10 نکته برای یک رابطه عاشقانه موفق

10 نکته برای یک رابطه عاشقانه موفق

در روابط عاشقانه، مانند تمام روابط دیگر، مسایل جزیی هستند که اهمیت دارند. درست مانند اینکه یک کلمه اشتباه یا یک نگاه عجیب می تواند موجب شود زن و شوهر تا هفته ها با هم قهر باشند و حرکات کوچک به ظاهر بی اهمیت می تواند یک رابطه را در مسیر درست نگاه دارد. یک هدیه کوچک، یک تشکر خودمانی، یک تماس می تواند رابطه را تقویت کند.
طبق گفته ناتانیل برندن و رابرت استرنبرگ روان شناس، که در زمینه چالش های روابط عاشقانه تحقیق کرده و مطلب نوشته اند، این نشان دادن علاقه می تواند از تمام راه کارهای اعتماد سازی و شنیدن حرف های همسر مهم تر باشد. تحقیقات آنها 10 راه حل را برای خشنودی، رضایت و شادی زن و شوهر پیشنهاد می کند:ال شما از کلامتان بلند تر حرف می زنند اما کلمات اغلب شفاف تر از اعمال فرد سخن می گویند. هر از گاهی یک لحظه وقت بگذارید تا احساسات خود را برای همسرتان به زبان بیاورید.
2- به همسرتان محبت کنید: حرکات کوچک یا تماس های جسمی، گرفتن دست همسرتان و دست گذاشتن روی شانه او، همسرتان را دلگرم کرده و عشق و محبتی را که نسبت به او دارید منتقل می کند.
3- از همسرتان قدردانی کنید: بگذارید همسرتان همیشه بداند که کدام ویژگی های او را دوست دارید، به چه چیزی علاقه مندید، به کدام خصوصیات او افتخار می کنید، از دید شما نقاط قوت او چه هستند. خلق یک رابطه عاشقانه فقط یک پیوند ابتدایی نیست، بلکه تشویق و حمایت از پیشرفت یکدیگر در طول دوران زندگی است. با تعریف و تمجید از همسرتان، به او کمک کنید در استعدادهای خود موفق شود.
4- درد دل کنید: علاقه مند ها و چیزهایی را که از آن بدتان می آید رویاها وترس ها، موفقیت ها و خطاها یا هر چیز دیگری درباره خودتان را از همسرتان پنهان نکنید. اگر برای شما مهم است، آن را با همسرتان در میان بگذارید. مهم تر از آن، مطمئن شوید که با همسرتان بیشتر از هر کس دیگری درد دل می کنید. از آنجا که هر کسی حتی در نزدیک ترین روابط نیاز دارد یک حریم خصوصی داشته باشد، تا حد توان، خودتان و وقتتان را وقف همسرتان کنید.
5- در کنار همسرتان باشید: بدیهی است که وقتی همسرتان در زندگی با مشکلات بزرگی مانند بیکاری یا مرگ عزیزان مواجه می شود، باید چه کار کنید. اما خیلی مهم است که حتی زمانی که همسرتان مشکل کوچکی دارد- مشاجره در محل کار، مشکل در رفت و آمد از منزل به محل کار، اشتباه- از او حمایت کنید. سکوت نکنید، درگیری فیزیکی هم با کسی نداشته باشید و اهانت نکنید اما قدرتمند باشید و به هنگام بروز مشکل خونسرد و منطقی برخورد کنید.
6- هدیه بدهید: از فرصت استفاده کنید و نمونه کوچکی از عشق خود را با هدیه دادن نشان دهید. یک کتاب مناسب، یک دسر مخصوص، یک قطعه جواهر یا لباس، هر چیز کوچک یا بزرگی که به همسرتان بفهماند به یاد او بوده اید. برای او یادداشت عاشقانه بگذارید یا زمانی که در محل کار است، اس ام اس “دوست دارم” بفرستید تا تذکر کوچکی باشد از اینکه همیشه او را به خاطر دارید و او احساس بهتر و امنیت بیشتری نسبت به این رابطه داشته باشد.
7- به خواسته ها و کمبودهای همسرتان با بزرگواری پاسخ دهید: عامل بزرگ نابود کننده روابط، توقعات نابجاست، همسرتان سرشار از خطاها و نقاط ضعف انسانی است، مگر اینکه با یک آدم آهنی ازدواج کرده باشید. اینها ویژگی های او هستند، عیب نیستند! یاد بگیرید که نقاط ضعف همسرتان را همان طور که هست بشناسید و قدر بدانید. این بخش مهمی از وجود او به عنوان یک انسان است.
8- ” با هم تنها بودن” را در اولویت قرار دهید: مهم نیست که هر دوی شما چقدر گرفتار هستید، اطمینان حاصل کنید که حداقل هفته ای یک یا دو بار با هم تنها هستید. تجارب جدید کسب کنید، ماجراهای خود را با یکدیگر در میان بگذارید واز همراهی یکدیگر لذت ببرید.
9- به هیچ چیز عادت نکنید: هر روز حس قدرشناسی نسبت به همسرتان را پرورش دهید و قدر هزاران هزار برکتی را که با خود به زندگی شما آلوده بدانید. به یاد داشته باشید اگر ما از رابطه تان خشنود باشید، همسرتان هر روز هزاران کار کوچک انجام می دهد تا رابطه اش را با شما بهبود ببخشد. هرگز نگذارید همه چیز برای شما عادی شود.
10- برای برابری تلاش کنید: مطمئن شوید که از این قانون طلایی پیروی می کنید: “با همسرتان همان طور رفتار کنید که دوست دارید او با شما رفتار کند”. سعی کنید فعالیت های منزل و سایر کارها را عادلانه تقسیم کنید و توقعات خاصی نداشته باشید که خودتان دوست ندارید کسی متقابلا آنها را از شما تقاضا کند.
منبع: رازموفقیت شماره 182

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید