آیت الله سعیدی: ریاست‌طلبان و خویشاوند سالاران عدالت را از علی(ع) بیاموزند/ایران نیازی به نسخه یونسکو ندارد

آیت الله سعیدی: ریاست‌طلبان و خویشاوند سالاران عدالت را از علی(ع) بیاموزند/ایران نیازی به نسخه یونسکو ندارد

امام جمعه قم گفت: ریاست‌طلبان و خویشاوند سالاران باید عدالت و قاطعیت امیرالمومنین علی(ع) را الگو قرار دهند و نباید با انواع دسیسه‌ها و استفاده ابزاری از جاهلان دست به اقداماتی بزنند.

آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم با اشاره به اینکه اسلام در برخورد با تخلفات عملکردی قاطع و به دور از تعارفات و ملاحظات دارد، بیان کرد: در جامعه اسلامی خویشاوند سالاری جایی ندارد. عده‌ای نزد پیامبر از علی(ع) گله کردند که ایشان خیلی سخت گیر است، پیامبر(ص) فرمود درباره علی(ع) اینگونه سخن نگویید، زبان انتقاد را از علی بردارید او کسی است که در دین خود با کسی سستی نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه صداقت از جمله اصول حاکم بر سیاست امام علی(ع) بود، خاطرنشان کرد: برخی وقتی به منصبی می‌رسند دروغ می‌گویند و بعدها هم یادشان نیست.

امام جمعه قم قانون محوری و انتقاد پذیری را از دیگر اصول حاکم بر سیاست امام علی(ع) دانست و یادآور شد: ایشان از منتقدان استقبال می‌کرد ولی بر اساس حزب، گروه و جریان افراد را بر سر کار نمی‌آورد.

وی گفت: ریاست طلبان و خویشاوند سالاران باید عدالت و قاطعیت امیرالمومنین را الگو قرار دهند و نباید با انواع دسیسه‌ها و استفاده ابزاری از جاهلان دست به اقداماتی بزنند.

سعیدی با اشاره به اجرای طرح‌های اکرام توسط کمیته امداد در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: امیدواریم که روزه داران امسال نیز همکاری و حمایت لازم را از کمیته امداد داشته باشند.

وی به آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس اشاره کرد و یادآور شد: ملت با حضور خود در این راهپیمایی موجب دلگرمی مردم مظلوم فلسطین و زمینه ساز نابودی اسرائیل خواهند شد.

امام جمعه قم در ادامه با اشاره به استفاده رهبر معظم انقلاب از تعبیر «آتش به اختیار» تصریح کرد: رهبری همواره نسبت به اصالت و هویت انقلاب حساس هستند چرا که اگر اصالت انقلاب دچار تهدید شود از اسلام و انقلاب جز پوستی باقی نخواهد ماند.

وی بیان کرد: رهبری در حوزه فرهنگ از اصطلاحات جنگی استفاده می‌کنند و علت اصرار ایشان این است که به آحاد مردم، مدیران و مسؤولان یادآور شوند اگرچه جنگ فیزیکی تمام شد ولی دشمنان با تمام قوا در حال توطئه هستند.

سعیدی به فتنه حضور و نفوذ تروریست‌های تکفیری در ایران اشاره کرد و گفت: دشمنان برای ایران اسلامی نقشه‌های شومی دارند اگرچه دستگاه اطلاعاتی هوشیاری لازم را دارند.

وی با بیان اینکه در عرصه فرهنگی غربی‌ها هجوم همه جانبه‌ای را مدت‌هاست در دستور کار خود قرار داده اند، اضافه کرد: سند 2030 یکی از نمونه‌های این تهاجم است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: ایران اسلامی با فرهنگ اصیل خودش هرگز نیازی به نسخه پیچی یونسکو و مانند آنها ندارد چرا که تعارض ما با آنها ماهیتی است. در چنین شرایطی همه موظف هستند بر اساس حکم امر به معروف و نهی از منکر و نظارت عمومی جلوی نفوذ را بگیرند.

وی یادآور شد: رهنمود فرماندهی معظم کل قوا اثر خود را بخشید و با حضور مردم و نمایندگان مجلس و مصوبه‌ای در برنامه ششم داشتند و در این مصوبه تاکید شد که امضای هر سندی که مغایر با اسناد بالادستی باشد ممنوع بوده و جرم محسوب می‌شود.

سعیدی تاکید کرد: در نتیجه تذکر رهبری و حضور مردم به ویژه فرهنگیان و بانوان، در جلسه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی این سند لغو شد.

وی تصریح کرد: آمریکا با هیچ کشور و ملتی جز در مورد اضطرار مذاکره نمی‌کند و آنها وقتی دیدند که از راه‌های دیگر به نتیجه نمی‌رسند تن به مذاکره می‌دهند هرچند هنگام مذاکره هم خوی استکباری خود را دنبال می کنند.

امام جمعه قم با بیان اینکه مذاکره برد – برد با فرهنگ آمریکایی‌ها همخوانی ندارد، بیان کرد: آنها با اسلام و انقلاب مشکل داشته و ما باید با سلاح ایمان و اقتدار با آمریکایی‌ها مقابله کنیم.

وی تاکید کرد: آمریکا بداند این ملت شجاع و با ایمان روزی با دست خالی ولی با سلاح ایمان آنها را از این کشور بیرون کرده و در شرایط کنونی نیز از آنها نترسیده و نخواهد ترسید.

سعیدی اضافه کرد: جمعه گذشته در مراسم تشییع یکی از شهدای ترورهای اخیر مردم روزه دار و قهرمان قم خطاب به آمریکا فریاد برآوردند: «تو با سلاح جنگی، ما با سلاح ایمان، بجنگ تا بجنگیم».

وی گفت: نیروهای نظامی و مردمی کشور سوریه و عراق با استفاده از تجربه موفق ایران در برخورد با متجاوزین و با مشورت سردار قهرمان ایران یعنی حاج قاسم سلیمانی آخرین نفس‌های داعش درمانده و حامیان آنها را در گلویشان خفه خواهند کرد، ضمن تبریک این پیروزی‌ها، برای نصرت آنها و دیگر مسلمانان به درگاه خداوند متعال دعا می‌کنیم.

منبع : خبرگزاری فارس

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید