آیت الله سعیدی: وجود تفکر لیبرالیستی در برخی مدیران مانع تحقق اقتصاد مقاومتی شده است

آیت الله سعیدی: وجود تفکر لیبرالیستی در برخی مدیران مانع تحقق اقتصاد مقاومتی شده است

امام جمعه قم دلیل کندی کار در عرصه جهاد اقتصادی را وجود نگاه و تفکر لیبرالیستی در برخی از نخبگان و مدیران دانست.

آیت الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم امروز در نخستین نماز جمعه عبادی و سیاسی سال 96 که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به آیاتی از سوره ممتحنه گفت: در روز قیامت خویشان و بستگان برای انسان فایده ای ندارد، این پاسخی به توجیه شخصی است که برای کفار جاسوسی کرده بود.

وی افزود: اسلام برای ارحام و بستگان حتی اگر کافر باشند حقوق و حدودی مشخص کرده و انسان را به خدمت و نیکی به ارحام فراخوانده است، در اسلام از قطع ارحام نهی شده است؛ ارتباط و تعامل با بستگان حد و مرز دارد.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت اظهار داشت: پدر و مادری که این همه بر اکرام آن ها توصیه شده اگر بخواهند انسان را مشرک کنند نباید از آنان اطاعت شود، در آیات بسیاری تصریح شده امتیاز ایمان واقعی، ارزشمند و مستقر از ایمان موضعی و موسمی بسیار بیشتر بوده و از ایمان فصلی انتقادشده است، ایمانی ارزش دارد که در همه حالات از جمله سختی ها پا برجا باشد.

وی با اشاره به همزمانی آغاز سال نو با ولادت حضرت زهرا(س) ادامه داد: از ویژگی های حضرت زهرا اسوه بودن برای همه عالم حتی برای حضرت ولیعصر(عج) است، حضرت در خانه و جامعه الگو بودند اما مقام و عظمتی که ایشان دارند تنها به دلیل انتصاب به رسول الله نیست بلکه حاصل تلاش بی وقفه، مجاهدت های گسترده و ایمان و تقوای ایشان بود، اگر حضرت زهرا(س) و سایر معصومان بدون تلاش و کوشش به مقامات عالی می رسیدند قابل الگو گیری نبودند؛ حضرت زهرا(س) مدافع ولایت و افشاگر چهره نفاق تا پای جان است.

آیت الله سعیدی با اشاره به فرا رسیدن ماه رجب ابراز داشت: ماه رجب یکی از 4 ماه برخوردار از حرمت و قداست ویژه است، در این ماه بندگان خدا و سالکان راه اهل بیت(ع) خود را برای شرکت در مهمانی خداوند آماده می کنند؛ ماه رجب، ماه زدودن غبارها و آماده شدن برای بندگی است.

وی با تبریک میلاد امام محمد باقر(ع) عنوان کرد: ایشان در روزگار حاکمیت بحران های فکری، بنیاد اندیشه دینی و معارف ناب محمدی را تحکیم بخشیدند و بر گستردگی و عمق تفکر دینی افزودند، امام باقر(ع) در نکوهش عافیت طلبان می فرماید در آخرالزمان مردمی می آیند که امر به معروف و نهی از منکر را لازم نمی شمارند مگر این که از زیان ایمن باشند و راه توجیه و بهانه را در پیش می گیرند، این افراد از میان تکالیف مواردی را که خدشه ای به جان و مال آن ها نمی زنند انتخاب می کنند وحتی اگر نماز به امور اقتصادی آن ها آسیب بزند از نماز هم دست بر می دارند.

امام جمعه قم با ابراز تأسف از حوادث رانندگی و تصادفات در سفرهای نوروزی  خاطرنشان کرد: بر اساس آمار تا کنون در سفرهای نوروزی بیش از 160 نفر کشته و بیش از 3 هزار نفر مجروح شده اند که دارای آثار و تبعات است، گرچه آمار نسبت به گذشته کاهش داشته اما باید مدیریت کرد تا شاهد چنن حوادثی نباشیم، رانندگان باید به توصیه های پلیس توجه کنند.

وی شعار تعیین شده سال 96 از سوی رهبر انقلاب را راهبرد سال جاری دانست و اضافه کرد: امسال رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی و سخنرانی حرم رضوی راهبردی را خطاب به مردم و مسؤولان تحت عنوان«اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» اعلام فرمودند.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) با اشاره به چرایی انتخاب شعار« اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» از سوی رهبر انقلاب گفت: تأکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی به دلیل 3 عامل بود، اقتصاد مقاومتی دامنه ای گسترده دارد و کار یک سال و دوسال نیست، از طرفی به مقداری که می شد در یک سال گذشته انجام شود کوتاهی صورت گرفته است.

وی افزود: تأکید و تکرار رهبری بر این راهبرد به این دلیل است که بعد از دوران پر افتخار و سرنوشت ساز 8 سال دفاع مقدس متجاوزان و در رأس آن آمریکا پی بردند که از طریق حمله نظامی نمی توانند بر ایران اسلامی پیروز شوند و روی به حمله فرهنگی و نظامی آوردند، آن ها این شکست و ناتوانی خود را مخفی نگه می داشتند و برای حفظ اقتدار پوشالی خود و انحراف افکار عمومی در مقاطع گوناگون دم از حمله نظامی و گزینه های روی میز می زندند.

آیت الله سعیدی با بیان این که همین آدرس غلط سبب شد برخی از نخبگان و مسؤولان باور کنند که مذاکرات سبب دفع حمله نظامی آمریکا و متحدان آن به ایران شده است، اظهار داشت: حرکت و تهدیدات دشمن سرپوشی بر ناتوانی ها آنان و همچنین فریبی برای افکار عمومی بود.

وی ادامه داد: دشمن بعد از شکست در جنگ تحمیلی جبهه نظامی را به جنگ فرهنگی و اقتصادی تبدیل کرد، رهبر معظم انقلاب که به خوبی دست دشمن را خواندند از همان ابتدا همه مردم و مسؤولان را به دفاع و مقاومت در جبهه جدید فرا خواندند، بر این اساس ایشان از سال ها پیش و تحت عناوین گوناگون جهاد اقتصادی را مطرح فرمودند اما بر خلاف 8 سال دفاع مقدس که حرکت ها جهادی بود، حرکت در جبهه اقتصادی به کندی انجام گرفت.

امام جمعه قم با بیان این که یکی از دلایل مهم کندی کار در عرصه جهاد اقتصادی وجود نگاه و تفکر لیبرالیستی است که برخی از نخبگان و مدیران به آن مبتلا هستند، ابراز داشت: در نگاه لیبرالیستی توسعه اقتصادی بدون عدالت اجتماعی شکل می گیرد.

وی عنوان کرد: در نگاه لیبرالیستی نه تنها اقشار ضعیف و کم در آمد هیچ نقشی در اقتصاد کشور ندارند بلکه به نظر لیبرال ها در صورت ضرورت مانعی ندارد که توده عظیم مردم در مسیر توسعه اقتصادی آن ها له شوند، در نظام لیبرالیستی  اشرافی گری، مفاسد اقتصادی و حقوق های نجومی بیداد می کند، در نگاه لیبرالیستی دست و مسؤولان در این مفاسد به وضوح آشکار می شود.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت خاطرنشان کرد: در بستر چنین تفکری کالاهای قاچاق از مبادی رسمی کشور اجازه ورود پیدا می کند، در پرتو نگاه لیبرالیستی است که بانک ها به افراد خاص وام ها و تسهیلات میلیاردی می دهند اما یک جوان جویای کار هیچ سهمی ندارد، در نگاه لیبرال ها فقط با چند کشور می توان رابطه برقرار کرد و کشورهای جهان سوم و در حال توسعه از این ارتباطات بی بهره یا کم بهره هستند؛ در نگاه لیبرالیستی ورود کالاهای غیر ضروری و تجملاتی آن هم برای افراد خاص و آقازاده ها از کشورهای خاص افزایش پیدا می کند.

وی اضافه کرد: از نگاه اقتصاد اسلامی و انقلابی و از منظر حضرت امام و رهبر انقلاب رشد اقتصادی باید همپای عدالت اجتماعی پیش رود، از نگاه اقتصاد اسلامی باید فاصله ببین طبقات مرفه و ضعیف کم شود، از نگاه اقتصاد اسلامی فرصت ها باید بین همه مردم تقسیم شود، در نگاه اقتصاد اسلامی تکیه بر درون و نیروهای داخلی وجود دارد.

آیت الله سعیدی با بیان این که غرب زدگی، خود باختگی و تفکر و نگاه لیبرالیستی از ابتدای انقلاب خط خود را در آشکار و نهان از خط اسلام ناب جدا کرد، گفت: این تفکر در زمان حیات حضرت امام چندان به خود جرأت عرض اندام نمی داد اما همه توان خود را برای دوران پس از امام نگه داشتند و برای این منظور کسانی را هم در نظر گرفته بودند.

وی افزود: حضرت امام که به توطئه آن ها پی برده بودند در یک حرکت انقلابی ریشه فساد را کندند و امید این گروه را نابود کردند و اجازه ندادند کشور به دست لیبرال ها بیفتد، به برکت اخلاص امام پرچم رهبری نظام در دستان پرتوان سلاله پاک حضرت زهرا(س) آیت الله العظمی امام خامنه ای قرار گرفت.

منبع : خبرگزاری رسا

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید