آیا جرقه ظهور در یمن زده شده است ؟!

آیا جرقه ظهور در یمن زده شده است ؟!

بامداد روز پنج‌شنبه جنگنده‌های عربستان سعودی به مواضع انصارالله در یمن حمله کردند. در این حملات کشورهای عضو «شورای همکاری خلیج فارس» جز عُمان، به علاوه‌ ترکیه و مصر و آمریکا و چند کشور دیگر به تجاوز نظامی عربستان به یمن مشارکت دارند. سخنگوی نیروهای سعودی نیز هدف عملیات عربستان علیه یمن را نابودی انصارالله یمن ذکر کرده است .

چندی پیش بود که حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در سخنانی که چندی پیش در دانشگاه شریف ایراد کرده بود، تصریح کرد: شخصی در ایوان حرم امام رضا(ع) به محضر آیت‌الله العظمی بهجت(ره) رسید و پرسید “از ظهور چه خبر؟”؛ حضرت آیت‌الله العظمی بهجت(ره) جواب دادند: مراقب اوضاع یمن باشید؛ جرقه‌ای در یمن زده می‌شود که با ظهور ارتباط دارد و ما باید خودمان را برای ظهور آماده کنیم.

حجت‌الاسلام صدیقی با بیان اینکه “معلوم است که این وقایع یمن درباره ظهور است”، خطاب به جوانان  افزود: ما اگر خودمان را بسازیم آقا ظهور می‌کنند.

نقش آخرالزمانی یمن
روایات متعددى از اهل بیت علیهم‌السلام ‌ درباره انقلاب اسلامى و زمینه‌سازی ظهور حضرت مهدى (ع) در یمن وارد شده است که برخى از آنها صحیح‌السند هستند‌ که حتمى بودن وقوع این انقلاب را تصریح مى‌کند و آن را درفش هدایت و زمینه‌ساز قیام حضرت مهدى و یارى‌کننده آن حضرت توصیف مى‌کند و وقت آن را همزمان با خروج سفیانى در ماه رجب یعنى چند ماه قبل از ظهور حضرت مهدى (ع) معرفى مى‌کند.

اما نام رهبر آن، در روایات  معروف به “یمنى” است و روایتى نام وى را (حسن) و یا (حسین) و از نسل زیدبن على علیهم السلام یاد مى‌کند ولى این روایت از نظر متن و سند قابل بحث است.

از امام صادق (ع ) روایت شده است که فرمود: «قبل از قیام قائم وقوع 5 علامت حتمى است: یمنى‌، سفیانى‌، صیحه آسمانى‌، کشته شدن نفس زکیه و فرو رفتن در بیابان.»

و نیز حضرت فرمود: «خروج سفیانى و یمنى و خراسانى در یک‌ سال و یک‌ ماه و یک‌روز و ترتیب آنها همچون رشته مهره‌ها پشت سرهم خواهد بود. پریشانى و سختى از هر سو پدید مى‌آید واى بر کسى که با آنها مخالفت و دشمنى کند، در میان درفش‌ها، هدایت‌کننده‌تر از درفش یمین وجود ندارد، چرا که درفش حق است و شما را به‌سوى صاحبتان دعوت مى‌کند؛ وقتى یمنى قیام کند فروش اسلحه به مردم حرام است و آنگاه که خروج کند به‌ سوى او بشتاب که درفش او درفش هدایت است و بر هیچ مسلمانى، سرپیچى از او جایز نیست و اگر کسى چنین کند از اهل آتش خواهد بود، زیرا که او مردم را به حق و به راه مستقیم دعوت مى‌کند.»

در حدیث دیگری از امام رضا(ع) روایت شده است که: «قبل از این امر، سفیانى و مروانى و شعیب‌بن‌صالح است پس ‍چگونه مى‌گوید این و آن»

مجلسى‌ره گوید: «یعنى چگونه محمدبن‌ ابراهیم یا دیگرى که خروج مى‌کند مى‌گوید قائم من هستم» و منظور از مروانى یاد شده در روایت، احتمال دارد که ابقع بوده و یا آنکه اصل او خراسانى باشد که از سوى نسخه برادران اشتباهى رخ داده باشد.

از امام صادق (ع ) نیز روایت شده است که فرمود: «خروج این 3 تن، خراسانى، سفیانى و یمنى در یک‌ سال و یک‌ماه و یک‌روز اتفاق مى‌افتد و درفش یمنى از همه هدایت‌کننده‌تر است زیرا که دعوت به حق مى‌کند.»

و از هشام بن حکم نقل شده است که گفت: «چون طالب حق خروج کرد به ابوعبدالله امام صادق (ع) گفته شد: «آیا امیدوارید این شخص یمنى باشد؟ حضرت فرمود: خیر، یمنى دوستدار على است و این شخص از آن حضرت بیزارى مى‎جوید» و در همین روایت آمده است که «یمنى و سفیانى همچون 2 اسب مسابقه هستند و هر یک مى کوشد که از دیگرى سبقت جوید.»

روایات مى‌گوید: یمنى در پى نبرد سفیانى با وى وارد عراق مى‌شود. نیروهاى یمنى و ایرانى جهت رویارویى با سفیانى وارد عمل مى‌شوند و از روایات چنین ظاهر مى‌شود که نقش نیروهاى یمن در نبرد سفیانى نقش ‍ پشتیبانى از نیروهاى ایرانى است، زیرا از لحن اخبار چنین فهمیده مى‌شود که طرف درگیر با سفیانى، مردم مشرق زمین یعنى یاران خراسانى و شعیب هستند و گویا یمنى‌ها پس از یارى رساندن به آنان به یمن بازمى‌گردند.

مطالب مشابه

8 دیدگاه

  1. بهمن
    1397-02-22 در 16:53 - پاسخ

    الهم اجعل لولیک فرج انشاله که ظهور نزدیک است وقوم کودک کش باید جواب پس بدهند در حدیث آماده که وای به حال سفیانی از دست ارتش سید خراسانی خدا با صابرین است و انشالله ظهور نزدیک است مرگ نفرت بر قوم کودک کش

  2. شاهین
    1394-02-08 در 23:04 - پاسخ

    فقط عاقبت للمتقین
    سرانجام کار به دست باتقوایان است.

  3. شاهین
    1394-02-08 در 23:03 - پاسخ

    فقط عاقبت للمتقین

  4. ستون دین 1
    1394-01-10 در 00:38 - پاسخ

    سلام ممنوم که به بنده سر زدید ،،این مطلب در مورد جرقه یمن صحت نداره بنده در موردش تحقیق کردم اصلا سخن مرحوم بهجت نیس بازم برای اطمینان بیشتر به سایت آیت الله بهجت رجوع کنید

    • خادم الصادقیون
      1394-01-10 در 09:51 - پاسخ

      در مطلبی که ما گذاشتیم ؛ در مورد (پخش اذان شیعی) اصلا بحثی نشده!!!در روایات اخر الزمان نقش یمن ؛ به عنوان یک علامت حتمی یاد شده
      که ما امیدواریم این تحولات زمینه ساز ظهور باشد (ان شاء الله)

  5. شقایق
    1394-01-09 در 12:13 - پاسخ

    سلام خداقوت خسته نباشید

    ازاین که به وبلاگ ماسرمیزنید کمال تشکرراداریم باافتخار پایگاه شمارالینک کردیم دوست داریم همچنان ازنظرات خوب شما برخوردارباشیم

    باتشکرمدیر وبلاگ ترنج

  6. عليرضا هوشمند جانباز و خادم ايثارگران اهواز
    1394-01-09 در 11:36 - پاسخ

    سفیر عشق شهید است وارباب عشق حسین (ع)ووادی عشاق کربلا جایی که ارباب عشق سربه باد می دهد تا اسرار عشاق رابازگو کند که برای عشاق راهی جز از کربلا گذشتن نیست

  7. رعنا
    1394-01-09 در 07:21 - پاسخ

    ﻣﻦ ﺑﻪ ﺁﻣﺎﺭ ﺯﻣﯿﻦ ﻣﺸﮑﻮﮐﻢ, ﺍﮔﺮ ﺷﻬﺮ ﭘﺮ ﺍﺯ ﺁﺩﻣﻬﺎﺳﺖ

    * ﭘﺲ ﭼﺮﺍ ﯾﻮﺳﻒ ﺯﻫﺮﺍ ﺗﻨﻬﺎﺳﺖ

    ﺍللهم ﻋﺠﻞ ﻟﻮﻟﯿﮏ ﺍﻟﻔﺮﺝ

دیدگاهتان را ثبت کنید