عسل بخورید ، وزنتان را متعادل نگه دارید!

عسل بخورید ، وزنتان را متعادل نگه دارید!

ترجمه : علی مزرعتی

شما می توانید در برنامه غذایی خود، از فواید عسل در زمینه کاهش وزن بهره ببرید . اگر تلاش می کنید که وزن خود را کاهش دهید ، مصرف عسل می تواند کمک زیادی به شما در این زمینه کند. اما پیش از این که در مورد فواید عسل در کاهش وزن صحبت کنیم ، بد نیست به پرسشی که اغلب در مورد عسل پرسیده می شو ، پاسخ بدهیم:
بسیاری از مردم می پرسند که آیا عسل، نوعی قند محسوب نمی شوند؟ آیا مصرف عسل باعث افزایش وزن نمی شود ؟ آیا کالری موجود در عسل ، تلاش برای کاهش وزن را خنثی نمی کند؟


بله ، حق با شماست . عسل حاوی قند است . اما عسل بر خلاف بسیاری از قندهای تصفیه شده ، حاوی ویتامین ها و مواد معدنی نیز هست .
به طور طبیعی ، برای هضم شکر در بدن ما ، ویتامین ها و مواد معدنی ذخیره شده در بدنمان مورد استفاده قرار می گیرند و در نتیجه سطح ذخایر این مواد مغذی کاهش می یابد . بنابراین وقتی شما مقادیر زیادی قند و شکر مصرف می کنید ، وزن شما نه فقز به دلیل دریافت کالری ، بلکه به دلیل کاهش ویتامین ها و مواد معدنی ، افزایش می یابد . بر عکس ، عسل منبع خوبی از مواد مغذی است و به شما در کاهش وزن ، کمک می کند.

عسل و آب گرم

به طور طبیعی ، چربی ها در بدن به عنوان منابع استفاده نشده انرژی ، ذخیره شده و باعث افزایش وزن و تغییر شکل ظاهری بدن می شوند. عقیده بر این است که عسل باعث استفاده از چربی ذخیره شده بدن می شود. وقتی این چربی به منظور ایجاد انرژی برای فعالیت های روزانه شما ، سوزانده می شود،شاهد کاهش تدریجی میزان چاقی خود خواهید بود. پیشنهاد می شود که روزانه یک قاشق غذاخوری عسل را با همان میزان آب گرم مخلوط کرده و میل بفرمایید.

عسل و آب لیمو

اگر عسل هرماه آب گرم و آب لیمو مصرف شود، در کاهش وزن موثرتر است. بسیاری از مردم ، این ترکیب را هنگام صبح به عنوان اولین خوردنی استفاده می کنند تا وزن خود را کاهش دهند.

عسل و دارچین

روش دیگر ، استفاده از پودر دارچین با عسل و آب گرم است . یک قاشق غذاخوری پودر دارچین با با یک قاشق غذاخوری عسل و یک فنجان آب گرم مخلوط کرده و به خوبی هم بزنید و با معده خالی مصرف کنید. روشن نیست که این مخلوط چگونه در کاهش وزن ، نقش ایفا می کند؛ ولی بسیاری از مردم ادعا می کنند که مصرف مرتب این مخلوط ، باعث کاهش وزن در آنها شده است .

عسل و هضم غذا

عسل همچنین در هضم غذا موثر است و باعث کاهش وزن می شود. بنابراین زمانی که بیش از حد غذا خوردید ، کمی عسل بخورید.
و آخر این که بسیاری از مردم برای کاهش وزن ، از غذا خوردن دست می کشند . اگر شما به انداز کافی غذا مصرف نکنید ، دریافت ناکافی کالری ، ویتامین ها ، مواد معدنی و فیبرها و… باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن شما خواهد شد . در برنامه کاهش وزن ، شما باید دریافت کالری خود را کاهش دهید نه این که دریافت آن را متوقف کنید . همچنین شما باید میزان مصرف انرژی روزانه را با ورزش مرتب ،‌افزایش دهد تا از ذخیره انرژی در بدن به صورت چربی خودداری کنید ، و همچنین چربی های انباشته شده در بدن را نیز به صورت انرژی مورد استفاده برای فعالیت های روزانه و ورزش ، بسوزانید .

منبع:ماهنامه دانشمند شماره 565

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید