آیا انگور قرمز برای شما مفید است؟

آیا انگور قرمز برای شما مفید است؟

مترجم: سهیلا حاجی زاده

انگور قرمز نه تنها دارای طعم و مزه ی خوبی است، بلکه برای سلامتی نیز مفید می باشد. این مقاله اطلاعات بیشتری را در رابطه با این میوه ی شیرین ارائه می دهد.
هنگامی که کسی در مورد انگور صحبت می کند، اولین چیزی که به ذهن ما می آید، تصویری از میوه ای سبز کم رنگ می باشد. ولی انگور ممکن است به رنگ های بنفش، قرمز و مشکی نیز وجود داشته باشد. اکثر ما به خوردن میوه ی انگور علاقه داریم.
مواد تغذیه ای انگور قرمز
همه ی ارقام انگور دارای ماده ی تغذیه ای به نام مواد شیمیایی گیاهی یا مواد تغذیه ای گیاهی می باشند که برای رشد بدن ضروری می باشند. در انگور قرمز، یک آنتی اکسیدان قوی به نام آنتوسیانین وجود دارد که مسئول رنگ قرمز این میوه می باشد.
این میوه دارای چربی های اشباع و همچنین کلسترول پایینی می باشد. کارشناسان تغذیه توصیه می کنند که به منظور حفظ سلامت قلب و متابولیسم بدن، مصرف روزانه حداقل 25 تا 30 گرم فیبر ضروری می باشد. در صورتی که به صورت منظم انگور مصرف کنید، بدن شما قادر به تامین فیبر مورد نیاز خود می باشد. انگور قرمز حاوی 17 گرم کربوهیدرات در هر 100 گرم انگور می باشد. میزان کالری نیز ناچیز می باشد و تقربا 60 کالری در هر 100 گرم انگور قرمز وجود دارد.
با غیر از این مواد، انگور قرمز حاوی ویتامین های C، A، پتاسیم، منیزیم، آهن، اسید فولیک (فولات)، کلسیم، ویتامین B6، روی، مس و غیره می باشد. پزشکان مصرف انگور را به همه ی افراد توصیه می کنند، چون این میوه حاوی یک ماده ی شیمیایی به نام رسوراترول بوده که مسئول سلامتی قلب می باشد.
آیا مصرف انگور قرمز برای شما خوب است؟
انگور منبع خوبی از انرژی می باشد، چون آن ها حاوی سطوح بالایی از قند می باشند. این میوه حاوی ویتامین B نیز می باشد که به عملکرد مناسب عضلات و سیستم عصبی کمک می کند. ازا ین رو، انگور قرمز برای کودکان و افرادی که درگیر فعالیت های فیزیکی شدید هستند، بسیار مفید می باشد.
مطالعات متعدد نشان داد که آنتی اکسیدان های موجود در انگور قرمز برای بهبود بافت ها و سلول های بدن مفید می باشد. تروستیلبن آنتی اکسیدان قوی موجود در انگور می باشد. اعتقاد بر این است که این آنتی اکسیدان جهت مبارزه با سرطان مفید بوده و همچنین به کاهش سطح کلسترول نیز کمک می کند. مشخص شده که پلی فنول های موجود در انگور باعث پیشگیری از بیماری های قلبی می گردند. مطالعات نشان داده که فلاونوئیدهای موجود در انگور قرمز به مبارزه بر علیه سرطان کمک می کنند.
مواد غذایی زیادی مانند ژله، مربا، و آب انگور از میوه ی انگور تهیه می شود. کشمش و مویز نیز از خشک کردن انگور به دست می آیند. انگور یکی از بهترین میوه ها می باشد و مصرف این میوه هیچ ضرری برای بدن ندارد، چون هیچ گونه عوارض جانبی از مصرف این میوه تا به حال گزارش نشده است.

منبع:راسخون

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید