خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه: حمله موشکی سپاه محور وحدت در کشور شد/ طرح سنای آمریکا قطعاً نقض برجام است/ عربستان بچه‌تر از آن است که بخواهد جنگی را به ایران بکشاند

خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه: حمله موشکی سپاه محور وحدت در کشور شد/ طرح سنای آمریکا قطعاً نقض برجام است/ عربستان بچه‌تر از آن است که بخواهد جنگی را به ایران بکشاند

امام‌جمعه موفت تهران گفت: ولیعهد عربستان گفته ما جنگ را به تهران می‌کشانیم که در جواب وی باید گفت عربستان بچه‌تر از آن است که این کار را بکند.

آیت‌الله سیداحمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه امروز گفت: ولیعهد ناپخته عربستان گفته که ما با ایران مذاکره نمی‌کنیم و جنگ با ایران را به تهران می‌کشانیم که باید در جواب وی گفت، عربستان بچه‌تر از آن است که بخواهد با ایران بجنگد.

خاتمی با بیان اینکه مرگ بر آمریکای امروز مرادف است با مرگ بر آل‌سعود، افزود: صدام که از شما قوی‌تر بود و شما (عربستان) تا پایان از او حمایت کردید هیچ غلطی نتوانست بکند که شما بسیار ضعیف‌تر از آن هستید که به حساب بیایید.

وی با اشاره به در پیش بودن هفته قوه قضائیه، اظهار داشت: تقویت قوه قضائیه، تقویت نظام و تقویت دو قوه دیگر است.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: باید قوه قضائیه را تقویت کرد این تقویت هم درونی است و هم بیرونی، تقویت درونی تلاش بیشتر قضات برای تحقق و اجرای عدالت است و تقویت بیرونی حمایت مردم و همه نهادها از قوه قضائیه است.

خاتمی با اشاره به حمله موشکی سپاه به مواضع داعش در سوریه، افزود: عملیات موشکی سپاه در واقع تجلی صفت منتقم بودن خدا بود که بسیار به جا و مناسب بود.

وی اظهار داشت: این حمله موشکی همزمان با طرح تحریم موشکی سنای آمریکا علیه ایران بود و این پیام را برای آنها به همراه داشت که هر چه می‌خواهند بنشینند و طرح علیه ایران تصویب کنند اما بدانند ایران اسلامی ذره‌ای از اصول خود عقب‌نشینی نخواهد کرد. دشمن می‌خواهد ما برنامه موشکی خود را متوقف کنیم اما ما به کوری چشم دشمن بر اقتدار موشکی‌مان باز هم خواهیم افزود.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: از سوی دیگر حمله موشکی سپاه این پیام را برای رژیم صهیونیستی به همراه اذناب داشت که برنامه موشکی ایران شوخی نیست، ما در عرصه امنیت کشورمان با کسی شوخی نداریم و شعار هم نمی‌دهیم.

خاتمی افزود: این حمله موشکی در کشور محور وحدت شد و همه سلایق و جناح‌ها از این عملیات حمایت کردند.

وی با اشاره به طرح تحریم سنای آمریکا بر علیه ایران، اظهار داشت: این طرح سنای آمریکا قطعاً نقض برجام است و مردم انتظار برخورد جدی با این عهدشکنی آمریکا را دارند.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: از بین 100 نماینده سنا 98 نفر به طرح تحریم علیه ایران رأی دادند و این نشان می‌دهد که دشمن، دشمن است چه جمهوری‌خواه باشد چه دموکرات و همگی سر و ته یک کرباس و دشمن نظام جمهوری اسلامی هستند.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت: ما تلاش کردیم تا ایران را از برنامه هسته‌ای خود به عقب‌نشینی واداریم،‌دولت بعد باید تلاش کند تا ایران را در برنامه موشکی به عقب‌نشینی وا دارد. آمریکایی‌ها باید مطمئن باشند که ملت ایران در برنامه موشکی خود مصمم است و ذره‌ای عقب‌نشینی نخواهد کرد.

خاتمی خاطرنشان کرد: امروز می‌گویند موشک نداشته باشید فردا می‌گویند تانک و توپ نداشته باشید پس‌فردا می‌گویند حتی تفنگ هم نداشته باشید و این یعنی نابودی انقلاب اسلامی و ملت ما پای انقلابش تا آخرین نفس و تا آخرین قطره خون ایستاده‌اند.

وی اظهار کرد: وزیر امور خارجه آمریکا عنوان کرده که سیاست ما در ایران حمایت از عناصری در داخل کشور است که به تغییر مسالمت‌آمیز نظام منجر شود.

خاتمی اضافه کرد: باید در پاسخ به این اظهارات وزیر خارجه آمریکا گفت که شما 38 است در پی تغییر نظام جمهوری اسلامی هستید و این خواب‌ها تا کنون تعبیر نشده و به یاری خداوند تعبیر هم نخواهد شد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه روانشناسی ملت ما نفرت از بیگانه سلطه‌گر است، اظهار داشت: تقاضا دارم که در رویکردها تغییری حاصل شود بعضی‌ها جوری حرف نزنند و رفتار نکنند که آمریکا را امیدوار کنند.

وی در پایان گفت: اهانت به مقدسات، ترویج حاکمیت دوگانه، فعال کردن شکاف‌های قومی، هدف قرار دادن اصل ولایت فقیه، زیر سوال بردن کارآمدی نظام همگی کارهایی که آمریکا با هدف تغییر نظام از درون صورت داده است ناکام مانده است و همچنان ناکام خواهد ماند.

منبع : خبرگزاری فارس

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید