روش های منحصر به فرد مراقبت از مو با روغن آوکادو

روش های منحصر به فرد مراقبت از مو با روغن آوکادو

مترجم: سهیلا حاجی زاده

روغن آوکادو دارای مصارف و فواید مختلفی می باشد و یکی از مهم ترین فواید این روغن استفاده از آن در مراقبت از مو می باشد. این روغن خوراکی بوده و از پوست میوه ی آوکادو استخراج می شود و دارای طعمی شیرین و معطر می باشد. بافت سبک این روغن باعث می شود تا به راحتی درون پوست سر و بدن نفوذ کند. استفاده از روغن آوکادو می تواند به برطرف کردن تعدادی از مشکلات مربوط به مو مانند ریز مو، نازک شدن مو و شوره ی سر کمک کند.
مواد مغذی موجود در روغن آوکادو
روغن آوکادو دارای تعدادی مواد مغذی بوده که می تواند برای رشد و سلامت انواع موها، به خصوص موهای خشک مفید باشد. این روغن حاوی مواد مغذی ضروری مانند پروتئین ها، ویتامین های A، D، E و B6، منیزیم، مس، آهن، آمینو اسیدها و اسید فولیک بوده و منبع غنی از لسیتین نیز می باشد که برای رشد مو و تغذیه بسیار مهم است. این روغن حاوی خواص ضد آفتاب طبیعی بوده که می تواند پوست و مو را از آسیب ایجاد شده توسط اشعه های مضر UVA و UVB خورشید محافظت کند. این روغن جهت از بین بردن شوره ی سر موثر می باشد. جهت این کار بهتر است روغن آوکادو با روغن های دیگر مانند روغن بادام و زیتون که برای مراقبت از پوست بسیار مفید هستند، مخلوط گردد.
نحوه ی استفاده ی روغن آوکادو برای مو
شما می توانید روغن آوکادو را به صورت آلی یا خالص مصرف کنید. هر دو فرم روغن آوکادو به یک اندازه قدرت نفوذ داشته و فواید آن ها هم یکسان می باشد و به راحتی در دسترس می باشند، اما روغن آوکادوی آلی عمر مفید طولانی تری دارد. شما می توانید این روغن را از همه ی فروشگاه های مواد غذایی خریداری کنید اما قبل از خرید جزییات تولید را به دقت بررسی کنید. جهت استفاده از این روغن برای رشد مو و مراقبت از پوست، می توانید ماسک مو، شامپوهای خانگی و مواد مطبوع را با استفاده از روغن آوکادو تهیه کنید و یا این که می توانید این روغن را برای ماساژ پوست سر مورد استفاده قرار دهید. در این جا برخی از دستورالعمل های تهیه ی ماسک های مو، شامپوها و نرم کننده ها را با استفاده از روغن آوکادو شرح می دهیم.
برای تهیه ی روغن داغ
مواد مورد نیاز:
روغن آوکادو: یک قاشق چای خوری
روغن زیتون: یک قاشق چای خوری
حوله ی نرم پاک
آب گرم
روش تهیه
روغن آوکادو و زیتون را با هم مخلوط کنید. با کمک انگشتان خود این روغن مخلوط را با موها و پوست سر خود ماساژ دهید. برای افرادی که دارای پوست سر چرب هستند، می توانند از این روغن استفاده کنند. به آرامی برای مدت 15 دقیقه با حرکت دایره وار این روغن را بر روی پوست سر و موهای خود ماساژ دهید. سپس یک حوله را به مدت یک دقیقه با آب گرم خیس کرده و با فشار زیاد آب موجود در حوله را حذف کنید. این حوله ی مرطوب را در اطراف سر خود قرار داده و اجازه دهید تا به مدت 10 دقیقه بر روی سرتان باقی بماند. سپس شامپو استفاده کنید.
جهت ماساژ پوست سر
مواد مورد نیاز
روغن آوکادو: یک قاشق چای خوری
شکر قهوه ای: یک قاشق چای خوری
روش تهیه
روغن و شکر را با هم مخلوط کنید. موهای خود را مرطوب کرده و این مخلوط را برای پوست سر خود استفاده کنید. به آرامی مخلوط را با یک حرکت دایره ای برای مدت 5 تا 10 دقیقه بر روی پوست سر ماساژ دهید و سپس سر را با آب ولرم بشویید. شکر قهوه ای بافت های مرده و دیگر ناخالصی ها را از بین برده و روغن آوکادو به مرطوب نگه داشتن مو و ایجاد موهای قوی و سالم کمک می کند.
برای ماسک مو
مواد مورد نیاز
روغن آوکادو: یک قاشق چای خوری
روغن زیتون: یک قاشق چای خوری
عسل: نصف قاشق چای خوری
تخم مرغ: یک عدد (فقط بخش سفیده ی تخم مرغ)
روش تهیه
همه ی مواد را در یک کاسه ی بزرگ ریخته و سپس آن ها را بر روی موهای مرطوب، تمیز و شامپو زده استفاده کنید. اجازه دهید این ترکیب باری مدت 10 دقیقه بر روی سر باقی مانده و سپس سر را با آب ولرم شستشو دهید.
شما می توانید ماسک موی مغذی را توسط مایونز آماده کنید. این ماسک برای موهای خشک و آسیب دیده مفید می باشد. برای ایجاد بسته، نصف فنجان سس مایونز و 3 قاشق چای خوری روغن آوکادو را با هم ترکیب کنید. می توانید چند قطره اسانس رزماری و یا اسانس های دیگر را نیز به این بسته اضافه کنید. سپس همه ی مواد را به خوبی مخلوط کرده و بسته را بر روی موهای خود استفاده کرده به طوری که همه ی مو با این مخلوط پوشش داده شود. اجازه دهید بسته برای مدت 20 دقیقه بر روی سر باقی مانده و سپس سر خود را با آب ولرم و شامپو شستشو دهید.
برای نرم کننده ی مو
مواد مورد نیاز
روغن آوکادو: یک قاشق چای خوری
آبجو: نصف لیوان
روش تهیه
به منظور تهیه ی نرم کننده ی مو، نیاز به روغن آوکادو و نصف لیوان آبجو دارید. این دو ماده را با هم ترکیب کرده و بعد از شامپو زدن به مو، آن را بر روی موی خود استفاده کنید. این ترکیب را برای مدت 5 دقیقه بر روی سر نگه داشته و سپس آن را با آب ولرم شستشو دهید.
از آن جا که آوکادو غنی از چربی های مفید می باشد، می تواند به عنوان روغن پخت و پز نیز مورد استفاده قرار گیرد. می توانید از این روغن به عنوان چاشنی در سالادها، مخلوط سبزیجات و غیره استفاده کنید. این روغن نه تنها برای مو بسیار مفید است، بلکه به عملکرد مناسب بدن نیز کمک می کند. بنابراین در حال حاضر شما در رابطه با مزیت های روغن آوکادو برای مو و ایجاد مواد فعال برای مراقبت از پوست و مو اطلاعاتی را به دست آوردید.

منبع:راسخون

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید