فواید سلامتی عصاره ی انگور

فواید سلامتی عصاره ی انگور

مترجم: سهیلا حاجی زاده

در صورتی که مایل به استفاده از همه ی فواید سلامتی انگور بدون دارا بودن الکل هستید، آب انگور انتخاب مناسبی می باشد.
آب انگور به همراه یک لیوان آب پرتقال در صبح می تواند تنوع لذت بخشی را ارائه دهد. آب انگور حاوی بیش از دو برابر آنتی اکسیدان نسبت به آب پرتقال می باشد. فواید سلامتی آب انگور به واسطه ی خواص درمانی شگفت انگیز آن بی شمار می باشد.
آب انگور به خصوص آن هایی که از انگور بنفش تهیه شده اند، غنی از آنتی اکسیدان می باشند. علاوه بر این، آب انگور ترکیبات مواد فراوانی بوده که دارای خواص درمانی می باشند. حقایق تغذیه ای همراه با مواد تشکیل دهنده ی آب انگور به شرح زیر می باشد:
فلاونوئیدها
فلاونوئیدها پلی فنول های طبیعی بوده که به میزان فراوانی در آب انگور یافت می شوند. این ترکیبات باعث افزایش سطح کلسترول خوب (HDL) و ممانعت از گرفتگی عروق می گردد. فلاونوئیدها به طور قابل توجهی خطر ابتلاء به بیماری های قلبی را کاهش می دهند.
آنتی اکسیدان ها
آنتی اکسیدان ها به منظور پیشگیری از آسیب به سلول و همچنین جهت احیای سلول های آسیب دیده مورد نیاز می باشند. آب انگور حاوی اشکال مختلف آنتی اکسیدان ها می باشد.
رسوراترول
رسوراترول نوعی فلاونوئید بوده که در پوست انگور یافت می شود. طبق مطالعات انجام شده توسط بخش کشاورزی آمریکا، آب انگور تهیه شده از انگور Concord دارای فلاونوئیدهای بیشتری برای سلامتی قلب نسبت به آب آلبالو یا آب پرتقال می باشند. رسوراترول باعث مهار رشد سلول های سرطانی در پستان، غدد لنفاوی، روده ی بزرگ و غیره می گردند.
فواید سلامتی
ارزش تغذیه ای انگور فوق العاده بالاست، به همین دلیل این میوه باید حتما در رژیم غذایی قرار داده شود. آب انگور دارای مزایای درمانی متعددی می باشد، که در زیر به خلاصه ای از آن ها اشاره می کنیم.
کاهش خطر حملات قلبی
بررسی های اخیر نشان داد که نوشیدن آب انگور (به ویژه آب انگور concord) به طور قابل توجهی خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد. آب این میوه مکانیزم لخته شدن را تسهیل بخشیده، در نتیجه باعث کاهش گردش خون می گردد. علاوه براین، آب انگور باعث مهار تولید سوپراکسیداز که یک رادیکال آزاد مضر در بدن است، می گردد.
بهبود عملکرد مغز
آب انگور عملکردهای مختلف مغز مانند حافظه، هماهنگی و قدرت مغز را افزایش می دهد. مطالعات انجام شده در دانشگاه تافتس نشان داد که عملکرد مغز در میان افرادی که به طور منظم یک لیوان آب انگور مصرف می کردند، بهبود یافت.
تقویت سیستم ایمنی
آب انگور مانند تقویت کننده ی سیستم ایمنی عمل کرده و در نتیجه بدن را از بیماری ها و عفونت های مختلف محافظت می کند. آب انگور باعث افزایش تقویت سیستم ایمنی و افزایش مقاومت در برابر بیماری ها و عفونت های عود کننده می گردد. همچنین یک محلول خوب در برابر خستگی مداوم و ضعف می باشد.
کم خونی
آب انگور یک روش درمانی موثر برای بیماران کم خون و به خصوص زنان می باشد. با این حال، این بیماران باید از نوشیدن آب انگور تیره رنگ خودداری کنند و به جای آن از آب انگورهای روشن استفاده کنند. به این دلیل که انگور تیره حاوی یک ماده ی شیمیایی بوده که سطوح آهن در بدن را پایین می آورد.
علاوه بر این، آب انگور به عنوان یک درمان طبیعی برای نقرس، یبوست، اختلال کبد، بیماری آلزایمر و غیره در نظر گرفته می شود. این محلول برای بهبود پوست نیز موثر می باشد. از این رو نوشیدن روزانه یک لیوان آب انگور باعث بهبود سلامتی و جلوگیری از ابتلا به بیماری های مختلف می گردد.

منبع:راسخون

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید