آیت الله حسینی بوشهری: مردم با کسانی که در برابر انقلاب موضع گرفتند قهر هستند

آیت الله حسینی بوشهری: مردم با کسانی که در برابر انقلاب موضع گرفتند قهر هستند

امام جمعه قم با بیان این که مردم به صورت متحد پای انقلاب ایستاده اند، گفت: در سال 88 عده ای در برابر انقلاب موضع گرفتند که مردم با آن ها قهر هستند.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری امام جمعه قم امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با بیان این که زمینه فراگیری معروف باید در جامعه فراهم شود، گفت: برای نهادینه کردن معروف در جامعه باید از شیوه آسان سازی و ارشاد تدریجی استفاده کرد.

وی افزود: راه دیگر برای نهادینه کردن معروف و دور کردن جامعه از منکر تشویق است، از این رو اگر کسی کار درست و شایسته ای انجام می دهد باید تشویق شود؛ مسأله دیگر حمایت های مادی و معنوی آمران به معروف است که نقشی بسیار کلیدی دارد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با تقدیر از حضور پرشور و حماسی مردم در صحنه های گوناگون انقلاب اظهار داشت: حضور هوشمندانه ملت تمام توطئه های دشمن را در مراحل مختلف از بین می برد و خنثی می کند.

وی ادامه داد: ما شاهد حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال بودیم که مردم در اوج تهدیدهای دشمن به ویژه تهدیدات رییس جمهور تازه آمریکا به صحنه آمدند، جمعیت راهپیمایی امسال در برخی از نقاط دو برابر سال گذشته بود و ملت حماسه ای بزرگ آفریدند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که حضور مردم ایران در صحنه از نظر بین المللی دو پیام روشن داشت، ابراز کرد: نخستین پیام لبیک گویی ملت به دعوت رهبر عزیز انقلاب بود که فرمودند مردم خودشان جواب یاوه گویی ها را خواهند داد، پیام دوم پاسخ محکم و دندان شکن ملت ایران به یاوه گویی های دشمنان انقلاب بود.

وی عنوان کرد: این حضور قیمت و ارزش دارد، این همان حضوری است که از آن به عنوان عبادت یاد می کنیم و هر قدمی که در خیابان های شهرها در این راستا برداشته می شود چون رویارویی با دشمنان خدا و خوشحال کردن دل مؤمنان است عبادت محسوب می شود.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: پیام راهپیمایی 22 بهمن به دوستان این است که ملت ایران ملتی شکست ناپذیر است و در صحنه باقی خواهند ماند، ما به این مقدار بسنده نمی کنیم و گام های بلندتری به سمت پیشرفت و تمدن سازی برخواهیم داشت.

وی اضافه کرد: پیام ملت آگاه ایران به دشمنان این بود که خیال نکنند با تهدیدات، توطئه ها و برنامه ریزی های آنان مردم دست از انقلاب خود برمی دارند، مردم پای انقلاب ایستاده اند و اگر از زمین و آسمان خون ببارد ملت در صحنه باقی خواهند ماند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به پیام مردم به مسؤولان گفت: مردم به مسؤولان این پیام را دادند که با وجود مشکلات به صحنه آمدند و اعلام کردند که با نظام و رهبری پیمان بسته اند اما معنای حضور این نیست که از عملکرد مسؤولان گلایه مند نباشند، مسؤولان باید وظیفه خود را به خوبی در جهت رفع مشکلات مردم و بهبود وضع معیشت مردم انجام دهند، مردم ایران در دنیا نظیر ندارند و اگر مسؤولان برای این مردم شبانه روز کار کنند باز هم کم کار کرده اند.

وی با اشاره به حضور نسل جوان انقلاب در راهپیمایی 22 بهمن افزود: نسل سوم و چهارم انقلاب روزگار تلخ و سیاه ستمشاهی و دوران انقلاب را ندیده بودند اما انقلاب اسلامی پیام خود را به نسل سوم و چهارم منتقل کرده است که مزیت انقلاب ما به شمار می رود، برخی از انقلاب ها دچار انحراف و پیری زود رس می شوند اما انقلاب اسلامی دچار کج روی و پیری زود رس نشد و دلیل آن حضور نسل جوان در راهپیمایی اخیر است، انقلاب اسلامی همچنان زنده، پویا و بالنده است؛ صمیمانه و متواضعانه از همه ملت ایران تقدیر و تشکر می کنیم.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به سالروز 29 بهمن روز قیام مردم تبریز اظهار داشت: مردم آذربایجان مردمی پایبند به انقلاب هستند و در تمام تحولات اجتماعی مردم تبریز قهرمانانه پای کار و انقلاب ایستادند، در اوایل انقلاب مشکلاتی پیش آمد که امام راحل فرمودند پاسخ این مسائل را خود مردم تبریز و آذربایجان خواهند داد.

وی ادامه داد: اقوام گوناگون ملت ما پای انقلاب استوار ایستاده و خود را با انقلاب اسلامی گره زده اند و همه در میدان هستند، از این رو همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند جایی نمی ماند که سخن از آشتی ملی به میان آورده شود، آیا بالاتر از این حضور آشتی ملی وجود دارد؟ مردم پای کار انقلاب هستند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که مردم با کسی قهر نیستند، ابراز داشت: آشتی ملی برای جایی شرایط یک کشور به هم بخورد، روزی در لبنان این بحث در لبنان مطرح بود، در سال 88 عده خاصی در برابر انقلاب و نظام موضع گرفتند که به تعبیر رهبر عزیز انقلاب مردم با آن ها قهر هستند نه این که با یکدیگر قهر باشند، مردم بالاترین و عالی ترین ارتباط را دارند.

وی با گرامیداشت روز روحانیت و دفاع مقدس عنوان کرد: کارنامه روحانیت در طول دوران دفاع مقدس بسیار زیبا جلوه کرد، معلوم شد که روحانیت تنها اهل سخن و پشت تریبون رفتن نیست بلکه با همین لباس روحانیت با دشمن می جنگد تا به شهادت برسد، تعداد شهدای روحانیت در مقایسه با اقشار دیگر جامعه بیشتر است، روحانیت بین علم و عمل پیوند برقرار کرده است.

امام جمعه قم با اشاره به سالروز کودتای انگلیسی رضا خان در سال 1299 خاطرنشان کرد: دشمن عنصری قدرت طلب و قلدر پیدا کرده و بر مردم ایران مسلط کرده بودد، این آدم روزهای نخست دم از دیانت می زد و در مراسمات مذهبی شرکت می کرد تا دیدگاه علما و متدینین را به خود جلب کند اما وقتی به قدرت رسید رسما مخالفت خود را با اسلام اعلام کرد، انزوای روحانیت را در دستور کار خود قرار دارد و جدا کردن روحانیت از سیاست از دیگر برنامه های او بود؛ یکی از برنامه های ننگین این شخص کشف حجاب بود.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید