آیت‌الله علم‌الهدی: به دنبال ایجاد اسرائیل دوم در منطقه هستند/ اذعان واشنگتن‌پست به عظمت تشییع پیکر شهید حججی

آیت‌الله علم‌الهدی: به دنبال ایجاد اسرائیل دوم در منطقه هستند/ اذعان واشنگتن‌پست به عظمت تشییع پیکر شهید حججی

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: تشییع‌جنازه شهید حججی نشان داد هنوز ذائقه مردم، ذائقه انقلاب و شهادت است، این تجلیل، احترام و گرایش شهادت‌طلبی مردم باعث شد که حتی رسانه استکبار جهانی می‌گوید این مسئله، یک «نماد» بود.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مشهد مقدس در حرم مطهر رضوی، به بیان محدودیت حوزه اقتدار شیطان در تبیین شیطان شناسی از آیات قرآن پرداخت و اظهار کرد: در دو آیه 65 سوره مبارکه اسراء 42 سوره حجر، خداوند قدرت شیطان در سلطه بر انسان‌ها را محدود بیان کرده است.

وی با بیان این‌که این دو آیه به‌ظاهر یک معنا دارند، ادامه داد: همه مخلوق بنده خدا هستند به خاطر این‌که هیچ انسانی چه انسان مشرک، چه انسان کافر و چه موحد و مؤمن مالک هیچ‌چیز خودش نیست و در اجرای میولات نفسانی خود آزادی تکوینی ندارند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: همه مخلوقات، در اصل تکوین و خلقت بنده خدا هستند اما درعین‌حال، بندگان خاص کسانی هستند که خودشان تسلیم خدا بوده و این مالکیت حق را نسبت به خود پذیرفته‌اند؛ شیطان بر این انسان‌ها سلطه پیدا نمی‌کند.

وی، در خطبه دوم نماز جمعه به دو اتفاق هفته گذشته اشاره و ابراز کرد: در هفته گذشته با دو جریان مقابل و روبرو بودیم، یک جریان در خارج کشور که همه‌پرسی تجزیه عراق و یک جریان در داخل کشور که تشییع پیکر پاک شهید محسن حججی بود.

علم‌الهدی، جریان خارج کشور را توطئه نابکارانه استکبار جهانی و صهیونیست عنوان کرد و گفت: مسئله همه‌پرسی و جداسازی کردستان عراق از سرزمین اسلامی عراق در جهت جایگزینی جنگ‌های نیابتی جریان‌های تکفیری و داعش بود، این یک حرکت خائنانه در برابر شکست‌های پیاپی که جریان‌های تکفیری و مزدوران استکبار به‌عنوان جنگ نیابتی استکبار با اسلام آغاز کرده بود.

وی با تأکید بر این‌که استکبار جهانی درصدد ایجاد اسرائیل دوم در منطقه است، گفت: خانواده بارزانی از دوران گذشته، خانواده سرسپرده آمریکا و استکبار جهانی بودند، پس از شکست در مقابل صدام، لشکر او متواری شد و شاه ملعون به‌عنوان ژاندارم آمریکا در منطقه، ملامططفی بارزانی را به همراه دو پسرش، ادریس و مسعود در ایران پناه داد

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان این‌که سرسپردگی بارزانی به آمریکا به حدی رسیده که به‌عنوان تأسیس اسرائیل دوم در منطقه اقدام می‌کند، خاطرنشان کرد: این‌که آمریکا ابتدا با مسئله تجزیه کردستان مخالفت کرده، یک تاکتیک و شیطنت است تا نفوذ آمریکا در عراق از بین نرفته و از طرف دیگر، اسرائیل دوم نیز در عراق ایجاد شود.

وی، تشییع باشکوه پیکر شهید حججی را نقطه مقابل این توطئه و حقیقت تجلی نور خدایی دانست و گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب تا امروز در کشور به‌جز تشییع امام بزرگوار، تشییعی با این عظمت که مردم در مشهد، تهران، اصفهان و نجف‌آباد، این‌طور با هیجان و شور برای یک فرد سر داده و جان داده در راه خدا تجلیل و احترام کنند، سابقه نداشت.

علم‌الهدی با اشاره به اذعان رسانه آمریکایی واشنگتن‌پست به شکوه تشییع پیکر شهید حججی، اظهار کرد: این رسانه آمریکایی رسماً اعلام کرد که «رزمنده ایرانی، مانند یک نماد تشییع شد»، حتی جریان‌های استکباری از عظمت این وداع متحیر شدند درحالی‌که برخی در داخل می‌گویند ذائقه مردم عوض‌شده و ذائقه تجمل‌پرستی، رفاه‌طلبی و خوش‌گذرانی پیدا کردند.

وی با تأکید بر این‌که تشییع پیکر شهید حججی ثابت کرد هنوز ذائقه مردم در کشور، ذائقه انقلاب و شهادت است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند «خداوند هیچ‌وقت کارش بدون حکمت نیست، اخلاص، نیت پاک و به‌موقع حرکت کردن این جوان و نیاز جامعه به این‌گونه شهادت باعث شده خداوند نام شهید شما را بلند کرده است».

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با اشاره به این‌که برخی تحلیل می‌کنند که سفره دین و انقلاب جمع شد و بیاییم یک مملکت در و دیوار بسته مادی ایجاد کنیم، گفت: آنان می‌گویند دیگر به انقلاب، دین و شهادت کاری نداشته باشیم، افرادی که این‌گونه فکر می‌کنند و می‌اندیشند، هنوز جامعه و مردم را نشناختند و تنها به این دلیل که با یک‌مشت عناصر ولنگار و خوش‌گذران مرتبط هستند، فکر می‌کنند جامعه همین عناصر بی‌بندوبار در خیابان هستند.

وی تصریح کرد: تشییع‌جنازه شهید حججی نشان داد هنوز ذائقه مردم، ذائقه انقلاب و شهادت است، این تجلیل، احترام و گرایش شهادت‌طلبی مردم باعث شد که حتی رسانه استکبار جهانی می‌گوید این مسئله، یک نماد بود.

خبرگزاری فارس

مطالب مشابه

دیدگاهتان را ثبت کنید