فواید سلامتی انگور قرمز

فواید سلامتی انگور قرمز

فواید سلامتی انگور قرمز

 

این مقاله اطلاعاتی را در رابطه با برخی از فواید سلامتی مهم انگور قرمز و همچنین مواد تغذیه ای رقم بی دانه ی آن ارائه می دهد.
انگور قرمز عمدتا به دلیل طعم و مزه ی شیرین و آبدار آن و ارائه ی فواید سلامتی متعدد آن در میان بسیاری از مردم محبوب می باشد. فواید این رقم انگور در مقایسه با انگور سبز بیشتر می باشد، تفاوت اصلی آن ها این است که انگور قرمز کالری کمتری نسبت به انگور سبز دارد.
تقریبا بیش از 200 رقم انگور قرمز در سراسر جهان وجود دارد. مطالعات نشان می دهد که این ارقام پتانسیل پیشگیری از سرطان را دارند، و همچنین به عنوان ترکیب ضد پیری در نظر گرفته می شوند.
فواید سلامتی
انگور قرمز حاوی فلاونوئیدهایی به نام کورستین و رسوراترول می باشند. این ترکیبات در انگور سبز وجود ندارد. فلاونوئیدها ترکیبات پلی فنولی هستند که باعث ایجاد رنگ قرمز درخشان این میوه ها می گردند. علاوه بر این، این ترکیبات فواید تغذیه ای دیگری نیز دارند. در زیر اطلاعاتی در رابطه با هر کدام از این فلاونوئیدهای ذکر می کنیم.
کورستین: یکی از مهم ترین فلاونوئیدهای موجود در انگور قرمز می باشد. این ترکیب به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل کرده و باعث پیشگیری از تجمع کلسترول شده و به درمان آلرژی نیز کمک می کند. این ترکیب اثرات آنتی هیستامین دارد.
رسوراترول: به منظور توصیف دقیق تر و مشخص تر این ترکیب باید بیان کنیم که رسوراترول ترکیبی بوده که مسئول رنگ خاص میوه می باشد. مطالعات نشان می دهد که این ترکیب باعث پیشگیری از بیماری های قلبی شده و همچنین ممکن است احتمال ابتلا به سرطان را کاهش دهد. این کار ممکن است یا از ظریق معکوس کردن رشد سلول های سرطانی و یا توقف کامل آن ها صورت پذیرد. انگورهای تیره تر حاوی رسوراترول بیشتری می باشند. این ترکیب به عنوان یک ترکیب ضد پیری نیز در نظر گرفته می شود.
ساپونین: این ترکیب دارای خواص ضد باکتریایی، ضد ویروسی و ضد تومور می باشد. همچنین مانع از جذب کلسترول در جریان خون شده و نقش مهمی را در پیشگیری از بیماری های قلبی ایفاء می کند.
به غیر از ترکیبات ذکر شده در بالا، ترکیبات پلی فنولی دیگری مانند کاتچین و روتین نیز در انگور قرمز وجود دارد که به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند.
جدول زیر ارزش تغذیه ای یک فنجان انگور بی دانه ی قرمز را نشان می دهد.
ارزش تغذیه ای مقدار
کالری 100
چربی کل 0 گرم
کلسترول 0 میلی گرم
کربوهیدرات کل 27 میلی گرم
سدیم 3 میلی گرم
فیبر غذایی 1 گرم
پروتئین 1 گرم
قند 23 گرم
ویتامین C 27 درصد
ویتامین A 2 درصد
آهن 3 درصد
کلسیم 2 درصد

فواید سلامتی انگور موسکادین

تعدادی از شرکت های دارویی و پزشکی در حال پژوهش بر روی مزایای انگور موسکادین می باشند. در این مقاله، برخی از مزایای مهم این رقم انگور را ذکر می کنیم.
نام علمی انگور موسکادین Vitis Rotundifolia بوده و بومی جنوب شرق آمریکا می باشد. این رقم از انگور به صورت وحشی یافت شده و همچنین در حیات خلوت بسیاری از خانه ها پرورش داده می شود. این انگور تفاوت هایی را با ارقام دیگر انگور دارد. قابل توجه ترین تفاوت مربوط به پوست انگور می باشد که بسیار ضخیم تر است. این خصوصیت پوست باعث مقاومت طبیعی میوه به بیماری ها، قارچ ها و حشرات می گردد.
بسیاری از آنتی اکسیدان های قوی در پوست میوه یافت می شود. پوست این رقم به حدی ضخیم بوده که 40 درصد از وزن میوه را شامل می شود. انگور موسکادین حاوی یک مجموعه اضافی از کروموزوم ها بوده که دارای ژن هایی می باشد که به آن ها امکان تولید تعادل منحصر به فردی از مواد غذایی گیاهی را که در دیگر ارقام وجود ندارد، را فراهم می آورد.
فواید انگور موسکادین
مهم ترین مزیت این رقم آنتی اکسیدان های موجود در آن می باشد. آنتی اکسیدان ها رادیکال های آزاد را قبل از این که به بدن آسیب برسانند، از بین می برد. مقدار ناکافی آنتی اکسیدان ها منجر به آسیب رادیکال های آزاد به بدن شده و در نتیجه باعث کاهش سطوح مقاومت و انرژی می گردد. رادیکال های آزاد به سیستم ایمنی بدن نیز آسیب می زنند و می توانند باعث پیری زودرس گردند.
پوست و دانه ی انگور حاوی ترکیبی به نام رسوراترول بوده که برای بدن بسیار مفید می باشد.
این رقم به دلیل وجود الاژیک اسید که در ارقام دیگر یافت نمی شود، حاوی یک جفت کروموزوم اضافی بوده می باشد. این رقم به عنوان یک رقم فوق العاده ی انگور در نظر گرفته می شود. مطالعات متعددی در زمینه ی بررسی نقش الاژیک اسید در پیشگیری از سرطان در حال انجام است. بر اساس برخی گزارشات، این اسید ممکن است جهت پیشگیری شیمیایی مفید باشد، به این معنی که از نظر شیمیایی باعث پیشگیری از وقوع، رشد و گسترش سرطان در بدن می گردد. علاقه ی زیادی به پیشگیری شیمیایی وجود دارد. این روش ممکن است به بهترین روش جهت مبارزه با سرطان تبدیل شود.
برخی از تحقیقات به این نتیجه رسیده است که انگور موسکادین حاوی مواد آلی خاصی بوده که حملات میکروبی را مهار کرده و به حفظ کار سیستم ایمنی بدن در یک سطح مطلوب کمک می کند. سیستم ایمنی بدن را فعال نگه داشته و هر گونه آسیب ایجاد شده به قلب را مهار می کند. بنابراین باعث احیای قلب می گردد. مصرف این رقم به درمان بیماری های خود ایمنی که باعث التهاب، فرسایش، درد، سفتی و تورم مفاصل استخوان می گردند نیز کمک می کند. انگور موسکادین جهت درمان بیمارانی که از بیماری های مانند روماتیسم مفصلی رنج می برند نیز مفید می باشد.
با درک همه ی فواید بهداشتی انگور موسکادین، این رقم می تواند یا به صورت آب انگور و یا سرکه مصرف شوند. سرکه ی تهیه شده از انگور موسکادین برای سال ها می تواند ذخیره گردد. ترکیبات مفید موجود در این انگور به صورت خشک شده (کشمش) در یک دوره ی زمانی طولانی می تواند حفظ گردد.

مترجم: سهیلا حاجی زاده
منبع:راسخون

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید