ارزش غذایی انگور

ارزش غذایی انگور

مترجم: سهیلا حاجی زاده

انگور ارزش تغذیه ای فوق العاده بالایی دارد. مصرف روزانه ی انگور دارای فواید فراوانی برای سلامتی می باشد.
انگور یکی از محبوب ترین میوه ها در سراسر جهان می باشد. به غیر از طعم شیرین و آبدار آن، دلایل دیگری نیز وجود دارد که باعث شده این میوه محبوبیت زیادی پیدا کند. این میوه نیازی به برش زدن یا جدا کردن پوست ندارد و از این رو به راحتی خورده می شود. علاوه بر این، انگور دارای مواد تغذیه ای بی شماری نیز می باشد. در این جا برای حقایق تغذیه ای این میوه را ذکر می کنیم.
اطلاعات تغذیه ای
ویتامین ها
مانند بسیاری از میوه های دیگر، انگور منبع غنی از ویتامین هایی مانند ویتامین C و A می باشد. علاوه بر این، این میوه حاوی مقادیر کمی ویتامین های زیر نیز می باشد:
تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، ویتامین B6، ویتامین E، فولات و اسید پانتوتنیک
مواد معدنی
پتاسیم (176 میلی گرم)، کلسیم (13 میلی گرم) و فسفر (9 میلی گرم) مواد تغذیه ای معدنی مهم موجود در انگور هستند. علاوه بر این، مقدار کمی مواد معدنی دیگر نیز در این میوه یافت می شود، که به شرح زیر می باشد:
مس، آهن، منیزیم، منگنز، سلنیوم، سدیم و روی
مواد تغذیه ای اصلی
در صورتی که به دنبال کاهش وزن هستید، انگور گزینه ی خوبی است. شما ممکن است در مصرف برخی میوه ها به دلیل وجود کربوهیدرات و قند تردید داشته باشید. با این حال، انگور مواد غذایی ضروری بدن را بدون افزودن وزن تامین می کند. در زیر ترکیب غذایی انگور را در 100 گرم از این میوه می بینید.
کربوهیدرات (18 گرم)، قند (15 گرم)، پروتئین (1 گرم)، فیبر (6/1 گرم)، چربی اشباع شده (054/0 گرم)، اسیدهای چرب اشباع نشده (007/0 گرم)
کالری
انگور برای افرادی که مایل به کاهش وزن هستند توصیه می شود، چون این میوه مواد غذایی مورد نیاز بدن را تامین کرده و در عین حال باعث کنترل وزن نیز می گردد. میزان کالری موجود در انگور در مقایسه با میوه های دیگر به طور قابل ملاحظه ای پایین است.
فواید سلامتی
انگور به مبارزه با بسیاری از بیماری ها و اختلالات و همچنین به حفظ یک زندگی سالم کمک می کند. انگور دارای فواید سلامتی متعددی به شرح زیر می باشد:
انگور حاوی آنتی اکسیدان هایی بوده که باعث پیشگیری از سرطان، بیماری های قلبی و حتی آلزایمر می گردد.
این میوه اختلال استخوان را در زنان مسن به واسطه ی میزان بالای کلسیم موجود در آن به تاخیر می اندازد.
انگور قرمز در درمان و پیشگیری از اختلالات خونی موثرتر می باشد.
انگور باعث درمان آسم، میگرن و یبوست می گردد.
این میوه منبع انرژی فوری می باشد.
باعث تسریع دندان درآوردن در کودکان می گردد.
انگور باعث استراحت رگ های خونی شده و از این رو مشکلات فشار خون بالا را کاهش می دهد.
در واقع ارزش غذایی و فواید سلامتی انگور بسیار بالا می باشد. این میوه به میزان فراوانی در دسترس بوده و تا حدودی ارزان قیمت نیز می باشند. از این رو، گنجاندن این میوه ی سالم دارای فواید سلامتی بی شماری می باشد.

منبع:راسخون

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید