حجت‌الاسلام صدیقی در خطبه‌های نمازجمعه تهران: داعش عصاره همه شرارت‌هاست/ برخی در برابر دهه شصت تجاهل نکنند

حجت‌الاسلام صدیقی در خطبه‌های نمازجمعه تهران: داعش عصاره همه شرارت‌هاست/ برخی در برابر دهه شصت تجاهل نکنند

امام‌جمعه موقت تهران گفت: حادثه تروریستی از ساخته‌های دنیای استکبار است و امام(ره) در وصیت‌شان رژیم آمریکا را «تروریسم بالذات» معرفی کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی خطیب نمازجمعه این هفته تهران (19 خرداد) با اشاره به اینکه میوه شجره طیبه روزه در ماه رمضان، نیل به درجه تقواست، گفت: از این مسئله غفلت نکنیم که روزه برای خودسازی است و برای راه یافتن به اکسیر اعظم اخلاص است.

وی با بیان اینکه روزه تمرین اخلاص است، اظهار داشت: حقیقت روزه همان سیر باطنی است و بدون تظاهر و نمود و نمایش، ارتباط صد در صد خالص بین عبد و خداست که اگر کسی به این نکته توجه کند، پرودگار به او ملکه تقوا عنایت می‌کند.

حجت‌الاسلام صدیقی افزود: انسان منافق برای خدا نماز نمی‌خواند و خدمت نمی‌کند و برای جلب توجه و جا انداختن خودش این کارها را انجام می‌دهد. باطن این افراد مطلقاً خدا ندارد و غیرخدا را عبادت می‌کند و ظاهر و باطنش 180 درجه فاصله دارد.

امام‌جمعه موقت تهران با اشاره به آیات پایانی سوره یوسف خاطرنشان کرد: اکثر کسانی که ایمان دارند و خدا را قبول دارند، بیماری شرک در وجودشان ریشه‌کن نشده و غیر خدا را حساب می‌آورند و به غیر خدا طمع دارند. انسانی که توکل به خدا ندارد و به وعده‌های خدا دل‌نبسته، آرام نیست و از نگرانی رو به سازش می‌آورد. انسانی که خدا را عبادت می‌کند، تنها از او کمک می‌گیرد.

وی در ادامه خطبه‌های نمازجمعه این هفته تهران با تسلیت حادثه تروریستی تهران، گفت: بساط آنها در حرم امام زود برچیده شد، اما در مجلس به‌ دلیل وجود جمعیت، تعدادی از عزیزان ما به لقاءالله پیوستند و خوشا به حال‌شان که میهمان خدا بودند و مظلومانه شهید شدند. این مظلومیت برای ما تزریق بیداری و هوشیاری بود. تروریست‌ها خودشان را به جهنم رساندند و خانواده‌هایی را داغدار کردند.

حجت‌الاسلام صدیقی با بیان اینکه قتل برای ما عادت و شهادت کرامت است، گفت: شهادت ارث اولیاست و مردم ما با آن انس دارند و با این خون‌ها به خدا تقرب می‌جویند. حادثه تروریستی از ساخته‌های دنیای استکبار است و امام در وصیت‌شان رژیم آمریکا را «تروریسم بالذات» معرفی کرد و بنیان اینها بر شرارت و قتل و غارت است و از روز آغاز حرکت ننگین‌شان جز شر برای بشریت چیزی نداشتند. بعد هم غده سرطانی اسرائیل را به عنوان کانون ترور در منطقه کاشتند و تروریسم دولتی را دامن زدند. ماموریت رژیم صهیونیستی ترورهاست.

امام‌جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: بعد از انقلاب اسلامی و در جریان جنگ تحمیلی، این روحیه جهادی بود که در جوان‌های ما و آحاد ملت ما عشق به شهادت را ایجاد و ما را پیروز کرد و پیروزی خون بر سلاح بود. دنیای کفر برای آنکه بدلی برای خودش درست کند، از طریق سلفی‌ها القاعده را درست کرد و در نهایت داعش که عصاره همه شرارت‌هاست.

وی افزود: این جریان‌های منحط تحت عنوان گروهک‌هایی که اسم مختلف دارند، ایجاد شده که خط قرمز دینی و بینش درست جهانی و رحم و مروت ندارند. کشتن کودک و زن و مرد در مسجد و پایگاه‌های خدمتی اینها را درنده ساخته است. ما در سال 60 فجایع عظیم را پشت سر گذاشتیم و بخشی از جوانان کشور ما را در وادی قتل و غارت قرار دادند. گروهی از اینها اوایل دم از نهج‌البلاغه و مقابله با آمریکا می‌زدند، اما عاقبت در خط آمریکا حرکت کردند و اولیاء الهی همچون شهید دستغیب، مدنی و اشرفی‌اصفهانی را به شهادت رساندند.

حجت‌الاسلام صدیقی با بیان اینکه ملت ما همه داغ‌ها را هضم کرد، اما چرخ انقلاب راکد نشد و هر خونی ریخته شد ولایت‌مداری مردم ما افزون شد، گفت: این حادثه البته ترقه‌ای بیش نبود و مردم ما نمی‌ترسند، اما هشدار بود که برخی دهه شصت را فراموش و تجاهل نکنند. اِعمال قانون و اراده ولی فقیه علیه جلادان را مورد خدشه قرار می‌دهند. برخی چگونه روی‌شان می‌شود که آن زمان کنار این جریانات بودند، ولی از گذشته خود پشیمان شده‌اند. این حرکت ادامه آن حرکت است و ما آن دوران را پشت سر گذاشتیم. جوانان ما از بینش بیشتری برخوردارند و ما همچنان مقاوم ایستاده‌ایم و از مقابله عقب‌نشینی نخواهیم کرد.

امام‌جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: در این حادثه باید از قوت روح و مقاومت آحاد مردم که خم به ابرو نیاوردند و مجالس‌شان را ادامه دادند، تشکر کنم. از نیروی انتظامی و سربازان گمنان امام زمان(عج)، سپاه پاسداران که حادثه حرم را در نطفه خفه کردند و حادثه مجلس را با کمترین تلفات توانستند مهار کنند، تشکر می‌کنم. این نظام، نظام علوی و حسینی و عاشورایی است و مردم زیر این پرچم، احساس حمایت غیبی می‌کنند و تزلزلی در مسیرشان پیش نمی‌آید.

وی با اشاره به اینکه امروز ما به قدرت بسیج‌کننده شعارهای انقلابی بیشتر احتیاج داریم، گفت: انتخابات اخیر برای ما آبرو و بیعت دوباره با آرمان‌های امام و شهدا بود، چه آنهایی که نامزدشان رای آورد و چه آنها که رای نیاورد، لشگر انقلاب بودند و حضورشان اعلام اراده قطعی برای ادامه راه امام بود. اشخاصی که رای آوردند کسی را تحقیر نکنند. این آراء، رای به حقانیت خون شهداست.

حجت‌الاسلام صدیقی تأکید کرد: رئیس‌جمهور و مسئولان باید هوای محرومان و پابرهنگان را داشته باشند و از اشرافیت دوری کنند.

امام‌جمعه موقت تهران با بیان اینکه باید حرف‌های ما در چارچوب‌های شرعی و اخلاقی باشد، تصریح کرد: جریان 2030 در شان نظام جمهوری اسلامی نیست و برای آموزش و پرروش نباید بیگانگان برنامه دهند. من از سران قوا توقع دارم حرمت نظام و ولایت را حفظ کنند که تاکنون اینگونه بوده و از این پس هم رمز وحدت ما همین ولایت است.

منبع : خبرگزاری تسنیم

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید