مکمل‌های ویتامین از نوع اورگانیک

مکمل‌های ویتامین از نوع اورگانیک

مترجم: رزیتا ملکی‌زاده

مکمل‌های ویتامین از نوع اورگانیک یا طبیعی به مراتب بهتر از مکمل‌های ویتامین مصنوعی یا غیر طبیعی می‌باشند. این مقاله را خوانده تا از فوائد ویتامین‌های اورگانیک نسبت به انواع مصنوعی آن اطلاع کسب کنید.
در زندگی پرمشغله‌ی که داریم، پیروی از یک رژیم غذایی متعادل کار بسیار دشواری است. بسیاری از مردم پول زیادی را برای مکمل‌های ویتامین صرف می‌کنند. با این حال، این مکمل‌های ویتامین مخلوطی از مواد شیمیایی بوده و نمی‌توانند به عنوان جایگزین یک رژیم غذایی متعادل عمل کنند. مکمل‌های ویتامین غیر طبیعی که به منظور افزایش سطوح ویتامین و مواد معدنی در بدن هدف گذاری شده‌اند، حاوی کربنات کلسیم، سیترات کلسیم و دیگر مواد شیمیایی بدست آمده از صدف‌ها، سنگ‌ها، و یا مرجان‌ها می‌باشند. ویتامین‌های اورگانیک عاری از این ترکیبات شیمیایی هستند. بدن ما به گونه‌ای ساخته شده است که ما را قادر می‌سازد که مواد غذایی طبیعی را مصرف کنیم و مکمل‌های غیر طبیعی به طور کامل در بدن جذب نمی‌شوند.
مصرف این مکمل‌ها در صورت داشتن کمبود ویتامین می‌تواند مفید باشد، اما چنانچه آنها را به جهت جلوگیری از بیماری‌های قلبی و یا افزایش ایمنی بدن مصرف می‌کنید، آنگاه این مکمل‌های ویتامین تأثیری نخواهند داشت. همچنین ویتامین‌های محلول در آب مانند ویتامین C و ویتامین B هنگامی که در مقادیر بیش از حد ذخیره می‌شوند از بدن دفع می‌گردند، از اینرو فرد لازم است که به طور مرتب از آنها مصرف کند. از سوی دیگر مکمل‌های اورگانیک که از مواد غذایی اورگانیک یا طبیعی تهیه می‌شوند، بسیار سالم‌تر و قابل اعتمادتر می‌باشند.
فوائد
• حدود 90% از افراد به نوعی دچار کمبود مواد مغذی می‌باشند. در چنین مواردی به منظور به دست آوردن مجدد سلامتی، مکمل‌های طبیعی می‌توانند به شیوه‌ای ایمن به بهبود از این کمبودها کمک کنند.
• افرادی که بدنسازی می‌کنند، به منظور پرورش بدن خود در یک زمان مشخص، حتماً نیاز به مصرف ویتامین دارند. ویتامین‌های طبیعی در چنین مواردی اگر به مقدار توصیه شده مصرف شوند، می‌توانند کمک بزرگی انجام دهند.
• ویتامین‌های ارگانیک دارای مجوز که 100% طبیعی می‌باشند به راحتی در بدن جذب می‌شوند. اما تنها 10% از مکمل‌های غیر طبیعی توسط بدن جذب می‌شوند.
• مکمل‌های ویتامین مصنوعی با افزودنی‌های مصنوعی طعم‌دار شده و طعمی فلزی دارند. ویتامین‌های ارگانیک حاوی هیچ گونه مواد غیر طبیعی و یا جداسازی شده نیستند.
• مکمل‌های ویتامین مصنوعی از ترکیبات شیمیایی مختلفی ساخته شده‌اند، در حالی که مکمل‌های غذایی ارگانیک حاوی مکمل‌های ویتامین مواد غذایی کامل می‌باشند.
• مکمل‌های ویتامین ارگانیک از مواد غذایی کامل همچنین حاوی مواد معدنی هومیوپاتی می‌باشند.
• رژیم غذایی ما به طور کلی فاقد مصرف غذاهای کامل مانند آجیل، دانه‌ها و غلات است. ویتامین‌های ارگانیک با عمل به عنوان جایگزین این مواد غذایی کامل به ما کمک می‌کنند.
• هیچ گونه مواد شیمیایی، مواد افزودنی، یا مواد مصنوعی در این مکمل‌ها اجازه نداشته بکار برده شوند.
• آنها دارای فرمول گیاهی و فراورده‌های لبنی هستند.
تعداد کمی از مردم نسبت به مکمل‌های ویتامین ارگانیک آگاهی دارند. این مکمل‌ها در اکثر داروخانه‌ها یافت می‌شوند، با این حال به فراوانی مکمل‌های ویتامین مصنوعی نمی‌باشند. فروشگاه‌ها یا مکان‌هایی را بیابید که ویتامین‌های ارگانیک دارای مجوز را به فروش می‌رسانند. اطمینان حاصل کنید مجوز سازمان بهداشت و درمان را داشته باشند. با این حال به هنگام مصرف این مکمل‌ها بایستی مراقب باشید بیش از حد از آنها مصرف نکنید، به این دلیل که منجر به بروز عوارض جانبی در شما می‌شوند. ویتامین‌های محلول در آب هیچ گونه عوارض جانبی ندارند، اما باز هم مهم است که مکمل‌های ویتامین و مواد معدنی را طبق دوز و میزان توصیه شده مصرف نمایید.
مهم است که به خاطر داشته باشید مکمل‌ها خواه از نوع ارگانیک و یا انواع غیر طبیعی باشند نمی‌توانند به طور کامل جایگزین نیاز یک رژیم غذایی متعادل شوند. از اینرو، همیشه بایستی وعده‌های غذایی متعادل را امتحان کرده و میزان مصرف مواد غذایی فرآوری شده در رژیم غذایی خود را کاهش دهید. عادتهای خاصی مانند خوردن مقدار زیادی میوه و مصرف سالاد به صورت روزانه وجود دارند که فرد می‌تواند با وارد نمودن آنها به زندگی خود از کمبود مواد مغذی در بدن جلوگیری کند. برای آنکه فوائد بهتری از مواد غذایی طبیعی عایدتان شود، از مواد غذایی استفاده کنید که با استفاده از کشاورزی ارگانیک پرورش داده شده‌ باشند.

منبع:راسخون

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید