دستورالعمل پخت غذاها با پروتئین بالا

دستورالعمل پخت غذاها با پروتئین بالا

مترجم: سعید علیزاده

اگر می‌خواهید وزن کم کنید و در عین حال از مزه غذاها لذت ببرید، در این صورت غذاهایی با پروتئین بالا برای شما مناسب هستند. در این مقاله دو دستورالعمل پخت غذا با پروتئین بالا ذکر شده است که به شما کمک می‌کند وزن ناخواسته را حذف کنید.
رژیم غذایی با پروتئین بالا برای افرادی توصیه می‌شود که قصد پرورش اندام دارند یا می‌خواهند وزن خود را کم کنند. با این حال، نباید با رژیم غذایی کم کربوهیدرات اشتباه گرفته شود. مقدار کافی از پروتئین برای ساخت عضلات اسکلتی و سایر بافت‌ها مورد نیاز است. با این حال، زمانی که مردم شروع به پیروی از یک رژیم غذایی می‌کنند به دلیل تشابه مواد غذایی روزانه، حوصله‌شان سر می‌رود. در این زمان آن‌ها به دنبال دستورالعمل‌های غذایی متفاوت می‌گردند. در این مقاله تعدادی ایده در این مورد مطرح شده است.
دستورالعمل مواد غذایی سالم با پروتئین بالا
ما اغلب از دستورالعمل‌های ساده‌ای که می‌توانند با سبک زندگی ناسالم ما مبارزه کنند ناآگاه هستیم. همچنین تعدادی از میان وعده‌ها با پروتئین بالا وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها نیز استفاده کنید.
میسو سبزیجات و سالاد توفو
مواد اولیه
• میسو، ۶ اونس
• مخمر برنج، یک چهارم فنجان
• میرین، نصف فنجان
• شکر الک شده، ۳ قاشق غذاخوری
• تکه‌های فلفل قرمز، ۱ قاشق چای خوری
• سبزیجات ریز شده (مارچوبه، گلچه کلم بروکلی، لوبیا سبز، گل کلم و …)، ۴ فنجان
• توفو پخته یا کبابی، ۱۲ اونس
روش تهیه
• توفو را به تکه‌های کوچک برش دهید.
• در یک ظرف سس، میسو، مخمر برنج، میرین و شکر را مخلوط کنید و بجوشانید.
• حرارت را کم کنید و اجازه دهید به مدت ۲۰ دقیقه به آرامی بجوشد تا غلیظ شود.
• در نهایت، تکه‌های فلفل قرمز را اضافه کنید، مخلوط را از روی شعله بردارید و اجازه دهید تا خنک شود.
• در حالی که مخلوط آماده می‌شود، ظرف دیگری بیاورید و آن‌را با آب پر کنید و آن‌را بجوشانید و کمی نمک به آن اضافه کنید. سبزیجات را به داخل این آب بریزید و اجازه دهید یک دقیقه بماند.
• سبزیجات را از آب گرم جدا کنید و روی آن‌ها آب سرد بریزید.
• سبزیجات را در یک کاسه بزرگ بریزید و یک سوم مخلوط را روی سبزیجات بریزید تا زمانی که سبزیجات را به خوبی بپوشاند.
• توفو را به سبزیجات اضافه کنید.
• در نهایت، چند تکه فلفل را به سالاد اضافه کنید.
سالاد بوقلمون کبابی
مواد اولیه
• سینه بوقلمون (کباب شده)، ۱ پوند
• گوجه فرنگی (نصف شده)، ۱۲ تا ۱۶ عدد
• قارچ (نصف شده)، ۱۲ تا ۱۶ عدد
• پیاز قرمز، ۱ عدد
• فلفل قرمز شیرین، ۱ عدد
• جعفری (درشت خرد شده)، نصف فنجان
• خردل، نصف فنجان
• سبزی سالاد مخلوط، ۴ فنجان
• فلفل سیاه تازه، به مقدار لازم
روش تهیه
• پیاز را پوست بکنید، به صورت نازک برش دهید و حلقه حلقه کنید.
• فلفل قرمز باید هسته و دانه‌های آن خارج شود و به شکل نوارهای باریک بریده شود.
• تا جایی که ممکن است سبزیجات سالاد سرد باشند.
• با استفاده از یک چاقوی تیز، بوقلمون کباب شده را به تکه‌های ۴ سانتی تقسیم کنید.
• در یک کاسه بزرگ، بوقلمون، گوجه فرنگی‌ها، قارچ‌ها، پیاز، نوارهای باریک فلفل قرمز شیرین و جعفری خرد شده را مخلوط کنید.
• خردل را اضافه کنید طوری که مخلوط را بپوشاند.
• کاهو را در ظروف بچینید و سالاد را قاشق قاشق به ظروف اضافه کنید.
• مقدار دلخواه فلفل سیاه روی سالاد بریزید و صرف کنید.
اگر جوانه‌ها را دوست دارید، می‌توانید با استفاده از آن‌ها دستورالعمل‌های مشابه تهیه کنید، چون آن‌ها غنی از پروتئین هستند. همراه با جوانه، عدس و توفو نیز برای گیاه‌خواران از مواد غذایی با پروتئین بالا محسوب می‌شوند. اگر گیاه‌خوار نیستید، در این صورت گزینه‌های زیادی وجود دارد که از گوشت بدون چربی تهیه شده‌اند. هنگامی که از گوشت استفاده می‌کنید، در این صورت توصیه می‌شود که از گوشت سفید استفاده کنید چون در مقایسه با گوشت قرمز بهتر و مقوی‌تر است. همچنین توصیه می‌شود از گوشت بدون چربی یا گوشت سینه استفاده کنید چون در این صورت در گوشت چربی زیادی وجود نخواهد داشت.

منبع:راسخون

مطالب مشابه