آیت الله حسینی بوشهری: بی اخلاقی، تخریب و تهمت نباید نرخ رایج بازار انتخابات شود/ مردم به سوابق و ولایتمداری کاندیداها دقت کنند

آیت الله حسینی بوشهری: بی اخلاقی، تخریب و تهمت نباید نرخ رایج بازار انتخابات شود/ مردم به سوابق و ولایتمداری کاندیداها دقت کنند

امام جمعه قم با تأکید بر ضرورت اخلاق مداری کاندیداها و مردم گفت: بی اخلاقی، تخریب، تهمت و دروغ نباید نرخ رایج بازار انتخابات شود.

آیت الله سید هشم حسینی بوشهری عضو شورای عالی حوزه های علمیه امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به فواید و اثرات امر به معروف و نهی از منکر گفت: نخستین اثر اجتماعی امر به معروف در جامعه احیا و گسترش ارزش ها است.

وی افزود: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه پیاده شود سبب گسترده شدن عدالت اجتماعی خواهد شد، اگر امر به معروف در جامعه وجود داشته باشد مخالفت با ستمگران تحقق پیدا می کند و مظالم به صاحبان آن باز می گردد، همچنین بیت المال به عدالت تقسیم می شود؛ امر به معروف به جامعه اسلامی اقتدار می دهد.

آیت الله حسینی بوشهری با تسلیت شهادت امام کاظم(ع) اظهار داشت: امام تا سن 20 سالگی در محضر پدرش امام صادق(ع) بود و بعد از شهادت ایشان امامت به حضرت رسید، مدت امامت حضرت 35 سال و در زمان 4 خلیفه عباسی بود و در سن 55 سالگی با زهر هارون به شهادت رسیدند، امام کاظم(ع) در طول دوران امامت با دو مشکل جدی مواجه بودند که عبارت از مقابله با خلفای جور عباسی و وجود انشعابات برای جانشینی امام صادق(ع) است.

وی با تبریک و گرامیداشت روز بعثت رسول اکرم(ص) ادامه داد: حضرت در سن 40 سالگی مبعوث به رسالت می شود، پیامبر اسلام افزون بر 23 سال کار طاقت فرسای تبلیغی، از سوی خداوند به عنوان الگوی انسان ها معرفی می شوند، باید از سیره ایشان تبعیت و الگو گیری کنیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که با اشاره به روز تأسیس سپاه پاسداران ابراز داشت: حضرت امام در 2 اردیبهشت 58 طی فرمانی تأسیس این نهاد انقلابی و مقدس را اعلام کردند، سپاه تنها هویت نظامی ندارد بلکه شجره طیبه ای است که هویت مکتبی و مردمی دارد.

وی عنوان کرد: حضرت امام فرمود اگر سپاه نبود، کشور نبود؛ همه نیروهای مسلح در حفظ آرمان های انقلاب نقش آفرین هستند، سپاه در دوران دفاع مقدس و برای سازندگی کشور نقشی کلیدی و سازنده داشته است.

امام جمعه قم با اشاره به سالروز اعلام انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: روزی که دانشگاه ها تبدیل به اتاق جنگ تبدیل شده بودند حضرت امام اعلام انقلاب فرهنگی کردند، امروز شورای انقلاب فرهنگی در ادامه فرمان حضرت امام است، فرهنگ زیربنای کشور است و اگر می خواهیم زیر ساخت ها فرهنگی کشور تحقق پیدا کند شورای عای انقلاب فرهنگی باید دست به کار شود؛ حوزه، دانشگاه و آموزش و پرورش باید دست به دست هم دهند تا فضای کشور معنوی و فرهنگی شود.

وی با اشاره به سالروز شکست مفتضحانه آمریکا در طبس اضافه کرد: مددهای الهی بسیاری به کمک ما آمده و قدردان نیستیم،  امیدواریم در پروتو عنایت های الهی انقلاب همچنان پا برجا و استوار بماند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: انتخابات مظهر آبروی نظام، اراده ملی، حماسی سیاسی، مردم سالاری دینی و ظهور قدرت ملی است، همه مسؤولان موظف هستند در این شرایط حساس به گونه ای عمل کنند که انتخاباتی در تراز نظام اسلامی، با نشاط، سالم، قانونمند و پرشور داشته باشیم.

وی برکات انتخابات را یادآور شد و افزود: انتخابات موجب تجدید حیات جامعه است، انتخابات زمینه گردش نخبگان را فراهم می کند، انتخابات نقش مردم را در کنار اسلامیت نظام تحقق عینی می بخشد، انتخابات فرصتی برای آسیب شناسی کشور است.

عضو جامعه مدرسین با بیان این که کاندیداها، مجریان و مردم باید قانونمدار باشند، اظهار داشت: برخی از کاندیداهایی که توسط شورای نگهبان احراز صلاحیت نشدند اعلام کردند که تابع قانون هستند و تمکین می کنند و این کار برای جامعه اسلامی لذت بخش است.

وی ادامه داد: متأسفانه هنوز نقص قانون داریم، سیل ثبت کنندگان برای کشور نقصی جدی بود، با چه معیاری بچه 6 ساله را ثبت نام می کنند؛ این روند نگران کننده  است و امیدواریم مجلس و شورای نگهبان بدون فوت وقت بعد از انتخابات دست به کار شوند و قانونی دقیق را در نظر بگیرند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که بی اخلاقی، تخریب، تهمت و دروغ نباید نرخ رایج بازار انتخابات شود، ابراز داشت: هر زمان انتخابات برگزار می شود عده ای دست به بی اخلاقی و تخریب می زنند، آیا در دوران انتخابات احکام الهی تعطیل می شود، با معصیت نمی توان به کار بزرگ دست پیدا کرد؛ بنابراین اخلاق مداری از سوی همه باید رعایت شود.

وی عنوان کرد: مردم باید به سوابق، تعهدها و مسؤولیت پذیری ها، شعارها، ولایتمدار بودن افراد، دغدغه زندگی مردم داشتن، پایبندی به خط اسلام و انقلاب و دلسوزی نسبت به نظام کاندیداها دقت کنند، هرجا ضربه خوردیم به دلیل عدم رعایت این گونه موارد است و هر جا رشد کردیم برای این بود که  افراد دلسوز بودند و خدمتگزاری کردند، امیدواریم در 29 اردیبهشت شاهد حضور پرشور مردم بوده و انتخاب اصلح را داشته باشیم.

منبع : خبرگزاری رسا

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید