آیت‌الله حسینی بوشهری: جناح‌بندی و سهم خواهی نباید در انتخاب وزرا دخالت داده شود

آیت‌الله حسینی بوشهری: جناح‌بندی و سهم خواهی نباید در انتخاب وزرا دخالت داده شود

امام‌جمعه قم با اشاره به آزادسازی موصل گفت: این پیروزی سیاسی تنها پیروزی ارتش، نیروهای مردمی و دولت عراق نبود، این موفقیت، پیروزی جبهه حق علیه باطل بود.

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم در مصلی قدس، با دعوت مردم به سمت تقوای الهی اظهار داشت: در روایات آمده که ای مردم زینت ما اهل‌بیت(ع) باشید و در رفتار و عمل همچون امام صادق(ع) عمل کنید.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سالروز شهادت امام صادق(ع) و یورش طاغوتان و سفاکان به مدرسه فیضیه گفت: وجود مقدس امام صادق(ع) در سن 65 سالگی توسط عوامل منصور به شهادت رسید، پیکر پاک آن امام معصوم در قبرستان بقیع به خاک سپرده شد، و زمان امامت آن حضرت مصادف با خلافت 7 نفر بود، ایشان در این مدت به تربیت شاگردان فراوانی پرداختند.

وی به حادثه فیضیه اشاره کرد و گفت: سالیان متمادی برنامه این بود که عصر روز شهادت امام صادق(ع) مراسم عزاداری برگزار می‌شد، در سال 1342 ، سفاکان و جلادان آن روز با حمله به فیضیه حریم روحانیت را شکستند و روحانیت را مورد ضرب‌وجرح قرار دادند، این کارنامه سیاه طاغوت جرقه‌ای شد تا حرکت انقلاب را شتاب ببخشد.

امام‌جمعه قم به سالگرد اولین دوره تشکیل مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و افزود: زرین‌ترین اقدام خبرگان رهبری انتخاب مقام معظم رهبری به رهبری بعد از فوت امام راحل بود.

آیت‌الله حسینی بوشهری سالروز تأسیس شورای نگهبان را مورداشاره قرارداد و ابراز کرد: شورای نگهبان برای جمهوریت و حفظ اسلامیت نظام جمهوری اسلامی تشکیل شد، و از زمانی که مسئولیت دبیری این شورا را آیت‌الله جنتی به عهده داشته‌اند، فقها و حقوق‌دانان شورای نگهبان نسبت به حفظ جایگاه شورای نگهبان اهتمام دارند.

وی با اشاره به‌روز بهزیستی و تأمین اجتماعی گفت: امیدواریم این دو نهاد و سازمان امکاناتی که دارند را در طبق اخلاص گذاشته و از کسانی که از فقر و نداری رنج می‌برند حمایت کنند.

امام‌جمعه قم با اشاره به آزادسازی موصل گفت: این پیروزی سیاسی تنها پیروزی ارتش، نیروهای مردمی و دولت عراق نبود و به‌صراحت می‌توان گفت پیروزی جبهه حق علیه باطل بود، حقیقتاً پیروزی فتوای مرجعیت شیعه در مقابل تروریست‌ها و حامیان تروریست‌ها که به دنبال فتنه عظیمی در منطقه هستند، بود.

آیت‌الله حسینی بوشهری خطاب به دولت و ملت عراق ابراز کرد: به این پیروزی بسنده نکنید دشمنان در کمین فتنه دیگری علیه ملت عراق‌اند و آن فتنه توطئه ایجاد اسرائیل دوم در منطقه است، این فتنه دیگر می‌تواند عظیم‌تر از فتنه داعش باشد، همچنین خوشبختانه همراه با مردم ، دولت و مرجعیت شیعه موضع قاطع مقام معظم رهبری، مردم، فرماندهان و مستشاران ما حضور سردار سلیمانی از جلوه خاصی در این عملیات بود، ان شالله امیدواریم سردار سلیمانی مرد میدان همه صحنه‌ها در سوریه و عراق باشند.

وی افزود: این بار مردم عراق منتظر احزاب و گروه‌ها و مستشاران آمریکایی نماندند و پیروزی را در آغوش گرفتند، مهر ابطال بر پروژه خلافت داعش، امنیت بیشتر منطقه شمالی عراق، دور شدن تهدید از مرزهای ایران، و ایجاد وحدت میان اقوام عراق از دستاوردهای مهم این پیروزی بود.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: ترامپ در تبلیغات انتخاباتی خود می‌گفت که آمریکا خود ایجادکننده داعش در منطقه است، ما نیز می‌گوییم، داعشی که دست‌پخت خود آمریکا است چگونه می‌توانید با آن مبارزه کنید و آن را به پیروزی رسانید، تجربه نشان داده هرجایی که آمریکا بوده جز خباثت چیزی به دنبال نداشته است.

وی با اشاره به‌پیش روی بودن تحلیف ریاست جمهوری و انتخاب وزرا گفت: وزرا و کابینه باید دارای شاخص‌هایی باشند تا آن وعده‌ها عملی و تولید و اشتغال رونق پیدا کند، وزرایی با شاخصه کارآمدی باید مدنظر قرار گیرد جناح‌بندی و سهم خواهی نباید در انتخاب وزرا مدنظر قرار گیرد، کابینه باید از افرادی باروحیه جهادی انقلابی تشکیل شود، دغدغه مردم داشته باشند، انتقادپذیر و نسبت به مردم فروتن و متواضع نسبت به محرومان بدانند، به اسلام و انقلاب افتخار کنند، موضوع اقتصاد مقاومتی را جدی گیرند و نسبت به دستگاه‌های زیر نظرشان نظارت لازم را داشته باشند.

امام‌جمعه قم با اشاره به حدیثی از رسول اکرم(ص) در رابطه با جایگاه تقوا اظهار داشت: ایشان فرموده‌اند کسی که نعمت تقوا به او داده‌شده درواقع نعمت دنیا و آخرت به او ارزانی شده است.

وی با اشاره به پیامدها و آثار زیان‌بار ترک امربه‌معروف و نهی از منکر گفت: نخستین پیامد اجتماعی ترک این فریضه گسترش مفاسد اجتماعی در جامعه است، دومین اثر زیان‌بار اجتماعی ترک امربه‌معروف و نهی از منکر عبارت از این است که جامعه دینی از خیرات و برکات خداوندی محرومیت پیدا می‌کند.

امام‌جمعه قم ادامه داد: در آموزه‌های دینی ما فراوان دیده می‌شود که اگر جامعه‌ای در آن امربه‌معروف و نهی از منکر وجود داشته باشد جامعه‌ای پویا خواهد بود اما اگر غیرازاین باشد، در این جامعه برکات از آن گرفته می‌شود.

آیت‌الله حسینی بوشهری بیان کرد: خداوند متعال در آیات قرآن فرموده اگر جامعه‌ای پایبند به دین‌داری بود و به رسالت‌های دینی خود به‌درستی و راستی عمل کرد، برکات آسمانی و زمینی خود را بر این جامعه می‌گشاییم.

وی پیامد سوم ترک امر معروف و نهی از منکر را تسلط نااهلان و بدان در جامعه اسلامی بیان کرد و گفت: نص روایت ما در این رابطه تعبیر به تسلط اشرار دارد، دلیل مسئله این است که رخت بربستن امربه‌معروف و نهی از منکر از جامعه دینی سبب کم‌رنگ شدن خوبی‌ها است و این نوع سازگاری به تسلط اشرار در جامعه منجر می‌شود.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید