سرکوب کننده‌های طبیعی سرفه

سرکوب کننده‌های طبیعی سرفه

مترجم: آناهیتا خاقانی
سرفه ممکن است تمام طول شب شما را بیدار نگه دارد و مخل عملکرد روزانه شما باشد. اکثر داروهای بدون نیاز به نسخه و سرکوب کننده سرفه کاملا در رهایی از علائم موثر نیستند و عوارض جانبی دارند. اگرکه می‌خواهید بدون رویارویی با عوارض جانبی با سرفه آزاردهنده دست و پنجه نرم کنید، فرصتی به سرکوب کننده‌های طبیعی سرفه بدهید.
رفع پذیرش مسئولیت: اطلاعات ارائه شده در این مقاله تنها برای اطلاع رسانی به خواننده است. هدف این نیست که جایگزینی به جای مشاوره با یک متخصص پزشکی باشد.
این درمان شگفت انگیز برای مواجهه با سرفه دائمی بسیار بهتر از داروهای بدون نیاز به نسخه است. شما می‌توانید آن را با مقداری آب گرم مخلوط کنید یا آن را وارد مقداری چای گیاهی بدون کافئین کنید. می‌توانید مقداری عصاره زنجبیل همراه با اندکی پودر فلفل سیاه را اضافه کنید. برای رهایی از مشکل خود روزی دو تا سه بار آن را استفاده کنید. یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط شده با آب لیمو یا یک قاشق چای خوری آب پیاز خام مخلوط با یک قاشق چای خوری عسل نیز می‌تواند سرفه را سرکوب کند.
برای پاکسازی حلق و تمیز کردن مخاط با آب نمک گرم غرغره کنید. برخی محلول‌های غرغره موثر دیگر شامل آب لیمو با آب گرم و یک قاشق چایی خوری نمک و سرکه می‌شود. آب ولرم مخلوط با نمک و پودر زردچوبه له عنوان یک ضد عفونی کننده برای گلو و رهایی از علائم بیماری به کار می‌رود. به طور مشابه عصاره زنجبیل رنده شده یا ریحان جوشیده در آب گرم می‌تواند سرکوب کننده سرفه موثری ‌باشد. غرغره کردن با آب اسفناج نیز برای رهایی از علائم مفید شناخته شده است.
بادام‌ها را در طول شب در آب بخیسانید. پوست آن‌ها را جدا کنید و برای تهیه خمیری خوب آن‌ها را له کنید. خمیر بدست آمده را با شکرو کره مخلوط کنید. این ترکیب باید دوبار در روز مصرف شود.
گیاهانی مانند برگ‌های نعنا و برگ‌های اکالپتیوس را در آب گرم مخلوط کنید وآن را بجوشانید. بخار حاصل از این ترکیب را برای درمان سرفه استنشاق کنید. برگ‌های ریحان را با عسل ترکیب کنید، این ترکیب نیز به تسکین گلو درد و رهایی از سرفه کمک می‌کند. علاوه براین عصاره آلووئه‌آرا را با عسل ترکیب کنید و برای درمان گلو درد و رهایی از احتقان سینه روزی دو بار مصرف نمایید. یکیاز بهترین درمان‌ها برای سرفه و گلو درد ترکیب علف لیمو، ریحان، زنجبیل رنده شده و آب‌لیمو است.
یکی از بهترین درمان‌های قدیمی سرفه استفاده از چای زنجبیل است. برای یک فنجان چای زنجبیل، یک قاشق چایی خوری ریشه زنجبیل رنده شده را در آب به مقدار کمی بیش از یک فنجان مخلوط کنید و دو حبه سیر و لیمو به آن اضافه کنید. آب را بجوشانید و حرارت را کاهش دهید. اجازه دهید به مدت 15 دقیقه به آرامی بجوشد ، قبل از مصرف بگذارید تا خنک شود. جرعه جرعه نوشیدن چای زنجبیل داغ نه تنها به درمان علائم کمک می‌کند بلکه همچنین به باز شدن راه‌های بینی نیز کمک می‌کند. شما همچنین می‌توانید چای تخم بادیان را برای کاهش مخاط اضافه کنید.
استنشاق بخار نیز برای رهایی از سرفه و علائم آن موثر شناخته شده است. افزودن چند قطره روغن اکلاپتیوس یا درخت چای به آب گرم در حالی که بخور می‌دهید، مخاط اضافی را خارج می‌کند و مسیر بینی را پاک می‌کند. این درمان می‌تواند توسط کودکان و افراد سالمند نیز به شکل مشابه به کار گرفته شود.
علاوه بر این درمان‌ها می‌توانید سرکوب کننده‌های سرفه طبیعی جایگزینی مانند تغذیه کودک با سوپ جوجه برای کودکان استفاده کنید. جدای از این قرار دادن رطوبت ساز در اتاق او می‌تواند به تمیز کردن مسیرهای بینی مسدود شده کمک کند و باعث رهایی از شر سرفه شود. با این درمان‌های طبیعی و استراحت کافی، به زودی می‌توانید با سرفه‌های آزاردهنده خداحافظی کنید. مراقب خودتان باشید!

منبع:راسخون

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید