عسل خام برای درمان آلرژی

عسل خام برای درمان آلرژی

مترجم: رزیتا ملکی‌زاده

در این مقاله در خصوص اهمیت استفاده از عسل خام جهت درمان آلرژی و چگونگی انجام این کار با شما صحبت خواهیم کرد.
عسل خام سالیان سال است که جهت درمان بیماریهای مختلفی مورد استفاده قرار می‌گرفته است. عسل به عنوان یک جزء سازنده، دارای مؤثرترین خواص گشاده دستی طبیعت است. عسل سرشار از چندین ماده‎‌ی معدنی، ویتامین و آنتی اکسیدانهایی است که به دور نگاه داشتن رادیکالهای آزاد از بدن کمک می‌کنند. علاوه بر آن، این داروی گیاهی به طور فزاینده‌ای در مراقبت از پوست به دلیل خواص درمانی آن مورد استفاده قرار می‌گیرد، همچنین به منظور تقویت سیستم ایمنی بدن به صورت خوراکی مصرف می‌شود. بالاتر از همه، ثابت شده است که عسل خام یکی از بهترین گزینه‌ها جهت درمان آلرژی به حساب می‌آید.
فوائد عسل خام
عسل دارای فوائد مختلفی در سلامت است. در این بخش فهرستی از این خواص را معرفی می‌کنیم.
• عسل خام میزان کلسیم و هموگلوبین را در بدن افزایش می‌دهد.
• این ماده‌ی غذایی سیستم ایمنی بدن را تقویت ساخته و در نتیجه از شروع سرفه، آنفولانزا و سرماخوردگی جلوگیری می‌کند.
• عسل به بهبود سلامت دستگاه گوارش کمک می‌کند.
• عسل خام همچنین به عنوان یک ملین خفیف عمل می‌کند.
عسل خام و آلرژی
آلرژی به عنوان واکنشی از سیستم ایمنی بدن ما به برخی ذرات خارجی وارد شده به بدن که به عنوان مواد مضر در نظر گرفته می‌شوند، روی می‌دهد. در واکنش به آن ذرات خارجی، سیستم ایمنی مواد خاصی را تولید کرده که به هنگام مواجه شدن با ذرات خارجی به طور منفی واکنش نشان داده و منجر به بروز واکنشهای آلرژیک می‌گردد. بدین طریق، بجای کمک به بدن، منجر به تولید این آلرژنها شده که به طور منفی با بدن واکنش نشان می‌دهند. این واکنش معمولاً به این دلیل افراطی و مبالغه آمیز می‌شود که تنها سیستم ایمنی بعضی افراد آن را خطرناک دانسته و منجر به این اثر می‌شود. به همین دلیل است که تنها بعضی افراد دچار انواع خاصی آلرژی شده در حالی که دیگران این واکنشها را از خود نشان نمی‌دهند.
آلرژیها می‌توانند انواع مختلف و شدت و درجات مختلفی داشته باشند. پس چگونه و به چه علت گفته می‌شود که عسل خام به این امر کمک می‌کند؟ دلایل مفید بودن عسل خام به عنوان یکی از طبیعی‌ترین درمانها برای آلرژی را به صورت فهرست در آورده و در ذیل نشان داده‌ایم، با این حال پیش از پرداختن به آن، اهمیت دارد که بدانید تنها عسل خام است که بیشترین تأثیر را دارد و نه انواع فرآوری و پالوده شده‌ی آن. به این دلیل که تنها عسل خام دارای خواص عمل کردن برعلیه آلرژی و تسکین از آن است.
ایجاد ایمنی
گروهی بر این باورند که محتویات عسل خام دارای خواص شفا بخشی در خصوص آلرژیها است. اکثر آلرژیها بوسیله‌ی گرده، کپکها، و گرد و غبار موجود در هوا ایجاد می‌شوند. از آنجا که عسل دارای تمام این مواد اولیه است، به ایجاد یک سیستم ایمنی قوی‌تر کمک کرده به طوری که بدن نسبت به اثرات منفی که تصور می‌کند این مواد منجر به آن می‌شوند، ایمن می‌گردد. در نتیجه در برابر این محصولات ایمنی ایجاد می‌شود. بنابراین هنگامی که واکنش اولیه تغییر می‌یابد، آلرژی متوقف می‌شود. اما برای عمل کردن آن، بایستی حتماً عسل خام باشد و ترجیحاً آن نوع که نزدیکتر به خانه‌تان وجود دارد، به این دلیل که اطمینان حاصل می‌شود که دارای «واکسنی» است که در برابر خواصی که ایجاد آلرژی می‌کنند عمل می‌کند.
بازسازی سلول
دلیل دیگر مؤثر بودن عسل خام در درمان آلرژیها، خواص کلی دارویی، ضد حساسیتی و ضد التهابی آن است. در مجموع، عسل خام به قوی‌تر شدن بدن و اصلاح عملکرهای مختلف هضم و سلامت دستگاه گوارش کمک می‌کند. با این وجود عامل مهم دیگری نیز وجود دارد که به آلرژیها کمک می‌کند و آن خواص احیا کنندگی آن است. هنگامی که یک واکنش آلرژیک رخ می‌دهد، سلولهای بدن مورد حمله واقع شده و این امر فرد را بیش از پیش ضعیف می‌سازد. عسل به احیاء آن سلولهای از دست رفته کمک کرده و در نتیجه به ایجاد حالت دفاعی در برابر حملات آتی کمک می‌نماید.
این دقیقاً علت و چگونگی کمک و استفاده از عسل در درمان آلرژیها می‌باشد. بنابراین اکنون که اطلاع یافتید عسل خام چه کارهایی می‌تواند برای آن آلرژیها انجام دهد، به سرعت کمی از آن را یافته و امتحان کنید!
سلب مسئولیت: اطلاعات ارائه شده در این مقاله صرفاً جنبه‌ی آموزشی داشته و نبایستی به منظور جایگزین توصیه‌های متخصص در این امر در نظر گرفته شود.

منبع:راسخون

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید