گروه خونی(O) قسمت دوم

گروه خونی(O) قسمت دوم

مترجم: مریم کاظمی

فصل شانزدهم

پیشگیری از امراض بر اساس گروه خونی
دانش جدید پزشکان و دستگاه های طبی را به طور کامل به مجموعه ای بی شمار از دارو ها مجهز کرده است که پزشکان در سراسر جهان برای مطالعه بیماران آنها را تجویز می کنند نه برای به خطر انداختن جان آنها . اما سوالاتی وجود دارد که باید از خود بپرسیم از جمله این که آیا ما به اندازه کافی در استفاده از آنتی بیوتیک ها و دارو ها محتاط هستیم و چگونه باید بفهمیم که کدام دارو ها برای ما و یا خانواده و فرزندانمان مناسب هستند؟
بار دیگر این گروه های خونی ما هستند که به این سوالات پاسخ می دهند.من خود به شخصه به عنوان پزشکی که از راه درمان های گیاهی بیماران را معالجه می کنم تا حد امکان از مصرف داروها بدون نسخه پزشک خودداری می نمایم. زیرا در بیشتر حالات می توانیم جایگزین های طبیعی برای این داروها پیدا کنیم که تاثیر آن اگر بهتر از داروهای شمیایی نباشد به اندازه آنها ست.
با این اشاره که دارو های شمیایی هر چند به نظر بی خطر می آیند اما تاثیرات جانبی فراوانی دارند.
درمان های طبیعی برای گروه خونی O :
سردرد: بابونه ـ پوست درخت بید ـ قنطریون ـ سنبل الطیب
التهاب سینوزیت ها:
آویشن
التهاب مفاصل:
وان سولفات منگز( نمک الپسم) وان جوشانده الکیل کوهی
گوش درد:
قطره مخلوط سیر و روغن زیتون و بوصیر.
دندان درد:
ماساژ لثه با سیر له شده ـ ماساژ لثه با روغن میخک.
سوء هاضمه:
پرومیلین(آنزیم های آناناس) ـ زنجبیل ـ سوسنمبر
تشنجات و گاز معده:
جوشانده بابونه ـ جوشانده رازیانه ـ جوشانده سوسنمبر
تقویت کننده هایی که حاوی عامل پیویدوس هستند که به رشد باکتری های مفید کمک می کند.
حالت تهوع:
فلفل قرمز تند ـ زنجفیل ـ جوشانده شیرین بیان.
آنفولانزا:
آلیاناسه ـ جوشانده رز وحشی ـ سیر ـ قنطریون ـ پوست درخت بید سفید ـ گل شاه پسند.
سرفه:
فراسیون ـ زیزفون
گلودرد:
مضمضه با جوشانده مریم گلی.
جمع شدن خلط در مجرای تنفسی:
جوشانده شیرین بیان، بوصیر، گزنه گل شاه پسند.
یبوست:
الیاف گیاهی ـ پسیلیوم ـ پوست درخت لارکسARA-6- نارون قرمز
اسهال:
قره گیله – باکتری مفید ماست Iacidophilus- شاه توت- برگ تمشک.
درد قاعده گی: سیاه توسه( سیاه توسکا).

فصل هفدهم

پرسش و پاسخ
سؤال: آیا برای ثمر بخش بودن رژیم غذایی مناسب برای گروه خونی ام باید همه تغییرات را به یکباره انجام دهم؟
جواب:
خیر، برعکس، پیشنهاد می کنم تدریجاً از مصرف غذاهایی که برای شما مناسب نیست دست بردارید و میزان غذاهای مناسب را افزایش دهید.بیشتر برنامه های رژیمی شما را وادار می دارد تا به سرعت شیوه زندگی و تغذیه خود را تغییر دهید اما به نظر من، درست این است که شما ابتدا یاد بگیرید، زیرا منافع این رژیم غذایی در دراز مدت پدیدار می شود.
شما نباید تنها به نوشته های من تکیه کنید بلکه باید از واکنش هایی که بدنتان نشان می دهد چیزهای زیادی بیاموزید پیش از آغاز رژیم غذایی گروه خونی خود، ممکن است اطلاعات شما درباره مواد غدایی مفید و مضر محدود باشد همینطور شما عادت کرده اید که انتخاب های خود را براساس ذوق شخصی و آداب و رسوم خانوادگی و کتاب هایی که در مورد رژیم های غذایی خوانده اید، انجام دهید و اگر بسیار خوش شانس خواهید بود اگر تصادفاً
برخی غذا های مفید برای بدنتان را انتخاب کنید . اما پیروی از رژیم غذایی ویژه گروه خونی، ابزاری است مؤثر برای موفقیت با تکیه بر آگاهی.
تا وقتی که بهترین رژیم غذایی مناسب برای خود را بیابید می توانید بعضی وقت ها کمی از آن چشم پوشی کنید زیرا سخت گیری، دشمن لذت است و من آن را تاًیید نمی کنم. من رژیم ویژه گروه خونی A را برای شما طراحی کردم تا احساس کنید در بهترین حال هستید نه اینکه احساس محرومیت و کمبود نمایید. گاهی وقت ها، منطق شما را به انتخاب میانه روی و عدم پایبندی وا می دارد مثلاً وقتی در منزل یکی از نزدیکان و دوستان میهمان هستید.
سوال: گروه خونی من ABو گروه خونی همسرمOاست چگونه می توانم غذایی بپزم که هر دو بتوانییم آن را مصرف کنیم زیرا نمی خواهم در هر مرتبه دو نوع غذای جداگانه تهیه نمایم؟
جواب:
من و همسرم نیز همین وضع را داریم. زیرا گروه خونی او o و گروه خونی من A است و بر اساس تجربه دریافته ام که می توانیم یک سوم از غذایی را که آماده می کنیم با هم شریک باشیم. زیرا تنها تفاوتی که وجود دارد در منابع پروتئینی است . به عنوان مثال ما می توانیم راگوی سبزیجات آماده کنیم و من به آن پنیر توخو اضافه می کنم و همسرم در کنار آن گوشت مرغ مصرف می کند. و وقتی ماکارونی می پزیم همسرم برای خود کمی گوشت گاو و چرخ کرده به آن اضافه می کند.
مردم معمولاً بسیار نگران هستند که رژیم غذایی که از آن پیروی می کنند و رژیم غذایی ویژه گروه خونی برای آنها دست و پای آنها را ببندد. اما به این امر فکر کنید که هر لیستی شامل بیش از 200 نوع مواد غذایی است که بیشتر آنها برای بیش از یک گروه خونی مناسب است و از آنجا که میانگین خوراک یک انسان معمولی 25نوع غذا است رژیم های ویژه گروههای خونی به شما انتخاب های بیشتری می دهد نه کمتر.
سؤال: چرا شما برای هر نژادی مقدار مختلفی از مواد غذایی را تجویز می کنید؟
جواب:
محال است که شما بتوانید همه غذا های موجود در برنامه غذایی را میل کنید. شما باید به این برنامه به عنوان لوحه ای که نقاش رنگ های خود را روی آن قرار می دهد نگاه کنید. شما می توانید رنگ های مناسب خود را انتخاب کنید. اما تلاش کنید در صورت امکان به نسبت هفتگی پیشنهادی از گروهای غذایی مختلف برسید.
تعداد دفعاتی که شما غذایی مصرف می کنید مهمتر از حجم مقادیر است . بنابراین اگر شما کوچک اندام هستید سعی کنید مقادیر را کم کنید بدون این که تعداد دفعاتی که غذا می خورید را کاهش دهید . این کار باعث می شود مواد مغذی مفیدتر به نسبت ثابت به خون برسد.
سؤال: چه باید بکنم اگر ماده چهارم یا پنجم در خوراکی که تهیه می کنم از موادی است که مضر است؟
جواب:
این مسئله به خطرناک بودن حال شما و یا میزان پایبندیتان به برنامه غذایی ویژه گروه خونی بستگی دارد . اگر شما نسبت به غذای معینی حساسیت دارید و یا از التهاب قشای قولون رنج می برید ، شاید بهتر باشد به طور کلی از خوردن این مواد اجتناب کنید . بسیاری از بیماران به طور کامل از خوردن این مواد صرفنظر می کنند. اما من فکر می کنم این کار زیاده روی است و خوردن غذاهایی که در برنامه غذایی وجود ندارد آن هم بعضی وقت ها به بیشتر مردم صدمه ای نمی زند مگر اینکه حساسیت معینی نسبت به این غذاها داشته باشند.
سؤال: اگر از این برنامه غذایی پیروی کنم آیا وزنم کمتر خواهد شد؟
جواب:
را های زیادی برای پاسخ به این سؤال وجود دارد.
اولاً بیشتر مردمی که از اضافه وزن رنج می برند از یک برنامه غذایی نامناسب پیروی می کنند و غذایی را مصرف می کنند که هضم آن دشوار است و یا باعث جمع شدن مقدار زیاد آب در بدنشان می شود، عواملی که باعث زیاد شدن وزن می شود.
رژیم غذایی مخصوصی ، مخصوص گروه خونی شما به گونه ای
است که به شما کمک می کند از هر گونه عدم تناسب که موجب اضافه وزن می شود رهایی یابید. اگر از این رژیم پیروی کنید متابولیسم غذای بدن شما متعادل شده و به حد طبیعی خود می رسد به شکلی که بدن می تواند کالری را بهتر بسوزاند . دستگاه گوارش نیز مواد غذایی را همانگونه که باید پردازش کرده و از جمع شدن آب در بدن جلوگیری میکند و باعث کاهش وزن فوری شما می شود.
من از روی تجربه شخصی دریافته ام که بیشتر بیمارانم که از مشکل اضافه وزن رنج می برند سابقه پیروی از رژیم های متعدد را داشته اند. مردم فکر می کنند گرفتن رژیم های پی در پی باعث کم شدن وزن می شود اما این درست نیست اگر این رژیم ها و غذاهایی که در آن وجود دارد با آنچه برای بدن مفید است ، مخالف باشد.
برنامه:در فرهنگ ما معمولا کاهش وزن را تاًیید میکنند که همه بتوانند به طور یکسان از آن پیروی کنند آنوقت این سوال برایشان پیش می آید که چرا در کم کردن وزن موفق نمی شویم! جواب روشن است زیرا گروه های خونی مختلف به طور متفاوتی برخورد می کنند.
سؤال: آیا کالری مواد غذایی در برنامه ویژه گروه های خونی مهم است؟
جواب:
پس از گذشت مدتی شما قادر خواهید بود میزان غذایی که مناسب
نیاز شماست مشخص کنید اما جدول های هر گروه غذایی نقطه شروع را در اختیار شما قرار می دهد .
شما باید به مقدار توصیه شده توجه کنید زیرا نوع غذایی که انتخاب می کنید هر چه باشد اگر در خوردن آن افراط کنید وزن شما افزایش می یابد . این امر بسیار واضح است و حتی احتیاجی به گفتن ندارد اما افراط در غذا خوردن امروزه یکی از دشوارترین و خطرناک ترین مشکلات جدی است . میلیون ها نفر از مردم به علت حجم غذایی که می خورند مبتلا به نفخ معده و سوء هاضمه هستند. هنگامی که شما در مصرف غذا زیاده روی می کنید دیواره معده شما همچون یک بادکنک باد شده کش می آید و با وجود اینکه عظلات معده انعطاف پذیر و قادر به انقباض و انبساط است .سلول های دیواره شکم در هنگام باز شدن زیاد ، تلاش زیادی را صرف می کنند.
اگر شما معمولاً عادت دارید اینقدر بخورید تا سیر شوید پس از خوردن نیز احساس خستگی می کنید سعی کنید مقدار غذایی را که مصرف می کنید ،کاهش دهید و یاد بگیرید که از آنچه بدنتان می گوید لذت ببرید.
سؤال: من تا حالا نام این حبوباتی را که شما ذکر کرده اید نشنیده ام چگونه راجع به آنها بیشتر بدانم؟
جواب:
اگر شما به دنبال حبوبات جایگزین هستید، فروشگاه های عرضه
مواد خوراکی سالم آن را در اختیار دارند . در سالهای اخیر، حبوبات و دانه های قدیمی که فراموش شده بودند دوباره کشف و تولید شده اند.
به عنوان مثال، نوعی تاج خروس و گندم کوهی که عاری از مشکلات گندم کامل است وجود دارد که می توانید آنها را امتحان کنید ؛نتیجه مطمئناً رضایت بخش خواهد بود . با آرد گندم کوهی می توان نان مغذی و ترد با طعمی خوب تهیه کرد.اینگونه نان ها به سرعت فاسد می شوند و باید در یخچال نگهداری شوند در عین حال بسیاری از آنزیم های مفید خود را حفظ می کنند.
سؤال: من از حساسیت نسبت به بادام زمینی رنج می برم اما شما می گویید برای گروه خونی ABبسیار مفید است؟
جواب:
پیشنهاد می کنم مجدداً مطمئن شوید که حساسیت شما نسبت به بادام زمینی است . زیرا واکنش های حساسیتی زمانی اتفاق می افتد که لکتین به شکل نا مطلوبی با گروه های خونی تداخل پیدا می کنند . شاید شما گمان می کنید که نسبت به بادام زمینی حساسیت دارید. زیرا غالباً پزشکان افراد عادی تمایل دارند هنگامی که از یافتن دلیلی برای توضیح برخی واکنش ها عاجز می شوند، حساسیت را عامل آن بدانند. ممکن است شما نیز یکبار بادام زمینی را به همراه مواد دیگری که این مشکل را ایجاد کرده اند مصرف کرده اید و فکر می کنید کار بادام زمینی است!
منبع:برنامه غذایی مناسب گروه خونی o

گروه خونی O  هفتگی اگر اجداد شما از نژاد زیر هستند :

غذا

مقدار

سیاه

سفید

زرد

ماهی و گوشتهای دریایی

120-180 گرم

1-4 بار

3-5 بار

4-6 بار

گروه خونی O  هفتگی اگر اجداد شما از نژاد زیر هستند :

غذا

مقدار

سیاه

سفید

زرد

گوشت قرمز بدون چربی

120-180 گرم
برای مردان
60-150 گرم
گرم برای زنان
و کودکان

5-7 بار

4-6 بار

3-5 بار

ماکیان

180-120 گرم
برای مردان
60-150 گرم
برای زنان و
کودکان

1-2 بار

2-3 بار

3-4 بار

گروه خونی O  هفتگی اگر اجداد شما از نژاد زیر هستند :

غذا

مقدار

سیاه

سفید

زرد

ماهی ، همه انواع مجاز

120-180 گرم

2-4 بار

3-5 بار

3-5 بار

گروه خونی O  هفتگی اگر اجداد شما از نژاد زیر هستند :

غذا

مقدار

سیاه

سفید

زرد

تخم مرغ

1 عدد

1-4 بار

3-6 بار

3-4 بار

پنیر

60 گرم

0- 1 بار

0- 1 بار

0- 1 بار

ماست

120-180 گرم

0- 1بار

0- 2 بار

0- 1 بار

شیر

120-180 گرم

0- 2 بار

0- 1 بار

0- 1 بار

گروه خونی O  هفتگی اگر اجداد شما از نژاد زیر هستند :

غذا

مقدار

سیاه

سفید

زرد

روغنها

1 قاشق
غذاخوری

3-8 بار

4-8بار

5-8 بار

گروه خونی O  هفتگی اگر اجداد شما از نژاد زیر هستند :

غذا

مقدار

سیاه

سفید

زرد

خشکبا ر

6- 8 بار
(یک مشت کوچک )

2-5 بار

2-5 بار

2-4 بار

کره ، خشکبار
(گردو ، بادام و ..

1-2 قاشق غذاخوری

2-5 بار

2-5 بار

2-4 بار

گروه خونی O  هفتگی اگر اجداد شما از نژاد زیر هستند :

غذا

مقدار

سیاه

سفید

زرد

همه انواع لوبیا
و حبوبات

یک فنجان از مواد خشک

3-0 بار

1-3 بار

2-4 بار

  

گروه خونی O  هفتگی اگر اجداد شما از نژاد زیر هستند :

غذا

مقدار

سیاه

سفید

زرد

دانه های گیاهی

نصف فنجان

1-6بار

1-6 بار

1-6 بار

انواع دانه های
گیاهی  و نان و
خمیرهای مجاز

نصف فنجان از
دانه های خشک
نصف فنجان
ماکارونی خشک
دو تکه نان باگت

2-5 بار

2-5 بار

2-5 بار

 

گروه خونی O  هفتگی اگر اجداد شما از نژاد زیر هستند :

غذا

مقدار

سیاه

سفید

زرد

سبزیجات خام
یا پخته یا
بخارپز

1 فنجان

3-5 بار

گروه خونی O  هفتگی اگر اجداد شما از نژاد زیر هستند :

غذا

مقدار

سیاه

سفید

زرد

همه انواع
میوه های مجاز

90-150 گرم

3-5 بار

3-5 بار

3-5 بار

گروه خونی O  هفتگی اگر اجداد شما از نژاد زیر هستند :

غذا

مقدار

سفید

زرد

همه انواع مجاز
آب میوه ها

240 گرم

2-3 بار

2-3 بار

آب

240 گرم

4-7 بار

4- 7 بار

نقاط قوت
سلامتی

نقاط ضعف

تهدیدهای
غذایی

بهترین برنامه وزن

کلید کاهش

مکملهای
غذایی

برنامه ورزشی

سیستم

عدم تحمل تغییر

بیماری مفاصل

متمرکز بر

اجتناب از : گندم

ویتامین B

تمرینهای

گوارشی

در رژیم غذایی

نقص ترشح

پروتئین ، و

ذرت ، لوبیا قرمز

ویتامین K

ایروبیک

قوی

با شرایط  محیطی

غده تیروئید

گوشت و ماهی

عدس ، کلم ، شیر و

کلسیم

ورزشهای

سیستم

سیستم ایمنی

زخم معده

میوه

لبنیات – غذاهای

ید

رزمی دو

ایمنی

بیش فعال

حساسیت

مقدار کمی

مفید : جلبک دریا یی

شیرین بیان

قوی

که به خود

حبوبات

قهوه ای فرآورده های

جلبک

ایمنی

حمله

لوبیا

دریایی ، کبد

دریایی

طبیعی

می کند

اسفناج ، بروکلی

قهوه ای

دربرابر

روغن زیتون

منبع: ترجمه کاظمی،مریم ،گروه خونی(O) ، انتشارات عقیل،1388

 

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید