمیمیت بینتان صحبت کرده و از زندگیتان اظهار رضایت کنید.
5) مورد دیگر که بسیار مهم است این که هرگز از گله‌های احتمالی مادر و یا بعضا خواهر و خانواده خود برای همسرتان چیزی بازگو نکرده و در عوض از تمجید آنان از شخصیت عروسشان سخن بگویید و راه را برای ارتباطی گرمتر و خانواده‌ای با نشاط‌تر فراهم کنید.
6) به خانواده و اقوام همسرتان با گرمی رفتار کنید تا الگویی برای افراد دیگر و به خصوص همسرتان باشید.
7) هرگز اجازه ندهید که جمعی با غیبت و یا تهمت خانواده همسرتان را زیر سوال ببرند.
8) همسرتان را به برقراری صله رحم و گه گاهی مسافرت با خانواده خودتان و خانواده اش تشویق کنید.
شما شوهران می‌توانید با درایت، مدیریت و صبر و حوصله کلید اصلاح رابطه بین این دو باشید و از خانواده‌ای گرم و صمیمی نهایت لذت را ببرید.
منبع:http,//www,ettelaat,com

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید