پاداش دوستان علی (ع)

پاداش دوستان علی (ع)

نویسنده: محمد غفارنیا

 

 

اطاعت از فرمان‎‌های الهی مایه نجات بشر از عذاب و شدائد قیامت است و موجب دریافت پاداش‎‌های مطلوب و ارزنده روز جزا. البته این اطاعت نیز به پیروی از امامی عادل، معصوم و منصوب از سوی خداوند متعال، بستگی دارد.
بنابراین موفقیت و پیروزی در روز رستاخیز مختص پیروان حضرت علی (علیه السلام) و اولاد معصوم آن حضرت خواهد بود. روایات فراوانی در تاویل، یا (مستقیماً) تفسیر آیات قرآن درباره اطاعت از این پیشوایان دینی وارد شده است. امام صادق (علیه السلام) از پدران بزرگوارش نقل فرموده اند»
امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) فرمود: پیامبر به من فرمود: خوشا به حال کسی که تو را دوست داشته باشد، و امامت تو را تصدیق کند. وای بر کسی که تو را دشمن دارد و امامت تو را تکذیب نماید. بعد از من، تو عالم این امت هستی. تو و شیعیان تو پایه گذاران عدالت و دادگری می‌باشید و بهترین مخلوق خداوند هستید. در روز رستاخیز و یوم فزع الاکبر«روز ترس و وحشت بزرگ»، شما در سایه عرش پروردگار خواهید بود.
روزی که همه مردم در ترس و رعب به سر می‌بردند، در آن روز دوستداران تو نه ترسی دارند و نه در حزن و اندوهند. این آیات درباره شما نازل شده است:
(لا یَسْمَعُونَ حَسِیسَهَا وَهُمْ فِی مَا اشْتَهَتْ أَنفُسُهُمْ خَالِدُونَ. لا یَحْزُنُهُمُ الْفَزَعُ الأَکْبَرُ وَتَتَلَقَّاهُمُ الْمَلائِکَهُ هَذَا یَوْمُکُمُ الَّذِی کُنتُمْ تُوعَدُونَ) (1)
آن‌ها صدای آتش را نمی‌شوند و در آنچه دلشان بخواهد جاودانه متنعم هستند. وحشت بزرگ آنها را اندوهگین نمی‌کند و فرشتگان به استقبال ایشان می‌آیند و می‌گویند: این همان روزی است که به شما وعده داده می‌شد. (2)

پی‌نوشت‌ها:

1-انبیاء/102و103.
2-برهان: ج3. ص72. ح5.
منبع مقاله :
غفارنیا، محمد، (1387) 142 قصّه از قرآن: همراه با شأن نزول آیاتی از قرآن، قم: جامعه القرآن الکریم، چاپ اول

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید