آیت الله سعیدی: کشورهای همسایه با قدرت و قاطعیت در برابر نقشه دشمن بایستند/ جدایی کردستان عراق توطئه‌ای سازمان یافته است

آیت الله سعیدی: کشورهای همسایه با قدرت و قاطعیت در برابر نقشه دشمن بایستند/ جدایی کردستان عراق توطئه‌ای سازمان یافته است

امام جمعه قم با بیان این که کشورهای همسایه عراق باید با قدرت و قاطعیت در برابر نقشه شوم دشمن بایستند، جدایی کردستان عراق را توطئه ای سازمان یافته و سابقه دار دانست.

آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به همزمانی آغاز سال تحصیلی و ایام محرم گفت: جویندگان علم با زنگ به نام اباعبدالله(ع) در محل درس حاضر شدند.

وی افزود: معلمان و اساتید باید حسینی درس بدهند و دانش آموزان حسینی درس بخوانند، مدارس باید محل پرورش انسان هایی باید که عاشورایی فکر کنند و در عرصه های گوناگون انقلاب در تراز کربلای حسینی قدم بردارند.

امام جمعه قم با بیان این که کشور و ملت عزیز در پرتو حماسه حسینی از یکی از مدافعان حرم اهل بیت(ع) تجلیل شایسته ای به عمل آوردند، اظهار داشت: رهبر حکیم و معظم انقلاب اسلامی فرمودند که شهید حججی را حجت خداوند در برابر چشم همگان دانستند و در کنار پیکر این شهید حضور پیدا کردند و بر آن بوسه زدند.

وی ادامه داد: بر اساس فرمایش رهبر انقلاب شهید حججی از رویش های انقلاب است و این شهید همواره الگوی جوانان عزیز کشور خواهد بود، همچون شهید فهمیده و صدها شهید نوجوان و جوان دیگر نام و یاد و راه این شهیدان هرگز از خاطر انسان ها محورنخواهد شد حتی اگر کسانی بخواهند برای خوشایند دشمنان انقلاب نام این شهیدان را از کتب درسی حذف کند این شهیدان در قلب ملت قهرمان برای همیشه ثابت خواهد ماند.

آیت الله سعیدی با بیان این که همزمان با درهم پیچیده شدن طومار سیاه داعش، توطئه ای سازمان یافته و سابقه دار در کردستان عراق در حال اجرا است، ابراز داشت: همه پرسی برای جدا شدن از بخش از خاک عراق با حمایت آشکار رژیم فاسد و غاصب صهیونیستی و حمایت پشت پرده آمریکا و برخی از مزدوران دیگر که در آینده بیشتر نمایان خواهد شد خبر از نقش شوم دیگری علیه امت اسلام می دهد.

وی عنوان کرد: دشمنان و استکبار می خواهد در دل یک منطقه اسلامی یک اسرائیل دیگری به نام اقوامی به وجود آورند تا بی ثباتی و ناامنی دیگری را به منطقه تحمیل کنند، اکنون بیش از هرزمان دیگر باید مراقب بود، کردهای غیور و مسلمان نباشند اجازه دهند که اسرائیل غاصب و جنایتکر با نام آن ها چنین فساد و توطئه ای را سامان دهد.

تولیت آستان مقدس بانوی کرامت خاطرنشان کرد: همه کشورهای اسلامی به ویژه کشورهای همسایه عراق باید با قدرت و قاطعیت در برابر این نقشه شوم بایستند چون اگر آتش این فتنه برافروخته شود دامن همه را خواهد گرفت.

وی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و امر به معروف اضافه کرد: بیش از هر روز دیگر نیازمند بازخوانی حماسه کربلای حسینی هستیم تا خط زندگی و حرکت خود را بر اساس آن تنظیم کنیم، در واقعه عاشورا هر کاری که امام حسین(ع) انجام دادند برای این بود که الگو شود و ماندگار باشد، واقعه کربلا یک قطعه تاریخی نیست بلکه ترسیم یک راه و مهندسی جاده فراروی همه انسان ها است.

آیت الله سعیدی با بیان این که انسان ها به ویژه مسلمانان باید عزتمند زندگی کنند، گفت: حتی گاندی غیر مسلمان برای عزت و اقتدار ملت هند از عاشورای امام حسین(ع) درس قیام و مقاومت در برابر امپراتوری بریتانیا گرفت و پیروز شد.

وی افزود: درس عاشورا این است که مردم هرگاه دیدند که یک هویت و جبهه ای یزیدی تشکیل شده باید به سرعت پشت رهبرشان هویت و جبهه حسینی را تشکیل دهند، قیام ماندگار کربلا نشان می دهد که حتی با گروه اندک باید در مسیر حق ایستادگی کرد و تسلیم نشد.

امام جمعه قم اظهار داشت: اگر امام حسین(ع) از ابتدا تا انتهای قیام قرآن قرائت می کنند برای این بود که پیام دهند مردم نباید از قرآن جدا شده و قرآن باید در سراسر زندگی آنان حضور کارساز داشته باشد، مردم همانند شهیدان باید قرآنی زندگی کرده و قرآنی بمیرند.

وی ادامه داد: شهیدان با الهام از عاشورای حسینی و رهبری ولی فقیه خود برای رضای خدا مقاومت کرده و جان خود را در راه اسلام دادند، امروز بعد از گذشت سال ها، رهبر انقلاب در پیام خود برای غبارروبی از مقبره شهیدان متواضعانه از مجاهدت ها و رشادت های شهیدان یاد می کنند.

تولیت آستان مقدس بانوی کرامت ابراز داشت: در روز عاشورا امام حسین(ع) فرمود که اگر دین ندارید آزاده باشید تا برای ابد درس آزادگی و غیرت به مردم بدهد و به همه بیاموزد که نباید اجازه دهند نوامیس آنها تحت هجوم بیگانگان قرار گیرند و باید امر به معروف و نهی از منکر است؛ سیدالشهدا در واقعه کربلا درس تحمل مصیبت به همگان داد.

خبرگزاری رسا

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید