آیت الله حسینی بوشهری: مسؤولان به جای تکیه بر قراردادهای خارجی به ظرفیت های داخلی توجه کنند/ بهبود معیشت باید برسر سفره مردم مشخص باشد

آیت الله حسینی بوشهری: مسؤولان به جای تکیه بر قراردادهای خارجی به ظرفیت های داخلی توجه کنند/ بهبود معیشت باید برسر سفره مردم مشخص باشد

امام جمعه قم گفت: اگر سخن از اقتصادی مقاومتی مطرح است نباید به دادن گزارش های کلی بسنده کرد بلکه مردم باید سر سفره خود تأثیر مسائل اقتصادی را ببینند.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به روز راهیان نور گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار دست اندرکاران راهیان نور بیانات مهم و تأثیرگذاری داشتند و به نقش کلیدی دفاع مقدس به عنوان یک گنجینه اشاره کردند.

وی افزود: ثروت های در اختیار انسان شامل مادی و معنوی می شود، همانگونه که ثروت های مادی برای استخراج نیاز به فناوری دارد، ثروت های معنوی فرهنگی هم بدون تلاش و فناوری به دست نمی آید، اگر دنبال تعالی جامعه هستیم و می خواهیم نسل های آینده جامعه را بسازیم و با دشمن مقابله کنیم یکی از راهکارها این است که از دفاع مقدس و ارزش ها غفلت نکنیم.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که مسأله راهیان نور جوانان را با ایثار و فداکاری شهدا آشنا می کند، اظهار داشت: وقتی جوانان این فضا را می بینند اگر قبل از آن وضعیت درستی نداشتند بعد از این سفر با برکت، تغییر حالت داده و در فضایی دیگر قرار می گیرند.

وی ادامه داد: جوانان با رفتن به این مناطق می دانند که در برابر دشمن نباید احساس ضعف و ناتوانی بکنیم، رهبر معظم انقلاب در فرمایش دقیقی فرمودند که هر زمان ما در برابر دشمن احساس ضعف در ابعاد گوناگون نشان دادیم دشمن آنجا پیشروی کرده است.

آیت الله حسینی بوشهری ابراز داشت: اگر در مسائل اقتصادی به گونه ای سخن گفتیم که برای آب هم نیاز به بیرون مرزها داریم و شرایط کشور چنین و چنان است، هم دل مردم را خالی کردیم و هم به دیگران چراغ سبز نشان دادیم، آن ها احساس می کنند که تحریم ها کارساز و کارامد است و روز به روز فشار را بیشتر می کنند و به صدور قطعنامه می پردازند.

وی عنوان کرد: نباید روحیه ضعف را به دشمن رسانده و احساس ضعف کنیم،از ویژگی دفاع مقدس این بود که یک تنه در برابر کل دنیا جنگیدیم، جنگ احزاب علیه ما راه انداختند اما رزمندگان و مردم ایران در صحنه آمدند و افتخار آفریدند.

امام جمعه قم با اشاره به روز وفات حضرت ام البنین و روز تأسیس بنیاد شهید خاطرنشان کرد: در آموزه های دینی ما از شهید و شهادت زیبا سخن گفته شده است، پیامبر اسلام می فرماید اگر انسان در راه خدا به شهادت رسید بالاتر از آن خوبی وجود ندارد؛ در طول دفاع مقدس مردم آبدیده شدند و به برکت خون شهیدان سربلند بیرون آمدیم؛ باید به خانواده شهدا به دید تکریم نگاه کرد.

وی با اشاره به سالروز درگذشت آیت الله کاشانی اضافه کرد: ایشان انسان مجاهدی بود که نقش بی بدیلی در مبارزات ملت ایران به ویژه در جریان ملی شدن صنعت نفت داشت، گرچه این عالم فاضل در اواخر عمر خود مظلوم زندگی کرد، قدر ایشان دانسته نشده و اهانت هایی به او صورت گرفت اما اجر او با خدا است، انسان های فداکار از آبروی خود می گذرند تا آبروی جامعه و کشور بماند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به ایام احسان و نیکوکاری گفت: مردم ما واقعا به سفارش ها قرآن و اهل بیت(ع) خوب عمل کردند، در آستانه سال نو هستیم، نباید فقط به فکر تهیه لباس نو برای خود باشیم بلکه باید به فکر دیگران هم بود.

وی با اشاره به هفته منابع طبیعی و درختکاری افزود: نقش فضای سبز و جنگل ها در جامعه بسیار مهم است، هر هکتار جنگل مقدار بسیار بالایی اکسیژن تولید می کند و ذرات معلق را سامان می دهد، متأسفانه بلای خانمان سوزی بر سر جنگل ها می آورند و سالانه مقدار بسیاری از جنگل های ما را از بین می برند، از قوه قضائیه و مجریه می خواهیم با این حرکت زشت به شدت مقابله کنند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به دیدار نمایندگان خبرگان با رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: ایشان به صورت جدی از همه مسؤولان خواستند که در قبال مردم و معیشت آنان احساس مسؤولیت کنند، اگر سخن از اقتصادی مقاومتی مطرح است نباید به دادن گزارش های کلی بسنده کرد بلکه مردم باید سر سفره خود تأثیر مسائل اقتصادی را ببینند.

وی ادامه داد: مردم باید به صورت ملموس احساس کنند اما رهبری فرمودند این چنین نیست، قراردادهایی که با کشورهای خارج بسته شده درصد کمی از آن ها تحقق پیدا کرده است، رهبری فرمودند باید به داخل متکی بوده و چشم مسؤولان به سوی خارج نباشد، اگر بخواهید کشور را بر اساس قراردادهای با دیگران اداره کنید به تعبیر بنده ره به جایی نخواهید برد بلکه خودتان باید وارد کار شوید و از ظرفیت های گوناگون انسانی و منابع خدادی کشور استفاده شود.

امام جمعه قم با بیان این که با اتکای به داخل می توان خلاقیت، کار و اعتماد به نفس در جامعه ایجاد کرد، ابراز داشت: یکی از بنیان های ثبات نظام رضایت مردم و جامعه است، مسؤولان باید روی این مسأله تکیه کنند.

وی عنوان کرد: رهبر انقلاب به دشمنان بسیاری که رویاروی ما ایستادند اشاره کردند، سالیانی است که ما را متهم به مخالفت با حقوق بشر کرده، گاهی تروریسم معرفی می کنند و گاهی می گویند که ایران با حقوق زنان مخالف است، رهبری فرمودند در برابر دشمنان به جای موضع تدافعی باید موضع تهاجمی داشته باشیم.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: ترامپ رییس جمهور تازه کار آمریکا ایران را در کنار چند کشور دیگر از رفتن به آمریکا به تعبیر خود می خواهد باز بدارد، جرم ایران و کشورهای دیگر چیست، بحث های تروریسم و حقوق بشر را مطرح می کنند اما پرونده و کارنامه سیاه حقوق بشری آمریکا و نیروهای منطقه ای آنان آنچنان سیاه است که چیزی جز نفرت باقی نگذاشته است.

وی اضافه کرد: مردم بسیاری در یمن، سوریه و عراق کشته می شود آن وقت حقوق بشر را رعایت کرده اند، پایه گذار تروریسم در منطقه کیست و چه کسانی جز آمریکا و مزدوران آن امکانات مالی و نظامی را در اختیار تروریست ها قرار می دهد، ملت ما از حقوق حقه خود دفاع می کند اما آن ها ایران را به عنوان تروریسم معرفی می کنند؛ ما منتظر روز پیروزی هستیم که ملت ایران تمام نقشه ها و توطئه های شما را از بین ببرد.

آیت الله حسینی بوشهری در پایان یاد و خاطره حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خمینی و مرحوم آیت الله گلپایگانی را گرامی داشت.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید