مزایا و موارد استفاده واقعاً شگفت‌آور روغن آووکادو برای پوست

مزایا و موارد استفاده واقعاً شگفت‌آور روغن آووکادو برای پوست

مترجم: آناهیتا خاقانی

روغن‌های مفید بسیاری وجود دارند، برخی از بهترین‌های آن‌ها عبارتند از روغن اسطوخدوس، روغن درخت چای و روغن زیتون. یکی از روغن‌های مفید کمتر شناخته شده، روغن آووکادو می‌باشد. بنابراین، یک بطری روغن آووکادو از نزدیک‌ترین فروشگاه سلامتی تهیه فرمایید و جهت مرطوب نگه داشتن پوست خود از ترکیبات آن استفاده کنید.
آیا می‌دانستید؟
به دلیل این که پوست آووکادو سخت و سنگی است و گلابی شکل می‌باشد، آن را گلابی تمساحی نیز می‌نامند.
روغن آووکادو از میوه آووکادو به دست می‌آید و یک روغن خوراکی نیز می‌باشد. به غیر از اهداف خوراکی و پخت و پز، می‌توانید از این روغن برای مراقبت از پوست به طور طبیعی نیز استفاده کنید. روغن آووکادو حاوی ویتامین E است که به داشتن و حفظ یک چهره صاف و شفاف کمک می‌کند.
بسیاری از افراد از میوه آووکادو جهت مراقبت پوست و درمان‌های مربوط به پوست صورت استفاده می‌کنند. با این حال، برش و پوست کندن میوه جهت استفاده برای درمان‌های پوستی می‌تواند کار خسته کننده‌ای باشد. در عوض می‌توانید از آووکادو برای درمان‌های پوستی استفاده کنید.
مزایای روغن آووکادو
روغن آووکادو بر پوست اثر آرام‌بخش و نرم‌کنندگی دارد.
از روغن آووکادو می‌توان به عنوان روغن ماساژ استفاده کرد.
از این روغن همچنین می‌تواند برای درمان گرفتگی‌های عضلانی و در محصولات مراقبت از مو و لوسیون بدن استفاده کرد.
روغن آووکادو حاوی ویتامین A، D و E است و اثر تسکین‌دهنده‌ای را برای پوست فراهم می‌کند، اما این روغن به خصوص برای پوست‌‌های خشک و پیری پوست خوب است.
این روغن غنی از استرول است و مطالعات نشان می‌دهد که استرول، وقوع لکه‌های مربوط به افزایش سن را کاهش می‌دهد و به نرمی پوست کمک می‌کند.
روغن حاصل از آووکادو برای پوست خشک و خارش پوستی مفید است.
این روغن همچنین ساخت کلاژن را افزایش می‌دهد و از پیری پوست جلوگیری می‌کند.
این روغن برای درمان و تسکین بثورات پوشک بسیار مفید است.
شما می‌توانید از این روغن جهت درمان پوست سر و پوست پوسته پوسته شده استفاده کنید.
این روغن برای مراقبت طبیعی از پوست خوب است چرا که این روغن به داخل پوست نفوذ می‌کند و کمک می‌کند تا پوست به خوبی مرطوب باقی بماند.
این روغن برای وضعیت‌های پوستی مثل اگزما، پسوریازیس و کراتوز خورشیدی بسیار مفید است.
این روغن به درمان سوختگی‌ها و زخم‌های پوستی سریع‌تر کمک می‌کند.
به طور گسترده‌ای شناخته شده است که روغن ماهی دارای اسیدهای چرب ضروری امگا 3 است اما آیا می‌دانستید که امگا 3 در روغن آووکادو نیز یافت می‌شود؟ بنابراین، یک نفر می‌تواند از محتوای امگا 3 آن با استفاده از مصرف روغن برای اهداف پخت و پز یا استعمال موضعی سود ببرد.
مصرف منظم این روغن می‌تواند رشد مو را تحریک کند.
از آن‌جا که این روغن غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها است، می‌تواند در برابر آسیب وارده به پوست ناشی از آفتاب، کمک کند.
این روغن بهترین روغن برای افزودن به لوسیون‌ها و کرم‌های بدن است تا مزایای آن را افزایش دهد.
موارد کاربردی و ترکیبات سودمند
جهت اطمینان قبل از این که از روغن آووکادو استفاده کنید، تست آلرژی بدهید. 2 الی 3 قطره از روغن آووکادو را بر روی پوست بازویتان قرار دهید. به مدت یک روز صبر کنید تا مطمئن شوید که عارضه جانبی برایتان ندارد. چنانچه عارضه جانبی داشته باشد، به هیچ عنوان از این روغن استفاده نکنید. با این حال، اگر عارضه جانبی ظاهر نشد، مصرف آن را ادامه دهید و از آن استفاده کنید.
مرطوب کننده صورت
استفاده از این روغن، یکی از بهترین روش‌ها است که به مراقبت پوست صورت کمک می‌کند. روغن پنهانی در پوسته میوه آووکادو موجود است، این روغن جاذب رطوبت است که باعث حفظ رطوبت می‌شود. با حرکت رو به بالا، صورتتان را با قسمت درونی پوست آن ماساژ دهید و اجازه دهید تا 15 دقیقه بر روی پوستتان بماند. شما می‌‌توانید این روغن را در طول شب روی پوست خود قرار دهید و صبح پوستتان را بشویید. سعی کنید تا اسکوپ‌هایی از میوه را خارج کنید و از آن برای تهیه سالاد استفاده کنید تا قسمت‌های گوشتی میوه به هدر نروند.
حمام تسکین‌دهنده
در یک تابه، 2 فنجان از روغن آووکادو را با 1 فنجان روغن بادام حرارت دهید.آن را از روی اجاق گاز بردارید و 2 چای کیسه‌ای به آن اضافه کنید و آن‌ها را در هوای اتاق قرار دهید تا محلول خنک شود. 2 چای کیسه‌ای را بردارید و 2 قطره روغن گل رز، 10 قطره از اسانس اسطوخدوس، 4 قطره یلانگ یلانگ و 8 قطره از روغن بابونه را به آن بی‌افزایید. محلول حاصله را به مدت 24 ساعت در یک بطری کهربایی رنگ نگه دارید تا روغن‌ها به خوبی با هم مخلوط شوند. این روغن را همچنین می‌توانید به وان حمام بی‌افزایید و 0.02 لیتر از این روغن را به آب وان حمامتان بی‌افزایید.
مرطوب‌کننده پس از حمام
شما همچنین می‌توانید از روغن آووکادو به عنوان یک مرطوب کننده پس از حمام استفاده کنید. 1 قسمت از روغن آووکادو را با 1 قسمت از روغن بادام و 1 قسمت از روغن جوجوبا مخلوط کنید. چندین قطره از روغن ضروری پرتقال را به این مخلوط اضافه کنید تا باعث شود که مخلوط روغن بوی میوه و تازگی دهد. مخلوط را در بطری بریزید و آن را در حمام قرار دهید. پس از اتمام حمام، پوست خشک خود را ماساژ دهید و این مخلوط روغن را بر روی کل بدنتان استعمال کنید تا آن را صاف و بسیار مرطوب نگه دارید. این مخلوط می‌تواند شما را از شر اگزما رها کند.
مراقبت پوست سر
کسانی که پوست سرشان خشک است، می‌توانند از روغن آووکادو برای ماساژ و درمان روغن داغ استفاده کنند.آیا می‌دانستید که در واقع این روغن می‌تواند به داخل ساقه مو نفوذ کند؟ پس در یک کاسه، 2 قاشق غذاخوری از روغن آووکادو و 2 قاشق غذاخوری از روغن کرچک را مخلوط کنید. این روغن را گرم کنید و از آن جهت ماساژ پوست سر استفاده کنید. آن را در طول شب روی پوست سر قرار دهید و صبح هنگام آن را با شامپو بشویید. این روش روغن درمانی به طور منظم به شما کمک می‌کند تا از شر شوره سر رهایی یابید و به نرم‌تر شدن موهایتان نیز کمک می‌کند.
مراقبت از پوست خشک
اگر پوستی خشن، خشک و دهیدراته دارید، روغن آووکادو را با روغن زیتون مخلوط کنید. این روغن‌های حامل به خوبی مخلوط می‌شوند استفاده منظم از آن به جوان‌سازی مجدد پوست کمک می‌کند. این مخلوط را حداقل دوبار در روز استعمال کنید. اگر بخواهید، می‌توانید چندین قطره از یک روغن ضروری مثل اسطوخدوس، پرتقال و گل یاسمن را برای مطبوع کردن بوی آن به مخلوط اضافه کنید.
پخت و پز با روغن آووکادو
زمانی که حرف از ارزش غذایی باشد، روغن آووکادو مشابه روغن زیتون است . با این حال، این روغن سبکتری است و مانند روغن زیتون، تلخ نیست. از آن می‌توانید برای تزئینات غذا یا به عنوان چاشنی استفاده کنید. تحقیقات نشان می‌دهد که زمانی که روغن آووکادو یا آووکادو تازه به سالاد افزوده شود، به جذب بهتر آنتی‌اکسیدان‌های کارتنوئید کمک می‌کند.
اگر آووکادو به صورت درونی استفاده شود، مزایای سلامتی بسیاری را فراهم می‌کند. این روغن برای قلب شما مفید است، به تنظیم قند خونتان کمک می‌کند و آنتی‌اکسیدان‌های آن به جلوگیری از سرطان کمک می‌کند. خوردن آووکادو تازه برای پوست شما مفید است.

منبع:راسخون

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید