آب انگور گازدار

آب انگور گازدار

مترجم: سهیلا حاجی زاده

نوشیدن آب انگور گازدار تازه آماده شده باعث رفع خستگی می گردد. بنابراین، شما می توانید این نوشیدنی را در خانه با استفاده از دستورالعمل های زیر تهیه کنید.
این نوع آب انگور چیزی جز آب میوه ی گازدار نیست. آب انگور گازدار از آب انگور بدون تخمیر، آب گازدار و دیگر افزودنی ها تهیه شده است. این نوشیدنی برای مهمانی ها، به خصوص برای افرادی که استفاده از نوشیدنی های غیر الکلی را ترجیح می دهند، مناسب می باشد. آب انگور گازدار به راحتی در بازار موجود می باشد، تهیه ی این نوشیدنی در خانه بسیار آسان و مقرون به صرفه می باشد.
دستورالعمل اول
مواد تشکیل دهنده
آناناس: یک عدد
پرتقال شیرین: یک عدد
لیموی زرد: سه عدد
شکر: یک پوند
بطری آب انگور: یک عدد
آب: 5 فنجان
آب گازدار: یک بطری
روش تهیه
به منظور تهیه ی این نوشیدنی، آناناس را پوست کنده و به صورت طولی آن را به دو قسمت تقسیم می کنیم. هسته ی آناناس تازه را حذف کرده و میوه را به تکه های یک اینچی برش می زنیم. یک ماهی تابه استفاده کرده و به داخل آن آب و شکر می ریزیم ، سپس تکه های آناناس را به آن اضافه کرده و آن ها را مخلوط کرده و اجازه می دهیم تا به جوش آید. مخلوط به جوش آمده را برای مدت 5 دقیقه نگه می داریم. بعد از آن، شربت تهیه شده را درون ماهیتابه ی دیگری می ریزیم. پرتقال و پوست لیمو رنده شده را به شربت آناناس اضافه کرده و اجازه می دهیم تا مخلوط برای چند دقیقه به جوش آید. سپس، تکه های آناناس را به مایع اضافه کرده و اجازه می دهیم تا حدود 3 ساعت مخلوط به طور کامل خنک شود. شربت آناناس تقریبا آماده است. شما می توانید این شربت را در یخچال قرار داده و هر زمان که نیاز داشتید، مصرف کنید. هنگام آماده سازی شربت آناناس – انگور، شربت را به آب انگور و آب گازدار اضافه کنید. این نوشیدنی را با چاشنی تکه های لیمو و پرتقال خوش طعم کنید.
دستورالعمل دوم
مواد تشکیل دهنده
قند: دو و نیم فنجان
آب: یک لیتر
چای: یک فنجان
آب لیمو: دو فنجان (سرد)
آب پرتقال: نصف فنجان (سرد)
آب انگور: 3/1 فنجان (سرد)
برگ های نعناعی تازه: دو قاشق غذا خوری (خرد شده)
پوست خیار: 2 قاشق غذا خوری (خرد شده)
چند دانه فلفل قرمز
آب زنجبیل: یک لیتر
یک عدد توت فرنگی رسیده
یک تکه آناناس تازه ی شیرین
روش تهیه
یک ماهیتابه ی بزرگ را انتخاب کرده و ترکیب آب و شکر را به ماهیتابه اضافه کنید. سپس آن را روی حرارت پایین قرار داده و مایع را خوب به هم زده تا زمانی که شکر به طور کامل در آب حل شود. سپس، اجازه دهید تا مایع به طور کامل خنک شده و سپس آن را به یک کاسه انتقال دهید. جهت خنک شدن مایع را به داخل یخچال منتقل کنید. هنگام تهیه ی این نوشیدنی، چای، آب انگور، آب پرتقال، نعناع، پوست خیار، فلفل قرمز را با نوشیدنی سرد مخلوط کنید. نوشیدنی را در کاسه ریخته و به آن تکه های یخ اضافه کرده و مقداری مایع را بر روی آن بریزید. در انتها، آب زنجبیل را اضافه کرده و جهت ترکیب شدن درست اجزاء شربت، آن را خوب به هم بزنید. نوشیدنی آماده شده را با چاشنی آناناس و توت فرنگی خوش طعم کنید.
دستورالعمل سوم
مواد تشکیل دهنده
شربت قره قاط: یک لیتر
شکر: یک فنجان
آب پرتقال: نصف فنجان
آب لیمو: سه قاشق غذا خوری
آب انگور سفید: سه و نیم فنجان (سرد)
روش تهیه
یک کاسه با اندازه ی متوسط انتخاب کرده و ترکیب شکر و آب قره قاط را به آن درون آن بریزید. با کمک یک قاشق شکر را در آب حل کنید. سپس، آب لیمو و آب پرتقال را به آن اضافه کرده و مایع سرد را در یخچال قرار دهید. شما می توانید این مایع را هر زمان که بخواهید به منظور تهیه ی آب انگور استفاده کنید. سپس هنگامی که نوشیدنی آب انگور آماده شده، چند تکه یخ در آن قرار داده و آب انگور سفید و مخلوط آب میوه را با هم ترکیب کنید.

منبع:راسخون

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید