چرا و چگونه به اینجا می رسیم؟

چرا و چگونه به اینجا می رسیم؟

“محققان ادعا می کنند علاقه یک زوج معمولی به یکدیگر دو سال و شش ماه و(25) روز بعد از ازدواج رو به افول می گذارد.”
به گزارش دیلی، مشاوران ازدواج در تحقیق جدید خود مدعی شده اند گرچه تصوراتی مبنی بر این که پس از گذشت میانگین (7)سال علاقه زوج ها رو به کم شدن رفته و ارتباطات کم رنگ می شوند وجود دارد، اما تحقیقات جدیدتر از رخ دادن این تحولات پس از دو سال و شش ماه و (25) روز بعد خبر می دهند.
پس از این دوران اگر عشق به طور کامل از بین نرود مطمئنا سرد شده و دلیل آن توقف تلاش شوهران برای تمیز نگه داشتن خانه و رعایت کردن نظافت و درعین حال عدم رسیدگی به ظاهر توسط خانم های منزل است. در واقع پس از این زمان تلاش ها برای راضی نگه داشتن طرف مقابل به شدت کاهش پیدا می کند.
تحقیق جدید روی (5000) زوج عنوان می کند که پس از سومین سالگرد ازدواج (83) درصد زوج ها حتی دیگر به خود زحمت جشن گرفتن سالگردشان را هم نمی دهند و از کنار آن به راحتی می گذرند.
یک سوم زنانی که در این تحقیق شرکت کرده اند اعتراف کردند که دیگر سعی برای زیبا نگه داشتن خود نمی کنند و شام های دو نفره آنها در محیط های آرام به حداقل رسیده است.
نکته جالب دیگر این تحقیق دعوای زوج ها بر سر دستگاه کنترل از راه دور تلویزیون بوده است که نشان داده بیش از(70)درصد زوج ها بر سر این موضوع اختلاف دارند و تا کار به بحث نکشد این وسیله را به دیگری نمی دهند.
روان شناسان راه چاره این مشکلات را نشان دادن توجه سابق همپون ماه های اول ازدواج به همسر و کمک های کوچکی همچون تمیز کردن خانه و رفتن به رستوران هایی که با آن خاطره دارید را بر شمرده اند.
نتیجه این تحقیق به ظاهر خنده دار! نمایانگر بروز فاجعه ای عظیم در اجتماع است. اخبار جامعه نشان می دهد که آمار طلاق این روزها بسیار بالا رفته است ولی بیش از طلاق واقعی رشد فزاینده طلاق عاطفی در جامعه بیداد می کند.
اصولا هیچ زوجی را نمی توان نام برد که در زندگی خانوادگی آنها اختلاف فکر و سلیقه وجود نداشته باشد اما برای دستیابی به آرامش و موفقیت در زندگی باید سعی کرد تا این فکر و سلیقه را به هم نزدیک کرد. برای داشتن یک زندگی موفق، همسران باید درصدد تقویت نقاط مشترک خود برآیند نه آنکه به اختلافات دامن زنند. هرچه اختلافات افزایش می یابد، زوجین بیشتر و بیشتر از یکدیگر دور می شوند و سرانجام بعد از یک دوره کشمکش و دعوا، از مرحله دشمنی و تنفر عبور کرده و به مرحله بی تفاوتی می رسند. در این نقطه طلاق عاطفی آغاز می شود و تنها نقطه اشتراک این افراد برای ادامه زندگی مواردی همچون وجود فرزند، مشکلات مالی، مکانی برای زندگی و … است و در صورت برطرف کردن و حل این مسایل به طلاق واقعی دست می یابند. به هیمن دلیل طول مدت طلاق عاطفی در هر زندگی متفاوت از دیگری است. گاهی چند ماه طول می کشد و گاهی نیز تا پایان عمر ادامه می یابد.
بسیاری از افراد با بروز کوچکترین اختلافی حرف از جدایی و طلاق می زنند اما طلاق پایان مشکلات نیست بلکه آغاز یک زندگی پر از تلاطم است و برای رسیدن به ساحلی امن و آرام حداقل باید چند سال تحمل کنند.
یادمان باشد خراب کردن زندگی کار یک ثانیه است و ساختن آن کار هزاران ساعت! برای داشتن یک زندگی زیبا و موفق خانوادگی باید تلاش کرد.
منبع: رازموفقیت شماره 182

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید