اجتماع عظیم صادقیون در آستان مقدس امامزاده سید جلال الدین اشرف سال 1396

اجتماع عظیم صادقیون در آستان مقدس امامزاده سید جلال الدین اشرف سال 1396

با توجه به قرار گرفتن در آستانه شهادت امام جعفر صادق علیه السلام ، ویژه برنامه‌های شهادت این امام بزرگوار در حسن آباد صادق الائمه و آستان مقدس امازاده سید جلال الدین اشرف در سه نوبت برگزار می‌شود.

همزمان با فرارسیدن بیست و پنجم ماه شوال سالروز شهادت مظلومانه ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، رئیس مکتب تشیع حضرت امام جعفر صادق علیه السلام اجتماع عظیم صادقیون در آستان مقدس امامزاده سید جلال الدین اشرف برگزار گردید.

مردم ولایت مدار و دوست دار اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام برای برگزاری این مراسم باشکوه مطابق سال های قبل با پای پیاده از روستاهای مجاور امامزاده ؛ به سمت آستان مقدس حرکت کرده و پس از اجتماع در این مکان مقدس به عزاداری پرداختند.

این مراسم با مداحی آقای حسینخانی و سخنرانی حجت الاسلام قاسمی زاده مدیر کل اوقاف و اموریه خیریه استان کرمان و امام جمعه موقت شهر کرمان و حضور نمایندگان ستاد فاطمیه شهر مقدس قم تحت اشرافیت مراجع اعظام تقلید برگزار گردید و بعد از اقامه نماز ظهر از عزادارن با صرف ناهار پذیرایی شد.

در این مراسم معنوی خادم کاروان صادقیه احمد تقی نژاد ضمن عرض تسلیت ایام صادقیه با ذکر بعضی از فضائل آن حضرت؛ از کلیه برگزار کنندگان و حمایت کنندگان مادی و معنوی این همایش کمال تشکر داشت.

بیانیه اختتامیه مراسم صادقیه (لطفا کلیک کنید)

پروفایل خادم الصادق احمد تقی نژاد

بخشی از تصاویر مربوط به این اجتماع را میتوانید مشاهد کنید(لطفا بر روی تصویر کلیک کنید)

مطالب مشابه

18 دیدگاه

  1. ناصری
    1396-05-05 در 06:09 - پاسخ

    ای کاش که در مدینه بودیم همه

    در روز شهادت امام صادق

  2. محمدی
    1396-05-04 در 05:31 - پاسخ

    سلام خدا قوت در یکی از پستهایتان این جمله را دیدم ::(امام صادق علیه‌السلام به حدی بزرگ است که بزرگان و علمای هر یک از علوم از تاریخ و ادب گرفته تا فقه، منطق، تفسیر، کلام و … هر کدام در حد خود می‌توانند از این دریای با عظمت بچشند و کسی نمی‌تواند همه ویژگی‌های این شخصیت عظیم انسانیت را بازگو کند.):: خیلی عشق کردم به نظرمن اگرعباس کریمی دبیر ستاد صادقیه اگر درطول سال از صادقیه و امام صادق تعریف و تمجید میکرد و مطالب جالب را تمرین کند بهتر بود از همیجا دست پاکشان را می بوسم خاک پایشان را توتیای چشمم میکنم و از ایشان عاجزانه میخواهم برایم دعا کند

  3. حق نگهدارت
    1396-05-03 در 23:01 - پاسخ

    خداوند رحمت کند استاد ملاغلامرضا ناصری که پیش بینی این حرکت را میکرد و به مردم از امام صادق میگفت. ای کاش ایشان زنده بود و این حرکت کاروان را می دید. البته مردم منطقه شمس اباد قدر ایشان را ندانستند.

  4. اکبری
    1396-05-03 در 21:24 - پاسخ

    سلام در همین جا از آقای حسنی تشکر میکنم به نظر من اگر آقای حسنی پول این غذای امام صادق را به پنج هیئت میداد تا در روز شهادت امام صادق غذا درست تقسیم کنند هم زحمت خودش کمتر بود و هم نظم برنامه بهتر هم جوانان برای تبلیغ هیئتشان از جان و دل مایع میگذارند.

  5. .
    1396-05-03 در 06:03 - پاسخ

    برای امام صادق و اهل بیت هرچه هزینه شود اسراف نیست. اسراف آن است که ما عمرمان را بیهوده صرف کنیم. خوشا به حال احمد حسنی که خداوند توفیق بهش داده ساختمان و زمین پسته ای را وقف کند در شب تاسوا خرج کند برای امام صادق نهار بدهد .متاسفانه برای ما فرهنگ غلطی جا افتاده اهل سنت دیدند که خرج دادن برای مراسم اهل بیت باعث میشود مردم را به ائمه اطهار نزدیک کنند به مردم میگویند خرج ندهید اسراف است می بایستی به جوانها بدهید به فقرا و یتیمان بدهیدو …. همان طرف حاضر نیستند یک ده هزار تومانی پول روضه بده ولی برای مراسم عروسی پسرش چند رقم غذا میده اسراف نیسته . به نظرم از آن وقتیکه این مرد بزرگ حاج احمد حسنی افتخار خدمتگزاری به امام صادق را پیدا کرد خداوند او را بین مردم عزیز کرد.

  6. ترابی
    1396-05-02 در 14:54 - پاسخ

    سلام خداوند از شما قبول نماید مطلبی که میخواستم بگویم بگذارید. خواهشمندم برای غذای سال آینده در نحوه تقسیم فکری بکنید . خوشبختانه احمد حسنی آن چنان به امام صادق وابسته است اگر تمام مردم بگوید خرج امام صادق ندهد او اینکار را نمیکند ما باید کاری کنیم که سال آینده شوراهای روستای دهستان رضوان را جمع کنیم به دهیار حسن اباد 1000 غذا بدهیم و ژتون تحویل بگیریم برای فیض اباد 1000 تا برای جعفر اباد 1000تا برای شمس اباد 2000 تا برای اسماعیل اباد 2000 تا دهیار این غذای 1000 نفری را در 4تا ماشین 250 غذا بگذارد مثلا برای 6000 غذا 24 تا ماشین باشد دوطرف بایستد ژتونها را تحویل بگیرند در کمتر 10 دقیقه همه میتوانند نهار خود را بگیرند و دهیار برای هر نفر یک نوشابه یا دوغ سرد هم بدهد و در اینکار سهیم باشد. مشکل تقسیم غذا حل میشود برای اینکه حقی زایع نشود ژتون پخش گردد. فقط ژتونها را خود آقای حسنی تهیه نماید البته در چاپخانه های رفسنجان نباشد و ژنوتهای توزیع شده پشت آنها مهر دهیار روستای تقسیم کننده باشد. دیگر از همه مهمتر دبیر ستاد باید مثل امسال آقای عباس کریمی باشد به این دلیل چون در روز شهادت امام صادق ع کنگره امامزاده هم هسته و یادواره ملاغلامرضا عالم برجسته هم هسته آقای کریمی سنگ تمام میگذاره . مسئول هدایت کاروان هم علی کریمی باشد چون آنها شایستگی اینکار را داشته باشند به خدا قسم اگر این دو کریمی قبول میکردند جز هیئت امنای امامزاده می آمدند ان موقع میدید که امامزاده چقدر معرفی میشود البته هیئت امنای امامزاده همه خوبند ولی اکبر رضایی شریف از همه بهتره . من نمی گویم هیئت امنا عضو شوند من میگویم این دو نفر به آنها اضافه گردند .

  7. محمود
    1396-05-01 در 21:58 - پاسخ

    سلام اگر بنا شد عیبها گفته شود من هم عیبی که چشم دید و خیلی ناراحت شدم این بود باید خدامی کارهای خدماتی کنند که عقل داشته باشند . با چشم خودم دیدم در قسمت پذیرایی که آقایان بودند موقعی که غذاها تمام شد خادمین مشغول غذا خوردن شدند در حالی که بچه یتمی با ژتون غذا در صف غذا منتظر غذا بود ای کاش در چشم مردم غذا نمیخوردند تا مردم از خدام امامزاد بدبین نشوند. به نظر من اول باید خادمین را سیر کرد تا از آنها کار کشید هرچند که هیچ سیری در غم گرسنه نیست .

  8. ف.
    1396-05-01 در 06:00 - پاسخ

    سلام تمام مراسم از مسیر حرکت کاروان اولین از حسن آباد صادق الائمه ع تا امامزاده خوب بود ایستگاههای پذیرایی و موکب امام علی واقعا عالی بود . سخنران و مداح و مجری قاری قرآن و مکبر و سخنرانی آقای تقی نژاد خادم صادق و حاج عباس کریمی دبیر صادقیه خوب بود نماز جماعت مشکل بود چون جمعیت زیاد بود و داخل رواقها پر بود مجبور بودیم بیرون باشیم هوای گرم و چادر مشکی مقداری سخت بود . به نظر من از سال آینده برای مردها صحن را برای نماز درنظر بگیرند و خانمها در رواق نماز بخوانند. اگر امکان دارد هیئت امنا برای آینده یک سالنی در صحن امامزاده نیاز است. اینکار را فقط حاج احمد ابولی میتواند انجام بدهد از مردم پول جمع کند برای سالن هم زائر سرا میشود در ایام عید و هم برای مراسمهایی چون عاشورا و فاطمیه و صادقیه بدرد میخورد. با کمال شرمندگی مشکلات را مطرح میکنم. نبودن سالن اجتماعات – پارتی بازی مسولینی که ژتون می دادند . دادن غذا بدون تحویل ژتون در محل آشپزخانه _ندادن چای- نگذاشتن نان بر روی غذا – البته مردم نوق هرچه برنج بخورندتا یک لقمه نان نخورند مثل اینکه چیزی نخوردند. . البته خدا برای من درست کرد من آن روز 13 غذا گرفتم ولی به خداقسم همه را تقسیم کردم والله زتون خودم را بخشیدم میخواستم دست درکاران را امتحان کنم . به جدم فاطمه زهرا قسم اگر در امامزاده سیدجلال الدین 4 نفر مثل مهدی کریمی بود یک نفر گرسنه از امامزاده بیرون نمی رفت . من و شوهر و پسرم میخواستم امتحان کنیم اکثر خادمین امامزاده رو درواسی داشتند جز مهدی کریمی . پیشنهاد من اینه که در سال آینده زتون را فقط آقای حسنی در چاپخانه در یزد ویا کرمان چاپ کند که ژتونها قبل از مراسمی کسی آنها را نبیند دیگر غذا را داخل اتاق توزیع نکنند هم فرشها را خراب میکنند و هم ازدحام جمعیت زیاد هست . به نظر من تنها راه تقسیم غذا که حق کسی زایع نشود این است هر تعداد غذا که حسنی نذر میخواهدبدهد خودش ژتون بده و آخر هم تحویل بگیره فقط ژتون دهنده باید قانونی باشه نه مثل به من چندتا ژتون بدهند. همه میخواهند غذا توزیع کنند بکنند مثل آقای حسنی میخواهد 6000 غذا بده آنها را به 12 ماشین بده و از همه روستا کمک بگیره آن وقت پای اعتبار روستا به میان می آید اگر دیدی کسی بدون ژتون غذا داد. نه وقت مردم گرفته میشود نه حق کسی زایع میشود . نه مایه خجالتی برای بانی و خادمین امامزاده میشود

  9. قطره
    1396-04-30 در 16:59 - پاسخ

    بحارالانوار اشکی است که به تمامی برگ‏های زرین احادیث، تسلیت می‏گوید.

  10. میلاد میرزایی
    1396-04-30 در 12:08 - پاسخ

    خدایا بحق امام صادق-ع، ایمان عارفانه و عمل صادقانه به همه ما عنایت بفرما/ آمین.

  11. محدثه
    1396-04-30 در 09:03 - پاسخ

    eltemas doa

  12. mohhamadi
    1396-04-30 در 05:15 - پاسخ

    افسوس و صد حیف که امسال توفیق حضور در کاروان و عزادلری رو نداشتم

  13. آقا یاسر
    1396-04-30 در 02:38 - پاسخ

    بابا ایول موکب و پذیرای از مردم هم که توی برنامه هاتون هست

  14. مینا رضایی
    1396-04-29 در 22:18 - پاسخ

    اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ الصَّادِقِ خَازِنِ الْعِلْمِ الدَّاعِی إِلَیْکَ بِالْحَقِّ النُّورِ الْمُبِینِ‏

    پروردگارا درود فرست بر حضرت جعفر بن محمد امام صادق که گنجینه علم تو و خواننده خلق با نور علم و حجت روشن بسوى حق است

    اللَّهُمَّ وَ کَمَا جَعَلْتَهُ مَعْدِنَ کَلاَمِکَ وَ وَحْیِکَ وَ خَازِنَ عِلْمِکَ وَ لِسَانَ تَوْحِیدِکَ وَ وَلِیَّ أَمْرِکَ وَ مُسْتَحْفَظَ (مُسْتَحْفِظَ) دِینِکَ‏

    پروردگارا چنانکه تو او را معدن اسرار کتاب وحى خود و مخزن علم و زبان گویاى به توحید و معرفت و ولى امر خود و نگهبان دین خویش قرار دادى

    فَصَلِّ عَلَیْهِ أَفْضَلَ مَا صَلَّیْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَصْفِیَائِکَ وَ حُجَجِکَ إِنَّکَ حَمِیدٌ مَجِیدٌ

    پس درود فرست بر او بهترین درودى که بر احدى از خاصان و حجتهاى خود فرستادى که البته تو اى خدا در صفات و ذات پسندیده و بزرگوارى.

  15. محسنی
    1396-04-29 در 19:32 - پاسخ

    لذت بردم از مراسم امسال… فوق العاده بود

  16. محمد خراسانی
    1396-04-29 در 18:17 - پاسخ

    برای توزیع غذا باید یه فکر اساسی کنید
    اما در کل همه چیز عالی بود
    خسته نباشید

  17. اکبری
    1396-04-29 در 17:07 - پاسخ

    اجر همه شما با امام صادق علیه السلام

  18. فرهاد اصلانی مقدم
    1396-04-29 در 16:46 - پاسخ

    حظ معنوی فراوان از این مراسم بردم . به امید نابودی آل سعود , و انشا الله برگزاری مراسم در بقیع

دیدگاهتان را ثبت کنید