آیت‌الله اعرافی: فریاد ملت در برابر نقض حقوق بشر آمریکایی‌ها شعار همیشگی ” مرگ بر آمریکا” است

آیت‌الله اعرافی: فریاد ملت در برابر نقض حقوق بشر آمریکایی‌ها شعار همیشگی ” مرگ بر آمریکا” است

امام‌جمعه قم هفته افشای حقوق بشر آمریکایی را مورد اشاره قرارداد و گفت: اسرائیل نماد دولت‌های تروریستی در جهان است و فریاد ملت در برابر نقض حقوق بشر آمریکایی‌ها شعار همیشگی ” مرگ بر آمریکا” است.

آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مصلی قدس برگزار شد، با گرامیداشت هفته قوه قضاییه و قدردانی از خدمات این حوزه اظهار داشت: آنچه از قوه قضاییه انتظار می‌رود تقید به شرع و مبانی اسلامی است، اینکه بر اساس عدالت و دانش‌محوری، رویکرد پیشگیری از جرائم و تسهیل روند قضایی عمل کند اقل انتظاری است که از قوه قضاییه داریم، همچنین قوه قضاییه باید محور عدالت و تکیه‌گاه مردم محروم باشد.

امام‌جمعه قم روز شهرداری‌ها و دهداری‌ها را مورد اشاره قرارداد و افزود: امیدواریم شوراهای اسلامی با رویکرد عادلانه‌تر و با نگاه محرومیت‌زدایی و رویکرد خدمت به مردم شهرداری‌ها و دهداری‌های جدید شکل بگیرد.

وی با گرامیداشت روز صنعت و معدن گفت: این مقوله در اقتصاد مقاومتی نقش ویژه دارد و دولت باید در شکل‌گیری صنعت و معدن توسعه‌یافته اهتمام جدی داشته باشد.

امام‌جمعه قم بیان کرد: در کشور ما بین یک و نیم تا سه میلیون انسان مبتلای به مواد مخدر داریم و حتی در جایی مانند قم درصدی مبتلای به این آسیب اجتماعی هستند، یازده آسیب اجتماعی از سوی مقام معظم رهبری بیان‌شده و 5 آسیب در اولویت رسیدگی قرار دارند از این‌ رو باید در پیشگیری و درمان باید اهتمام جدی داشته باشیم.

اعرافی با اشاره به موضوعات مطرح‌شده از سوی مقام معظم رهبری در ماه مبارک رمضان گفت: انتظار از مسئولان و شکل‌گیری دولت جدید این است که این توصیه‌ها و موارد مطرح‌ شده را جدی‌تر بگیرند و نسبت به آن‌ها کوتاهی و قصور نداشته باشند.

وی هفته افشای حقوق بشر آمریکایی را مورد اشاره قرارداد و گفت: اسرائیل نماد دولت‌های تروریستی در جهان است، همان‌جایی که رقص شمشیر کردید همان‌جا تروریست‌پرور است، در دفاع مقدس بمباران شیمیایی در جلوی چشم شما انجام شد اما شما سکوت کردید در این هفته با صدای رسا در برابر این مظالم می‌ایستیم و فریاد ملت در برابر این نقض حقوق بشر شما شعار همیشگی ” مرگ بر آمریکا” است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به آزادی موصل گفت: ملت ما در پای انقلاب و مسیر انقلاب در این مسیر ایستادگی خواهند کرد و آرزوی مستکبران را به گور خواهند برد.

اعرافی با اشاره به اصول آغاز زندگی مشترک و ازدواج اظهار داشت: تشکیل خانواده از یک جایگاه و اهمیت فوق‌العاده در منطق اسلام برخوردار است تا آنجا که پیامبر اکرم(ص) فرمودند نهادی به عظمت و بزرگی خانواده در اسلام نیست.

وی نهادهای متعدد اجتماعی در جامعه بشری را مورد اشاره قرار داد و گفت: هجوم فرهنگ غربی و دور شدن از بنیان‌های اصیل سبب شده تا نهاد خانواده مورد هجمه قرار گیرد و خانه و خانواده بر پایه اصول اصلی برپا نمی‌شود، آسیب دیگر ازدواج به هنگام نبودن آن است و مع‌الاسف سال‌ به‌ سال نیز بر این ازدواج دیرهنگام افزوده می‌شود.

امام‌جمعه قم ادامه داد: ازدواج دیرهنگام فاجعه بزرگ اخلاقی و اجتماعی است، به یک معنا بیش از ده میلیون جامعه جوان و دختر و پسر در سن ازدواج داریم که ازدواج آن‌ها در معرض تأخیر است، به‌هرحال بالا رفتن سن ازدواج یک فاجعه اجتماعی و بمب فرهنگی است که خسارت‌های بسیاری برای جامعه به وجود می‌آورد.

اعرافی سومین آسیب تهدیدکننده بودن ازدواج را افزایش گرایش به تشریفات در امر ازدواج بیان کرد و افزود: آن‌هایی که مسئولیتی دارند اگر سطح ازدواج و صداق را بالا بردند و ارقام بیش‌ازحد متعارف را به میان آوردند فرهنگ جامعه را دچار تغییر می‌کنند و این خطا موج اجتماعی بسیاری را برمی‌انگیزاند.

وی آسیب چهارم تهدید ازدواج را گریز از مسئولیت‌های خانوادگی بیان و خاطرنشان کرد: این کانون و نهادی که مانند آن در اسلام وجود ندارد و مورد لطف و عنایت خداوند است در معرض این چهار آسیب بسیار جدی است که بالفعل کانون خانواده را مورد تهدید قرار می‌دهد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور بابیان اینکه همه در برابر این زلزله اجتماعی مسئول هستیم، تصریح کرد: این موج تهدیدها و آسیب‌ها در جامعه‌ای که اسلامی است از یک زشتی بیشتری برخوردار است.

وی لذت‌گرایی مادی را که در جامعه اسلامی رسوخ کرده را مورد اشاره قرارداد و گفت: سنگینی بار اقتصادی و مشکلات اشتغال مجموعه عواملی است که این مشکلات را به وجود آورده است بنابراین همه باید احساس مسئولیت در قبال چند میلیون جوان در آستانه ازدواج داشته باشیم و نگاه منطقی و اسلامی در امر ازدواج داشته باشیم.

منبع : خبرگزاری تسنیم

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید