8 چیز که باعث برهم زدن رژیم غذایی می شود!

8 چیز که باعث برهم زدن رژیم غذایی می شود!

1-من عاشق این هستم که صبح ها چای شرین و کره و مربا یا چیزهایی از این قبیل بخورم.
راه حل:نخستین راه حل این است که از مربای بدون قند استفاده کنید. دوم این که، نسبت به همیشه مقدار کمتری بخورید و به جای آن میوه تازه مثل سیب یا توت فرنگی بخورید. افزود ن یک قاشق غذاخوری از مغزها نیز ایده بسیار خوبی است زیرا مغزها حاوی پروتئین و چربی مفید هستند که هر دو برای تثبیت قند خون و ایجاد حساسیت سیری در فرد بسیار عالی عمل می کنند.
2-من عادت دارم سر کار صبحانه بخورم و غالبا چیز زیادی پیدا نمی شود.
راه حل:صبحانه تان را شب قبل آماده کنید و آن را در ظرف درداری قرار د هید، به طوری که صبح فقط آن را بردارید و راهی محل کار شوید. یک صبحانه کامل شامل: یک عدد میوه، یک مشت کوچک از مغزها، و 250 میلی لیتر ماست کم چرب است. یا می توانید آخر هفته مقداری کیک سبوس دار در منزل درست کنید و هر روز صبح یک عدد را همراه با یک عدد پرتغال میل کنید. هر روز شیر، میوه و مقداری از مغزها همراهتان بیاورید و به این ترتیب صبحانه کاملی صرف کنید.
3-در اطراف محل کار من هیچ جایی که بتوان غذای سالم پیدا کرد، نیست.
راه حل:بهترین راه حل این است که غذایتان را از منزل بیاورید. اگر خوش شانس باشید حتما یک یخچال، مایکروویو یا حتی توستر در محل کار شما هست. در این صورت، هر شب مقدار بیشتری شام بپزید و اضافه غذا را برای وعده ناهار فردا در ظرفی دردار بریزید. اگر در محل کارتان یخچال وجود ندارد غذایتان را در یک ظرف مخصوص غذا بریزید و آن را در یک کیف مخصوص محافظ سرما قرار د هید. به این ترتیب غذایتان تا ظهر سرمای خود را حفظ خواهد کرد.
4-من نوشید نی های شیرین دوست دارم و اصلا میلم به آب نمی کشد.
راه حل:مساله ای نیست. اما باید در مورد کل نوشیدنی ها ملاحظاتی را رعایت کرد. مثلا آنها در زمره نوشیدنی های غیرالکلی باشند مثل چای سرد یا آب میوه های شکردار که اغلب برای پذیرایی و به عنوان دسر نیز استفاده می شوند. اصولا دسر را بیشتر از یک بار در روز نمی خورند. شما هم هرگز بیش از این نخورید. تا بعد از ظهر صبر کنید و سپس کوچک ترین اندازه ای را که می توانید میل کنید. در این اثنا، عادت دیگری را نیز کم کم در خود به وجود آورید و آن ذره ذره نوشید ن آب است. آب طعم دار نیز موجود است که بعضی طعم های آن بدون کالری است و با افزودن چند قطره لیموترش لذیذ تر هم می شود. آب معدنی را به صورت عمده بخرید و به اندازه کافی در خانه و محل کار داشته باشید. این تغییر عادت در بهبود رژیم غذایی شما و حتی از دست داد ن وزن بسیار موثر است.
5-من عاشق پیتزا هستم، آیا این خیلی بد است؟
راه حل:اگر راستش را بخواهید، بله!به خصوص این که هرچه نان ضخیم تر باشد-به خصوص اگر انواع ایتالیایی آن-گلوکز آن بالاتر است. اگر پپرونی داشته باشد دچار کالری مازاد و چربی اشباع شده خواهید شد که به تثبیت انسولین می انجامد. بنابراین اگر خیلی پیتزا دوست دارید پس در فکر تهیه پیتزای سالم تری باشید. انتخاب خمیر نازک واستفاده از سبزیجات برای مخلفات آن خیلی بهتر است. در کل خمیر گند م سالم تر است. سعی کنید به یک یا دو برش پیتزا اکتفا کنید. در کنار آن سالادی با سس سرکه دار میل کنید تا احساس سیری و پر بود ن به شما بد هد. سرکه موجود در سس سالاد نیز موجب پایین آمد ن گلوکز غذا می شود. در ضمن به یک لیوان کوچک نوشیدنی رضایت د هید. مطمئنا نوشید ن آب از هر نوشابه ای بهتر است.
6-وقتی در رستوران سالاد سفارش می د هم معمولا ان راکاملا اغشته به پنیر وسس های غلیظ می کنم .اصلا نمی توانم از آن بگذرم .چه کنم ؟
راه حل :به احتمال زیاد در کنار این سالاد یک همبرگر هم میل میکنید .پنیرهای پرچرب وسس های غلیظ دارای مقادیر فراوانی چربی اشباع شده هستند.خوردن سالاد را کنار نگذارید.ولی به دنبال راه هایی برای تهیه یک سالاد سالم وخوشمزه باشید. روغن زیتون نیز دارای طعم مطبوع وچربی مفید است .فلفل تند نیز (البته اگه مطابق سلیقه شما باشد )قابل قبول است .مقداری نخود فرنگی پخته نیز برای حجیم کرد ن سالاد به ان بیفزایید .روی همه اینها مقداری سس که مایع اصلی آن سرکه باشد اضافه کنید .می توانید از طعم هر سرکه ای (سیب، انگور، و..)که دوست دارید بریزید.
7-حدود ساعت 3 بعداز ظهر آن قدر گرسنه می شود که هر هله هوله ای را که به دستم می رسد بدون معطلی می بلعم.
راه حل:چنانچه صبحانه و ناهار غنی و سالمی میل کنید به هیچ وجه این اتفاق نمی افتد. به علاوه، پژوهش ها نشان می د هد که انسان گرسنه می تواند 2 برابر میزان معمول غذا بخورد. خورد ن عصرانه اشکالی ندارد به شرط این که از خوراکی های سبک و سالمی چون سیب، ماست کم چرب، مقداری بیسکوییت ترد و کره بادام زمینی یا یک مشت پسته شام و بادام میل کنید تا در فاصله بین ناهار تا شام خیلی گرسنه نشوید.
8-موقعی که اضطراب دارم مقدار زیادی کربوهیدارت می خورم.
راه حل: افراد بسیاری در مواجهه با استرس به کربوهیدرات ها (مواد قندی یا نشاسته ای)پناه می برند. در واقع به نظر می رسد که انسان از خورد ن یک غذای آشنا به احساس آرامش می رسد. هیچ راه حل سریع و فوری برای این مساله وجود ندارد. کلید حل معما در آن است که برای رهایی از استرس راهی به غیر از خورد ن پیدا کنیم. بهتر است تنفس عمیق را امتحان کنید یا 10 د قیقه به خودتان زمان بد هید و تمام این ده د قیقه را به قد م زد ن و گردش بپردازید. قاعدتا تا بعد از اتمام این زمان باید احساس گرسنگیتان برطرف شده باشد. یکی از بهترین روش ها برای مقابله با استرس ورزش است. حتی 20 د قیقه پیاده روی خلق و خوی شما را سر جا می آورد و باعث آرامشتان می شود. مطالعات حاکی از آن است که افرادی که به طور منظم ورزش می کنند واکنش کمتری در مواجهه با استرس از خود نشان می د هند. به علاوه، در هنگام گرسنگی به هیچ وجه به خرید نروید. با این کار هیچ نوع کربوهیدارتی در دسترس شما نخواهد بود. به عبارت دیگر، اگر نباشد، نمی خوری!
منبع:موفقیت 192

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید