فواید سلامتی آب انار

فواید سلامتی آب انار

مترجم: سهیلا حاجی زاده

آب انار خواص سلامتی فراونی دارد. در این جا در رابطه با برخی فواید سلامتی آب انار بحث خواهیم کرد.
انار در اقلیم های گرم کشت می شود و درختان آن می توانند سال های بسیاری را زنده بمانند. میوه ی انار کروی بوده و دارای دانه های متعدد کوچک به شکل مرواریدهای یاقوتی رنگ می باشد. این میوه در شکل اصلی خود و یا به عنوان عصاره ی آن مورد مصرف قرار می گیرد. آب انار غنی از آنتی اکسیدان ها بوده و می تواند به منظور درمان مشکلات متعدد سلامتی مانند اسهال، بواسیر، یبوست، کرم های روده، کم خونی، سرفه و غیره مورد استفاده قرار گیرد.
مزایای انار
مهم ترین مزیت آب انار، خواص آنتی اکسیدانی آن می باشد. آنتی اکسیدان ها اثرات مضر رادیکال های آزاد موجود در بدن را کنترل می کنند. آب انار حاوی مقادیر بسیار بالایی از پلی فنول ها مانند تانن های قابل هیدرولیز بوده که می تواند رادیکال های آزاد بدن را از بین ببرد.
آب انار به عنوان یک رقیق کننده ی خون (افزایش جریان خون به قلب) استفاده می شود. همچنین باعث کاهش تولید پلاکت در سرخرگ ها و کاهش خطر ابتلا به آترواسکلروز می گردد. آب انار باعث پایین آوردن سطوح کلسترول LDL (کلسترول بد) و افزایش کلسترول HDL (کلسترول خوب) می گردد. بنابراین، باعث کاهش احتمال ابتلا به مشکلات قلبی عروقی و بهبود سلامت قلب می گردد.
با توجه به ماهیت آنتی اکسیدانی آن، آب انار به مبارزه با انواع خاصی از سرطان ها مانند سرطان پستان و سرطان پوست کمک می کند. همچنین در کاهش رشد سرطان پروستات نیز موثر می باشد.
آب انار به عنوان یک مهار کننده ی آنزیمی عمل کرده و باعث پیشگیری از آسیب به غضروف می گردد. همچنین انحطاط غضروف را کنترل کرده و می تواند به منظور درمان آرتروز مورد استفاده قرار گیرد.
شما می توانید از آب انار جهت بهبود سلامت دستگاه گوارش، توسط افزایش ترشح آنزیم ها استفاده کنید. خواص ضد باکتریایی این میوه باعث شده تا یکی از بهترین داروهای خانگی برای درمان تهوع، بواسیر، اسهال خونی و انگل های روده باشد. انار به عنوان یک ملین عمل کرده و می تواند باعث از بین بردن یبوست گردد.
اگر کودک شما اشتهای خود را از دست داده و به خوبی غذا نمی خورد، دادن یک لیوان آب انار به صورت روزانه به او باعث افزایش اشتهای کودک می گردد.
آب انار یک درمان خانگی موثر برای کم خونی می باشد. با توجه به محتوای بالای آهن آن، این میوه به افزایش سطوح هموگلوبین خون کمک می کند.
به دلیل محتوای بالای ویتامین C، آب انار به عنوان یک عامل ضد التهابی عالی عمل می کند. آب انار به درمان سرفه، گلودرد و همچنین خس خس سینه ی ناشی از آسم نیز کمک می کند.
آب انار برای بهبود گردش خون در بدن نیز کمک می کند و همچنین به داشتن ظاهری جوان تر در سال های بعد نیز کمک می کند. این میوه یک درمان طبیعی برای جلوگیری از لخته شدن خون می باشد.
اگر شما دارای فشار خون سیستولیک بالایی هستید، به شدت توصیه می شود که آب انار را در رژیم غذایی روزانه ی خود قرار دهید.
مواد غذایی موجود در انار
انار حاوی فلاونوئیدها و پلی فنول های بیشتری نسبت به انگور می باشد.
انار منبع خوبی از ویتامین ها مانند ویتامین A، C، E و ویتامین B (تیامین، ریبوفلاوین و نیاسین) و همچنین کلسیم، آهن و فسفر می باشد.
انار همچنین حاوی مواد شیمیایی مانند بتا کاروتن نیز می باشد.
ترکیب ویتامین ها و مواد معدنی موجود در این میوه باعث می شود تا آب انار یک همکاری موثر را به منظور پیشگیری و درمان تعدادی از مشکلات سلامتی داشته باشد.
انار یک غذای فوق العاده بوده که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می گردد. مصرف روزانه ی یک لیوان آب انار روشی مناسب به منظور دستیابی به سلامتی و تندرستی می باشد. توجه داشته باشید که به واسطه ی خواص ضد انعقاد خون آن و آنزیم های دیگر یافت شده در این میوه، آب انار ممکن است با داروهای خاصی تداخل داشته باشد. در هنگام استفاده از چنین داروهایی با پزشک خود مشورت کنید. همچنین توصیه می شود که مصرف بیش از حد این میوه را جدی بگیرید چون باعث ایجاد عوارض جانبی می گردد.

منبع:راسخون

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید