آیت‌الله حسینی‌بوشهری در پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران: تروریست‌ها تحت ولایت شیطان هستند/ جمود‌گرایی و انحراف از دین ویژگی بارز تکفیری‌هاست

آیت‌الله حسینی‌بوشهری در پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران: تروریست‌ها تحت ولایت شیطان هستند/ جمود‌گرایی و انحراف از دین ویژگی بارز تکفیری‌هاست

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه تروریست‌ها تحت ولایت شیطان هستند گفت: جمودگرایی و انحراف از دین از ویژگی‌های تکفیری‌هاست.

آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران (19 خرداد) با اشاره به موضوع «انسان و مسئولیت»، اظهار داشت: انسان موجودی مکلف، مختار و با اراده است. اختیار و اراده بزرگ‌ترین پشتوانه مفاهیم اخلاقی و گزاره‌های تربیتی و از جمله مسئولیت‌پذیری است.

وی افزود: افرادی که از عمل به وظیفه و مسئولیت‌پذیری روی‌گردان هستند و شانه خالی می‌کنند تنها به جنبه‌های مادی زندگی نگاه می‌کنند و دچار غفلت، از خود بیگانگی و دچار بحران هویت هستند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: خداوند در قرآن نسبت به این انسان‌هایی که عمل به وظیفه نمی‌کنند و مسئولیت‌پذیر نیستند، فرموده ای پیامبر انسان‌هایی که مسئولیت نمی‌پذیرند را به حال خودشان رها کن و به  سراغ انسان‌های بیدار دل و انسان‌های مسئولیت‌پذیر برو.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری با بیان اینکه انسان‌ها اساسا یا مسئولیت‌پذیرند و یا مسئولیت گریزند و بی‌تفاوت هستند، گفت: دایره مسئولیت‌پذیری انسان دایره گسترده‌ای است و انسان‌ها در برابر خدا مسئولند، در برابر پیامبران الهی مسئولند، در برابر پیشوایان دین مسئولند، در برابر دین مسئولند و همچنین انسان‌ها در برابر حاکمیت، خانواده و جامعه مسئولند.

وی با اشاره به مسئولیت‌پذیری در برابر دین، تصریح کرد: مسئولیت‌پذیری در برابر دین این است که از حریم دین در بزنگاه‌ها دفاع کنیم و اجازه ندهیم خط انحرافی در دین به‌ وجود بیاید، اجازه ندهیم سلیقه‌ها حاکم بر دین‌داری و دین باوری مردم شود.

عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه سخنان خود در پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران، گفت: لذا انسان‌هایی که مسئولیت‌پذیر هستند، انسان‌های ارزشمندی هستند. انسان‌های مسئولیت‌پذیر در مقابل مومنان فروتن و در برابر جبهه کفر و استکبار واداده نیستند. افراد مسئولیت‌پذیر کسانی هستند که 8 سال دفاع مقدس را به شایستگی اداره می‌کنند و اینها به بسیجی بودن، روحانی بودن، حزب‌اللهی بودن، ارتشی و به مومن و اهل نمازجمعه بودن، می‌بالند.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری با بیان اینکه انسان‌های مسئولیت‌گریز پیامدهای تلخی دارند، گفت: انسان‌های مسئولیت‌گریز دچار بحران هویت و شخصیت هستند و چون خدا را فراموش می‌کنند باعث می‌شود دچار خود فراموشی شوند. اینها مامور اجرای منویات دیگران می‌شوند کورکورانه وارده صحنه شده‌اند و بی‌هدف مردم را کشتند و می‌کشند و مورد آماج گلوله قرار می‌دهند.

وی با اشاره به ویژگی دیگر افراد مسئولیت‌گریز، تصریح کرد: افراد مسئولیت‌گریز تحت ولایت شیطان قرار می‌گیرند، به جای اینکه تحت ولایت الله قرار بگیرند. کسانی که یاد خدا را فراموش کرده‌اند و غرق در مادیات شده‌اند، تحت تاثیر فضاهای دیگر قرار گرفته‌اند، اینها تحت ولایت شیطان هستند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: اینها پایان ناخوشایندی دارند، کسانی که یاد خدا را فراموش می‌کنند دچار مسئولیت‌گریزی می‌شوند و اینها دچار عذاب سختی می‌شوند.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری با بیان اینکه ما یاد شهدای‌مان را گرامی می‌داریم، خاطرنشان کرد: شهدایی که توسط کسانی به شهادت رسیدند که یاد خدا را فراموش کردند و در مسیر اهل بیت قرار نداشتند و در رابطه با دین دچار تفسیر انحرافی بودند، لذا جریان‌های تکفیری و تروریستی یکی از ویژگی‌های بارزشان جمودگرایی و انحراف از مرحله دین‌داری و دین باوری است.

وی با بیان اینکه دنیای استکبار دو جا را نشانه گرفته، ادامه داد: سرمایه‌گذاری روی نسل جوان امت اسلامی برای اینکه اینها را با فرهنگ غربی آشنا کند و هویت دین را از آنها بگیرد، دین‌زدایی کند و بحران ایجاد کند.

عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، افزود: برنامه دومی که در تمام جهان اسلام شروع کرده‌اند، این است که به اسلام افراطی دامن بزنند. امروز بخشی از نسل جوان کشورهای اسلامی دچار اسلام افراطی هستند.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری با اشاره به حادثه تروریستی مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام‌خمینی(ره) گفت: آموزه‌های غلط و باورهای غلط اینها را به جایی می‌کشاند که در ماه مبارک رمضان به مردمی که به نمایندگانشان مراجعه کرده‌ بودند تا مشکلات‌شان را حل کنند، به خاطر آن ویژگی مسئولیت‌گریزی آنها را به رگبار می‌بندند.

وی با بیان اینکه اینها از دست ایران اسلامی ناراحت هستند، گفت: ایران به عنوان عضو جبهه مقاومت در سوریه در مقابل آنهاست و در عراق در مقابل آنهاست، در تمام سرزمین‌های اسلامی اگر سخن حقی به گوش می‌رسد در حقیقت منادی اصلی آن ایران اسلامی و امام‌خمینی( ره) و امروز حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه تنها راه برون رفت از این قضایا، وحدت ماست، گفت: تنها راه برون رفت از این قضایا، صفا و صمیمیت و همدلی است. کاری که اینها انجام دادند تنها نمایش تبلیغاتی بود و ارزش عملیاتی نداشت و لذا معتقدیم که ما باید در مسیر همدلی و همراهی گام برداریم.

منبع : خبرگزاری تسنیم

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید