طرز تهیه‌ی نوشیدنی‌های سم زدای کبد

طرز تهیه‌ی نوشیدنی‌های سم زدای کبد

مترجم: رزیتا ملکی‌زاده

کبد آنزیمهایی را به جهت مبارزه با هرگونه سموم تشکیل شده در بدن ترشح می‌کند. این مقاله چند دستور تهیه‌ی نوشیدنی‌های سم زدا و پاکسازی کننده‌ی کبد را معرفی می‌کند. این نوشیدنی‌های خانگی می‌توانند از تجمع مواد سمی در کبد جلوگیری کنند.
کبد به عنوای یکی از قدرتمندترین اعضای بدن انسان به شمار می‌رود. به قولی «کبد به راحتی دچار عارضه نمی‌شود و هنگامی که این گونه شد، براحتی نیز التیام نمی‌یابد». در دنیای امروزی که همه چیز با سرعت زیادی پیش می‌رود، کمترین وقت را جهت پختن غذا داشته و یا هیچ زمانی برای انجام آن نداریم. مصرف مکرر مواد غذایی ناسالم و پیروی از سبک زندگی بی تحرک، منجر به ایجاد مواد سمی در بدن می‌شود. این امر در نهایت منجر به بروز مشکلات عدیده‌ای برای سلامت می‌شود.
بدون ایجاد یکپارچگی مؤثر از درمان‌های طبیعی همچون میوه، سبزیجات، لیمو، هویج و غیره در سبک زندگی، این احتمال بزرگ وجود دارد که مغلوب متابولیسم یا سوخت و ساز خود شویم. نوشیدنی و گیاهان زیادی وجود دارند که به منظور پاکسازی بدن و نیروی حیاط مضاعف می‌توانند به رژیم غذایی روزانه شما افزده شوند. نوشیدنی‌هایی مانند آب سیب و کرفس، انگور، چغندر، هویج، خیار، گوجه فرنگی، و پاپایا، کمک زیادی به بهبود سیستم دفاعی کبد می‌کنند.
آب انگور پاکسازی کننده کبد
مواد اولیه:
• آب، 4 تا 8 اونس یا 118 تا 237 میلی‌لیتر (جوشیده و خنک شده)
• لیموی تازه 1 عدد
• ریشه زنجبیل 1 اینچ (54ر2 سانتی‌متر)، بصورت نازک برش داده شده
• آب انگور (می‌توانید از آب پرتقال، سیب و یا گریپ فروت استفاده کنید) 8 اونس و یا 1 فنجان
• روغن تخم کتان (یا روغن زیتون فوق بکر)، 1 قاشق غذاخوری ( هر روز مقدار آن را کمی افزایش دهید)
• سیر، 1 حبه (هر روز به میزان 1 حبه افزایش یابد)
• پودر زیره سبز، 3 تا 4 سر انگشت
• نعنا تازه، 3 تا 4 برگ (اختیاری)
طرز تهیه
آبِ لیمو را گرفته و در یک مخلوط کن مقداری آب، زنجبیل رنده شده، و خرده‌های سیر بیافزایید. آنها را به خوبی مخلوط کرده و مایع بدست آمده را صاف کرده و در یک ظرف بریزید. آبِ لیمو و آب انگور را با آب سیر و زنجبیل ترکیب کرده و آنها را با روغن تخم کتان و پودر زیره به مدت 40 تا 45 ثانیه در مخلوط کن، مخلوط نمایید. این مایع را درون لیوانی ریخته و با برگهای نعنا تزئین کرده و نوش جان کنید.
فوائد
این دستور غذایی از هیچ گونه مواد نگهدارنده‌ای تشکیل نشده و حاوی تنها میوه‌های تازه، سبزیجات و مقدار کمی روغن تخم کتان و پودر زیره است که به کبد ویتامین‌های مورد نیاز و عوامل پاکسازی کننده‌ای را عرضه می‌کند که به شستن و خارج ساختن مواد سمی از کبد کمک می‌نمایند.
آب سبزیجات جهت سم زدایی از کبد
مواد اولیه:
کلم تازه 125 گرم
لیمو تازه، 1 عدد
کرفس، 25 گرم
گلابی تازه، 250 گرم
ریشه زنجبیل، 1 اینچ (54ر2 سانتی‌متر)
آب تصفیه شده، 500 میلی‌لیتر
نعناع تازه، 4 تا 5 برگ
طرز تهیه
گلابی، کلم، کرفس، و زنجبیل را به قطعات کوچک خرد کرده و در یک مخلوط کن همراه با یک فنجان آب بریزید. به مدت 1 دقیقه آنها را به خوبی ترکیب نمایید. آبِ لیمو را به مایع موجود در مخلوط کن اضافه کرده و به خوبی مخلوط نمایید. این نوشیدنی را درون لیوان ریخته و با برگهای نعنا و خنک نوش جان کنید.
فوائد
این دستور غذایی مخلوطی از میوه و سبزیجات تازه‌ای است که طعم منحصر به فردی داشته و به دفع مواد سمی از بدن کمک می‌کنند. کلم، گلابی و کرفس بهترین عوامل سم زدای کبد بوده که با تسهیل عملکرد مناسب کبد به وسیله‌ بازداری از تجمع مایعات و مواد سمی در آن عمل می‌کنند.
پاک کننده نهایی کبد
مواد اولیه:
آب مقطر، 300 میلی‌لیتر
گریپ فروت، 2 عدد بزرگ
روغن کتان تهیه شده به روش فشرده‌سازی سرد، 2 قاشق غذاخوری
لیمو، 4 عدد
ریشه زنجبیل تازه، 2 اینچ (8ر5 سانتی‌متر)
سیر تازه، 1 تا 2 حبه
اسیدوفیلوس ـ 1 قاشق چایخوری
مقدار کمی پودر فلفل قرمز (اختیاری)
طرز تهیه
آبِ گریپ فروت و لیمو را گرفته و درون مخلوط کن بریزید. زنجبیل و سیر را رنده کرده و آب آنها را درون مخلوط کن بفشارید. آب، روغن کتان و پودر اسیدوفیلوس را به آنها افزوده و به مدت 35 تا 40 ثانیه با مخلوط کن، مخلوط نمایید. عصاره بدست آمده را درون لیوان ریخته و با کمی پودر فلفل قرمز سِرو نمایید.
فوائد
این نوشیدنی متشکل از تمام مواد پاک کننده قوی کبد بوده که آن را شستشو داده و مجال التیام خود را به کبد می‌بخشد.
این دستورات تهیه نوشیدنی‌های سم زدا، مواد مغذی و آنزیمهای ضروری را تأمین ساخته که به سم زدایی بدن کمک می‌کنند. این نوشیدنی‌ها به حفظ سلامتی کبد و مکانیسم سم زدایی طبیعی بدن کمک می‌‌نمایند. شما می‌توانید نوشیدنی سم زدا را یک مرتبه در روز مصرف کنید. چنانچه از طعم آن خوشتان آمد، می‌توانید آنها را هر روز مصرف کنید! از آنجا که این نوشیدنی‌ها طبیعی بوده، سالم و مفید می‌باشند.
با این حال، به منظور عمل کردن این نوشیدنی‌ها، لازم است که از یک رژیم غذایی سالم و متعادل پیروی نمایید. بایستی از مصرف غذاهای چربی مانند گوشت قرمز، گوشت فرآوری و قورمه شده، میان وعده‌ی زیاد سرخ شده، کره مارگارین، روغنهای هیدروژنه، نمک و یا شکر بیش از اندازه و مواد غذایی که حاوی رنگهای مصنوعی و طعم دهنده هستند خودداری کنید. چنین مواد غذایی به احتمال زیاد کبد شما را پر از مواد سمی ساخته و ممکن است عملکرد آن را تحت تأثیر قرار دهند. مصرف الکل نیز به کبد آسیب می‌رساند.
شما بایستی مقدار زیادی میوه و سبزیجات مصرف کنید. می‌توانید آووکادو، گردو، میوه‌های خشک شده یا خشکبار، گریپ فروت، لیمو، هویج، گوجه فرنگی، محصولات لبنی کم چرب، غذاهای تهیه شده از گندم کامل و غیره را در رژیم غذایی روزانه‌ی خود وارد سازید. در صورتی که از یک رژیم غذایی سالم پیروی کرده و هر چند وقت یکبار به مدت 2 تا 5 روز از نوشیدنی پاک کننده استفاده نمایید، تفاوت را بر روی پوست خود مشاهده خواهید کرد. احساس نیرومندی و انرژی خواهید داشت. با این حال، از آنجا که بدن سعی کرده مواد سمی تجمع یافته را شسته و دفع نماید، فرد ممکن است دچار اسهال، سردرد، آبریزش بینی، سرماخوردگی، آنفولانزا، خستگی و یا حتی بثورات پوستی شود. مقدار زیادی آب بنوشید. از شدت این علائم با هر بار انجام پاکسازی و مصرف این نوشیدنی‌ها کاسته خواهد شد.
سلب مسئولیت: اطلاعات ارائه شده در این مقاله صرفاً جنبه‌ی آموزشی داشته و نبایستی به منظور جایگزین توصیه‌های پزشک متخصص در نظر گرفته شود.

منبع:راسخون

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید