در خطبه های نماز جمعه تهران مطرح شد؛ توصیه آیت الله خاتمی به دیپلماسی کشور برای برخورد با دولت میانمار/ مراکز نظامی اسرار و ناموس یک ملت است

در خطبه های نماز جمعه تهران مطرح شد؛ توصیه آیت الله خاتمی به دیپلماسی کشور برای برخورد با دولت میانمار/ مراکز نظامی اسرار و ناموس یک ملت است

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به فاجعه کشتار مسلمانان روهینگیا از دستگاه دیپلماسی کشور خواست تا در برخورد با دولت میانمار تهاجمی وارد شود.

آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران که در دانشگاه تهران اقامه شد فاجعه میانمار و کشتار مسلمانان روهینگیا را محکوم کرد و کشتن، سربریدن، آتش زدن و آواره کردن چهارصد هزار نفر مسلمان را یک فاجعه بزرگ انسانی خواند.

وی با بیان اینکه بدون تردید پشت صحنه این جنایات رژیم صهیونیستی است، تصریح کرد: این را من به عنوان خطیب نماز جمعه نمی گویم بلکه نماینده ویژه سازمان ملل گفته که حامی اصلی نظامی ارتش میانمار، رژیم صهیونیستی است.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: همان سلاحی که مسلمانان غزه را می کشد مسلمانان میانمار را هم می کشد، آنجا دعوای مذهبی قومی نیست بلکه مسأله یک ارتش و دولت است که دارد پاکسازی قومی می کند و باید توجه داشت که آنچه با آن مواجه هستیم دعوای یک گروه با گروه دیگر نیست بلکه یک دولتی با قساوت تمام مسلمان کشی می کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه رهبر این جنایات زنی است که جایزه صلح نوبل را هم گرفته است، این سخن رییس بنیاد صلح نوبل را که گفته است ما این جایزه را از او پس نمی گیریم را جای تعجب ندانست و گفت که ماهیت آنها استکباری و صهیونیستی است و باید هم این جایزه را پس نگیرید.

دیپلماسی کشور در برخورد با دولت میانمار تهاجمی وارد شود

آیت الله خاتمی با اشاره به اهدای جایزه صلح نوبل به یک فعال سیاسی در ایران، یادآور شد: ما یاد داریم که در کشور ما به چه کسی جایزه صلح نوبل دادید، شما با اسلام و قرآن کینه دارید و به یاری خدا اسلام پیروز است.

وی همچنین موضع گیری مردم، مراجع تقلید، حوزه های علمیه و دولت را در برابر این فجایع مناسب ارزیابی کرد، اما خطاب به دولتمردان گفت که انتظار می رود بیش از موضع گیری و محکومیت، در عرصه سیاسی و اقتصادی وارد شوند و به این دولت بی رحم میانمار فشار بیاورند.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: دیپلماسی کشور باید در این عرصه تهاجمی وارد شود، نمی گوییم لشکرکشی کنند اما می توانند فشار اقتصادی و سیاسی بیاورند تا جلوی جنایت گسترده این وحشی ها را بگیرند.

وی با اشاره به سکوت مجامع بین المللی و کشورهایی که پسوند اسلام را با خود یدک می کشند در این زمینه و نیز کشتار مسلمانان یمن، اظهار داشت: این جنایت های تلخ گویای این نکته است که اسلام به صحنه آمده و دشمنان از اسلام وحشت دارند، اسلام به سرعت در پیش است و پیش می رود و در این عرصه به فضل خدا حرف اول را خواهد زد.

تجزیه عراق آرزوی دیرینه استکبار

آیت الله خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود به ماجرای همه پرسی در اقلیم کردستان اشاره کرد و آن را آرزوی دیرینه استکبار مبنی بر تشکیل یک اسرائیل در منطقه دانست و خاطرنشان کرد که این آرزو را به گور خواهند برد.

وی با بیان اینکه مقام ها و نخست وزیر رژیم صهیونیستی به صراحت از همه پرسی کردستان حمایت کرده اند و در مقابل ایران، دولت و مجلس عراق و ترکیه مخالفت کرده اند، گفت: آیا نباید مسؤول اقلیم کردستان این را بفهمد که در میدان رژیم صهیونیستی بازی می کند.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه محبوبیت رژیم صهیونیستی کم شده و دارد عراق را فدای خود می کند، ابراز کرد: تجزیه عراق از امیدهای استکبار است، از وقتی عراق از شر صدام راحت شد آنها به دنبال تجزیه عراق بودند؛ مسؤولان اقلیم کردستان سر عقل بیایند و دست از این توطئه صهیونیستی بردارند.

وی با بیان اینکه مستکبران توطئه گروهک های تکفیری را به راه انداختند اما بحمدالله در عراق و سوریه گروهک تکفیری داعش نفس های آخرش را می کشد، از کشورهای همسایه و به ویژه دولت عراق خواست تا در این عرصه فعال تر شوند تا این توطئه انجام نگیرد.

اجانب اجازه اطلاع یافتن از اسرار کشور را ندارند

بخش دیگری از سخنان آیت الله خاتمی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران مسأله بازرسی از مراکز نظامی در ایران بود که وی با اشاره به این سخن آمانو دبیرکل آژانس انرژی اتمی که گفته بود در بازرسی تفاوتی بین سایت های نظامی و غیرنظامی نیست، این مسأله را مطرح کرد.

وی با تصریح بر این نکته که نه در پروتکل الحاقی و نه در برجام اجازه اطلاع یافتن بر اسرار کشور به اجانب داده نشده است، تأکید کرد: مراکز نظامی اسرار و ناموس یک ملت است و به یاری خداوند نه مسؤولان و نه مردم ما اجازه فضولی به اجانب در این عرصه را نخواهند داد.

وی با تسلیت شهادت جمعی از زائران ایرانی عتبات به دست گروهک تروریستی داعش، گفت: روزهای آخر عمر گروهک وحشی و جهنمی داعش فرا رسیده و این حرکت های مذبوحانه نشان دهنده استحصال این گروهک استکبارساخته است.

منبع : خبرگزاری رسا

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید