کالری موجود در هندوانه

کالری موجود در هندوانه

مترجم: سهیلا حاجی زاده

 

هندوانه گیاهی محبوب و بومی آفریقا بوده که در سراسر جهان مصرف می شود. در این مقاله، در رابطه با برخی حقایق جالب و مقدار کالری موجود در هندوانه صحبت خواهیم کرد.
هندوانه یکی از محبوب ترین میوه ها در سراسر جهان می باشد. این میوه دارای فواید سلامتی بسیاری برای بشر می باشد و یکی از مهم ترین میوه های توصیه شده توسط متخصصان تغذیه می باشد. این میوه فاقد چربی بوده و از این رو یک میوه ی ایده آل برای افرادی که در تلاش به منظور کاهش وزن می باشند، است.
هندوانه در خاک های شنی حاصلخیز و کمی بالاتر از سطح زمین رشد می کند. به همین دلیل بسترهای کاشت هندوانه باید کمی بالاتر از سطح زمین قرار داشته باشد. این میوه به صورت ردیفی رشد کرده و هر ردیف باید 10 فوت فاصله از همدیگر داشته باشد. هندوانه های کوچک در این بسترها کشت می شوند. گرده افشانی فاکتور کلیدی برای پرورش گیاهان هندوانه می باشد. بعد از کاشت هندوانه، حدود یک ماه بعد به صورت خزنده رشد کرده و تا 8 فوت گسترش می یابد. 5 ماه بعد از کاشت محصول آماده ی برداشت می باشد. هندوانه های جدید حدود سه ماه بعد از کاشت ظاهر می شوند.
هنگام انتخاب هندوانه، مطمئن شوید که میوه متقارن است. هندوانه ای که بر روی آن بریدگی و یا کبودی وجود دارد را انتخاب نکنید. یک هندوانه ی رسیده دارای سطحی نسبتا براق می باشد. برای اطمینان از این که میوه ی هندوانه رسیده است، می توانید به آن ضربه بزنید. در صورتی که میوه رسیده باشد صدای توخالی می دهد.
برخی حقایق در رابطه با هندوانه
از نظر علمی هندوانه یک میوه و همچنین یک سبزی می باشد. همه ی بخش های هندوانه خوراکی است (از جمله دانه).
تقریبا 12 هزار رقم از هندوانه در سراسر جهان وجود دارد.
هندوانه بومی صحرای کالاهاری در آفریقای جنوبی می باشد.
مصریان هندوانه را حدود 5 هزار سال پیش برداشت کردند.
هندوان در سال 1615 به بخشی از فرهنگ لغت انگلیسی تبدیل شد.
واقعیات تغذیه ای هندوانه
هندوانه حاوی مقدار خیلی کمی کالری می باشد.
این میوه هیچ گونه کلسترولی ندارد و مقدار چربی در آن نیز بسیار پایین است.
آن ها دارای آب بسیار زیادی می باشند (حدود 92 درصد).
محتوای لیکوپن که یک آنتی اکسیدان بسیار خوب بوده و مسئول رنگ قرمز میوه می باشد، در هندوانه بسیار بالاست.
برخی مواد شیمیایی هندوانه به مبارزه با سلول های سرطان خون کمک می کنند. ویتامین های A و C نیز در مقادیر قابل توجهی در هندوانه وجود دارد.
کالری
یک فنجان (150 گرم) هندوانه حاوی بیش از 48 کالری می باشد.
یک قطعه هندوانه (280 گرم) حاوی 90 کالری می باشد.
یک هندوانه ی متوسط (حدود 5800 گرم) حدود 920 کالری دارد.
امیدواریم که با مطالعه ی این مقاله اطلاعات نسبتا خوبی را درباره ی هندوانه و کالری موجود در آن به دست آورده باشید. هندوانه میوه ای بسیار خوش طعم بوده و میزان کالری موجود در آن نیز اندک است.

منبع:راسخون

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید