مواد غذایی شوکه کننده‌‌ای که چربی اطراف شکم را می‌سوزانند

مواد غذایی شوکه کننده‌‌ای که چربی اطراف شکم را می‌سوزانند

مترجم: رزیتا ملکی‌زاده

اگر فکر می‌کنید که لازم است به منظور از دست دادن چربی اطراف شکم خود بایستی به خود گرسنگی بدهید، در این صورت نبایستی بیش از این در اشتباه باشید. در این مقاله مواد غذایی را معرفی می‌کنیم که می‌توانید به منظور از دست دادن چربی شکم آنها را مصرف کنید.
هنگامی که صحبت از کاهش و از دست دادن چربی شکم می‌شود، دو کار را نمی‌توانید انجام ندهید. اولین کار، انجام ورزش به صورت روزانه و دوم خوردن و پیروی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل است. اما در کنار اینها، چیز دیگری وجود دارد که به سوزاندن چربی شکم کمک می‌کند. وارد نمودن مواد غذایی در رژیم غذایی خود است که به سوزاندن چربی معروف می‌باشند.
مواد غذایی که چربی شکم را می‌سوزانند
آووکادو
احتمالاً در مجلات سلامتی خوانده‌اید که آوکادو میوه‌ای چاق کننده است. پس چرا آن را در فهرست مواد غذایی چربی سوز قرار داده‌ایم؟ خیلی ساده، موضوع این است که آوکادو سرشار از «چربی‌های خوب» بوده و چندین ویتامین، مواد معدنی، آنتی اکسیدان و فیبر بدن را تأمین می‌سازد. آوکادوی له شده طعم و حالتی بسیار خامه‌ای یا کرمی داشته و می‌تواند جایگزین خامه‌ی شیر پرچرب در هر غذایی شود. فراتر از آن، چربی‌های خوب یا مفید موجود در آوکادو به چربی سوزی و همچنین دور نگاه داشتن شما از گرسنگی برای مدت زمان طولانی کمک می‌کند!
شیر کم چرب
مطالعات نشان داده‌اند که نوشیدن روزانه‌ی شیر کم چرب به فرد در سوزاندن چربی و کاهش وزن سریع‌تر کمک می‌کند. علاوه بر سوزاندن چربی از بدن، کلسیم موجود در شیر به قوی ساختن استخوان‌ها و دندان‌ها کمک می‌نماید.
گوشت گاو تغذیه شده با علف
گوشت گاوی که با علف تغذیه شده باشد، سرشار از اسید چرب امگا 3، ویتامین‌ها و مواد معدنی فراوان و همچنین اسید لینولئیک مزدوج (CLA)، بوده که آن را یکی از بهترین مواد غذایی چرب سوز می‌سازد. گوشت گاو همچنین به دلیل آن که سرشار از پروتئین بدون چربی است، بدن شما مدت زمان بسیار طولانی را صرف شکستن آن خواهد کرد و برای مدت زمان طولانی‌تری احساس سیری خواهید داشت.
تخم مرغ
تخم مرغ سرشار از پروتئین بوده و حاوی ویتامین B12 است. تحقیقات انجام شده نشان می‌دهند که این ویتامین به از بین بردن سلول‌های چربی کمک می‌کند. لازم به یادآوری نیست که پروتئین موجود در تخم مرغ شما را برای مدت زمان بسیار طولانی سیر نگاه خواهد داشت. بنابراین اگر هدفتان از دست دادن چربی است، خوردن روزانه‌ی سفیده‌ی تخم مرغ برای صبحانه را یکی از گزینه‌های غذایی خود قرار دهید.
لوبیا سیاه
لوبیای سیاه منبعی غنی از پروتئین است. این لوبیا مقدار زیادی فیبر را برای بدن تأمین می‌سازد. به دلیل سرشار بودن از فیبرهای پروتئین، خوردن آن هر روز به بهبود هضم کمک خواهد کرد. همچنین همانطور که برای بیشتر مواد غذایی سرشار از فیبر صدق می‌کند، خوردن لوبیای سیاه شما را برای مدت زمان بیشتری سیر نگاه خواهد داشت، در نتیجه مصرف کلی مواد غذایی شما را کاهش داده و به کاهش وزن کمک خواهد کرد!
سیب
سیب در میان مواد غذایی جای دارد که به طور عمده به دلیل محتوای آب فراوان خود موجب چربی سوزی می‌شود. محتوای آب بالا در سیب میزان سوخت و ساز بدن را بهبود بخشیده و در نتیجه به هضم بهتر کمک می‌کند. مقدار کالری‌های موجود در سیب همچنین بسیار پایین است و بهترین بخش آن این است که بدن شما با هضم سیب، کالری‌های بیشتری را از کالری‌های موجود در آن می‌سوزاند و این امر سیب را یکی از سالمترین مواد غذایی با کالری منفی ساخته است.
نکات رژیمی در خصوص از دست دادن چربی شکم
خوردن مواد غذایی که در بالا ذکر شد، برای از دست دادن چربی شکم کافی نیستند. شما لازم دارید که از یک رژیم غذایی سالم پیروی کرده و نکات رژیمی جهت داشتن شکمی تخت که در اینجا معرفی می‌شوند را دنبال کنید.
نکته‌ی شماره 1: اولین نکته‌ای که بایستی بدانید این است که پیروی از یک رژیم غذایی کم کالری به هیچ وجه به شما در از دست دادن چربی شکم کمک نخواهد کرد. کلید کار در انتخاب غذاهای سالم نهفته است. بنابراین مقادیر زیادی میوه و سبزیجات را در رژیم غذایی خود وارد نمایید.
نکته‌ی شماره 2: مواد غذایی سرشار از پروتئین مانند مرغ، ماهی تن، و ماهی سالمون را وارد رژیم غذایی خود سازید، به این دلیل که سوخت و ساز بدن شما را افزایش می‌دهند.
نکته‌ی شماره 3: کربوهیدرات‌های کمتری مصرف کنید، و آن نیز تنها از کربوهیدراتهای پیچیده‌ی موجود در مواد غذایی مانند برنج قهوه‌ای، سبزیجات برگ سبز، سیب زمینی شیرین، نان قهوه‌ای، حبوبات و بلغور جو دوسر استفاده کنید. کربوهیدرات‌های پیچیده شناخته شده‌اند که موجب چربی سوزی از بدن می‌شوند، به این دلیل که گلوکز را بسیار آهسته رها کرده، و در نتیجه بدن را قادر می‌سازند به راحتی به آنها رسیدگی کند.
نکته‌ی شماره 4: چربی‌های سالمی که سرشار از اسیدهای چرب امگا 3، مانند آنهایی که در روغن زیتون، بادام و آجیل یافت می‌شوند، مصرف کنید.
نکته‌ی شماره 5: پنج وعده‌ی غذایی کوچک را به طور مساوی در طول روز تقسیم کنید تا از بروز گرسنگی و پرخوری جلوگیری شود. همچنین میزان هر وعده را به صورت کوچک و کم حفظ کنید.
نکته‌ی شماره 6: دو تا سه لیتر آب در هر روز بنوشید، به این دلیل که عملکرد مناسب کبد را که مسئول چربی سوزی و تولید انرژی است را حفظ می‌کند.
به منظور از دست دادن چربی شکم، این نکات رژیمی را به خاطر بسپارید و همچنین مواد غذایی فوق‌الذکر را وارد رژیم غذایی خود نمایید. مصرف این مواد غذایی را با انجام تمرینات قلبی عروقی و همچنین ورزشهای شکمی همراه ساخته و بدین ترتیب متوجه خواهید شد که چربی شکم‌تان آب شده است.

منبع:راسخون

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید