اشتباهات روز های اول ازدواج

اشتباهات روز های اول ازدواج

زوج‏ های جوان شباهت زیادی به دانشجو های سال اول دانشگاه دارند . آنها تازه مشغول یادگیری خم و چم زندگی مشترک هستند . آنها انسان هستند و دچار اشتباه می ‏شوند . اما آگاهی از اشتباهات معمول می ‏تواند به شما کمک کند که مانع بروز آنها شوید .

1 – به دوران پس از ازدواج فکر نمی ‏کنید .

بعضی از همسران جوان آن چنان سرگرم جشن ازدواج می شوند که متوجه نمی شوند در گیر چه مسایلی شده اند . شما متاهل شده اید . جشن ازدواج شاید سرگرم کننده باشد اما فقط یک روز است . اکنون شما ناچار هستید با یکدیگر زندگی کنید ، با هم کنار بیایید و خانواده خودتان را تشکیل دهید . از برنامه های جشن و بازتاب آن – از تماشای فیلم عروسی تا تجدید خاطرات با دوستان – لذت ببرید ، اما تمام مدت تصویر بزرگتری را در ذهن داشته باشید .
شما به این دلیل با همسر خود ازواج کرده اید که دوستش داشتید . اگر این طور باشد ، هیچ دلیلی وجود ندارد که او را تغییر دهید .

2 – سعی می ‏کنید همسر تان را تغییر دهید .

به احتمال قوی ، شما به این دلیل با همسر خود ازدواج کرده اید که عاشقش بوده اید . اگر این طور باشد ، هیچ دلیلی وجود ندارد که او را تغییر دهید . بدون شک ، افراد بالغ به طرزی چشمگیر تغییر نمی کنند پس بهترین اطمینان شما این است که همسر خود را قبول کرده و او را به خاطر منحصر به فرد بودنش و تفاوت هایی که با دیگران دارد و نه علی رغم آنها ، دوست بدارید . تلاش برای عوض کردن همسر تان فقط احساسات او را جریحه دار کرده و زندگی مشترک شما را خراب می کند .

3 – با خانواه همسر تان رابطه بدی را آغاز می ‏کنید .

اگر تا این لحظه به رابطه ی شما لطمه وارد شده ، دست به هر کاری بزنید تا رابطه خود با خانواده همسر تان را بهبود بخشید . اولین نفری باشید که صلح را برقرار می کند ، زیرا هنگام دعوای شما با خانواده همسر تان ، تنها کسی که آزرده خاطر می شود همسر تان است که احساس می کند بین شما گیر افتاده است .

4 – در مشاجرات اجازه می‏ دهید احساسات شما پیروز شوند .

پرخاشگری و فریاد زدن و جیغ کشیدن در حل مشکل یا اختلاف نظر ها به شما و همسر تان کمکی نمی کند . گفت و گوی آرام و منطقی شما را به پیش خواهد برد . اگر هنگام مجادله با همسر تان ، نتوانید خودتان را کنترل کنید ، زندگی تان را به مخاطره می اندازید . پس هر کاری را که شامل این موارد است – از استراحت در میانه بحث تا طلب کمک به وسیله روش های درمانی – انجام دهید .

5 – از بحث های سنگین اجتناب می ‏کنید .

هیچ کس دوست ندارد درباره مسایل سنگینی مثل کنترل مسایل مالی ، راه های ممکن در صورت بچه دار نشدن ، نحوه آمادگی برای اتفاقات پیش بینی نشده ای مثل مرگ ، بحث کند . با این حال اکنون که متاهل شده اید ، چاره ای جز صحبت درباه این موضوعات ندارید . ازدواج شما به این مسایل وابسته است . عاقل باشید و در مورد تمامی این مسایل با همسر خود صحبت کنید . در صورت لزوم با دیگران مشاوره داشته باشید اما این مسایل را نا دیده نگیرید .

6 – بر سر مسایلی بیهوده دعوا می‏کنید .

هر انسان متاهلی با همسر خود بر سر مسایلی بحث می کند – از باز گذاشتن سر خمیر دندان تا آویزان کردن لباس روی دستگیره در – که در نظر دیگران بی معنی است . بحث های خود را برای مسایل مهم تری نگه دارید . این دلخوری ها را به حال خود بگذارید . به راستی اگر تنها اشتباه همسر شما انداختن جوراب های کثیف روی زمین است ، باید خودتان را خوش شانس بدانید .
همسر تان شما را برای زندگی انتخاب کرده است . حسادت باعث اتلاف وقت شده و موجب اهانت به همسر تان می شود که تصور می کند شما به او اعتماد ندارید . اگر او همیشه قابل اعتماد بوده است ، نباید با حسادت خود حتی برای او ایجاد مزاحمت کنید . این برای رابطه سم است .

7 – حسادت می ‏ورزید .

همسر تان شما را برای زندگی انتخاب کرده است . حسادت باعث اتلاف وقت شده و موجب اهانت به همسر تان می شود که تصور می کند شما به او اعتماد ندارید . اگر او همیشه قابل اعتماد بوده است ، نباید با حسادت خود حتی برای او ایجاد مزاحمت کنید . این برای رابطه سم است .

8 – مثل دوران تجرد خود رفتار می‏ کنید .

اکنون زمان آن رسیده که بزرگ شوید . گردش شبانه رفتن با دوستان ، زمانی اشکال نداشت که شما مجرد بوده اید و هیچ کس در منزل منتظر شما نبوده است . به عنوان یک فرد متاهل ، انجام بعضی کارها شایسته نیست . شما می دانید درست و غلط چیست . پس کار درست را انجام دهید .
زن یا شوهری که بعد از هر مشاجره بر عذرخواهی اصرار دارد ، همیشه برنده است و کسی که مهر و محبت همسر خود را انکار می کند ، هیچ کار مفیدی برای زندگی مشترکشان انجام نمی ‏دهد .

9 – غرور را به زندگی مشترک خود راه می‏ دهید .

زن یا شوهری که بعد از هر مشاجره بر عذرخواهی اصرار دارد ، همیشه برنده است و کسی که مهر و محبت همسر خود را انکار می کند ، هیچ کار مفیدی برای زندگی مشترکشان انجام نمی‏دهد . او اجازه می دهد غرور و روش های حل مشکلات و عشق و علاقه او به همسرش راه پیدا کنید و رابطه شما به نتیجه برسد . باید ملایم تر باشید و راهی پیدا کنید که مسوولیت اعمال خود را به گردن بگیرید .

10- اوقات بسیار کمی را در کنار یکدیگر سپری می ‏کنید .

باید مانند یک گل از زندگی مشترک خود مراقبت کنید . گل ، بدون آب ، نور خورشید و مراقبت هرگز رشد نخواهد کرد . بنابراین ، باید برنامه ریزی کنید تا مدت زمان بیشتری را در کنار همسر خود باشید .
منبع:وفاق

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید