آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه‌های نمازجمعه تهران: حاکم سعودی نوکر آمریکاست/ جهان اسلام باید برخیزد و به این حاکمان دروغین پاسخ دهد

آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه‌های نمازجمعه تهران: حاکم سعودی نوکر آمریکاست/ جهان اسلام باید برخیزد و به این حاکمان دروغین پاسخ دهد

خطیب این هفته نماز جمعه تهران گفت: جهان اسلام باید بیدار شود و به حاکمان دروغین سعودی پاسخ دهد و دولت‌های دیگر نیز بیشتر به سرنوشت بی‌آبروی آنها تن ندهند.

آیت‌الله امامی کاشانی خطیب این هفته نماز جمعه تهران ضمن پرداختن به فضیلت شب‌های قدر و با اشاره به ایام سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) گفت: امام اسلام را به دنیا ارائه کرد، اسلامی که مرده بود و چیزی جز اسم و رسم از آن باقی نمانده بود و این حقیقتی است که دنیای استکبار از آن وحشت دارد. امام اسلام را از حوزه‌های علمیه، کتابخانه‌ها و مساجد خارج و در جامعه به همه دنیا مطرح کرد.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه قرآن راه زندگی را برای همه انسان‌ها و ادیان تعیین کرده است، گفت: اینکه دولت آمریکا جنایت می‌کند مربوط به همه مردم آمریکا نیست و یا اینکه اسرائیل و صهیونیست‌ها مردم را به قتل می‌رسانند به همه یهودی‌ها برنمی‌گردد. این ظلم و جنایت‌ها و یأس جامعه بشری و فساد برای این است که از خدا بریده‌ایم.

وی افزود: ما شاهد اقدامات حاکم سعودی که حاکمی بی‌شرع است هستیم و ملت‌ها باید در برابر این ظلم بایستند چرا باید ترامپ بعد از اینکه از ریاض می‌رود بگوید ما رفتیم صدها میلیارد دلار از خاورمیانه به ‌آمریکا برگرداندیم. مگر اینها مال تو و آمریکا بود که  تو آن را برگرداندی. آمریکا این پول و مال ملت مسلمان را دزدید و غارت کرد، اینها مال حاکم سعودی نبود، حاکم سعودی نوکر آمریکاست.

امامی کاشانی ادامه داد: ملت‌ها و دولت‌ها و مردم  منطقه باید به هوش بیایند و بدانند که نمی‌توان با ترامپ و آمریکا همراه شد. اینها دنیا را غارت می‌کنند و کشورهای مسلمان را به آتش کشیده‌اند که هیزم آن را سعودی‌ها می‌دهند.

خطیب این هفته نماز جمعه تصریح کرد: من به دولت سعودی چیزی نمی‌گویم زیرا تکلیفشان معلوم است ولی به مردم عربستان و دولت‌های عربی می‌گویم که طبق گفته قرآن عمل کنند. اینها که می‌گویند حرمین شریفین را مدیریت می‌کنیم به خدا هم معتقد نیستند چه برسد به حرم که اگر معتقد بودند این جنایات را در یمن نمی‌کردند و به داعش و امثال آن پول و امکانات نمی‌دادند و تروریست‌ها را تربیت نمی‌کردند.

وی افزود: حاکمان سعودی الان بی‌آبروتر از گذشته شده‌اند و از بین خواهند رفت و هر کس با طناب پوسیده آنها و ترامپ برود به سرنوشت آنها دچار می‌شود.

امامی کاشانی خاطرنشان کرد: جهان اسلام باید بیدار شود و به این حاکمان دروغین پاسخ دهد و برخیزند و دولت‌های دیگر نیز بیشتر به سرنوشت بی‌آبروی آنها تن ندهند.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران، تصریح کرد: ملت ایران می‌داند که در چه شرایطی در دنیا قرار دارد و در این شرایط فقط باید یک نفر حرف بزند و یک صدا بلند شود و آن صدای ولی فقیه است و همه باید از آن تبعیت کنند زیرا برخاستن نداهای مختلف غلط است.

امامی کاشانی در پایان، اظهار داشت: سنای آمریکا کمیته‌ای تشکیل داده و گفته باید برای بی‌ثبات کردن ایران اقدام کنیم البته 40 سال است که این مزخرفات را می‌گویند اما این نشان‌دهنده راه و تلاش دشمن است لذا باید همه در کنار هم باشیم و به رفع معضلات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و غیره توجه کنیم.

منبع : خبرگزاری فارس

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید