سعودی ها گفته بودند: هفت روزه وارد صنعا می شویم!/ ایران می تواند عربستان را به دوران قبل از صنعتی بازگرداند

سعودی ها گفته بودند: هفت روزه وارد صنعا می شویم!/ ایران می تواند عربستان را به دوران قبل از صنعتی بازگرداند

وزیر امور خارجه اسبق آمریکا اعتراف کرد که دولت کشورش با رها کردن عربستان برای حمله به یمن مرتکب اشتباه شده است.

«کالین پاول» که با شبکه فاکس نیوز گفتگو می کرد، اظهار داشت: “ما نباید وعده های «سلمان» و پسرش را باور می کردیم! آنها اطمینان داده بودند که این جنگ ده روز بیشتر طول نخواهد کشید و ارتش سعودی از روز هفتم وارد صنعاء خواهد شد!”.

وی ادامه داد: “اما نتیجه وعده آنها فاجعه آمیز است و اکنون پس از 41 روز حمله هوایی، ما صدای کمک خواستن هم پیمانان سعودی خود را می شنویم”.

وزیر امور خارجه دولت بوش به مقاومت شگفت انگیز مردم یمن هم اشاره کرد و گفت: “یمنی ها وضعیت غیرمنتظره ای خلق کرده اند که هیچکس پیش بینی نمی کرد؛ آنها وارد شهرای مرزی سعودی شدند و سربازان سعودی ا کشتند و سلاح های آنان را مصادره کردند”.

ژنرال پاول به کمک آمریکا برای حمله به مردم بی دفاع یمن هم اعتراف کرد و گفت: “علیرغم اینکه ما کمک های نظامی و لجستیکی بزرگی به سعودی ها کردیم، اما اشتباه ما این بود که به ارتش ضعیف اعتماد نمودیم، و نیز به وزیر دفاع آنها که تصور صحیحی از «واژه جنگ» ندارد”.

این کهنه سرباز آمریکایی در پایان به دوستان سعودی اش توصیه کرد که دست از مشاجره و دشمنی با ایران بردارند و تصریح نمود: “آنها چیزی برای مخفی کردن از ایران ندارند و این کشور می تواند عربستان را ظرف چند ساعت به دوران پیش از عصر صنعت بازگرداند”.

پاول اضافه کرد: “اعتراف می کنم که در صورت حمله ایران به عربستان، ما قادر نیستیم که از نابودی تأسیسات زیربنایی سعودی ها جلوگیری کنیم و سعودی ها شاید حتی یک خط تلفن پیدا نکنند که با ما تماس بگیرند!”.

در همین حال «باراک اوباما» نیز در گفتگو با روزنامه نیویورک تایمز، درباره درخواست کمک کشورهای عرب خلیج فارس از آمریکا در برابر ایران گفت: “تهدیدات این کشورها از داخل خود آنهاست؛ مواردی مانند جوانان بیکار، احساس نفرت نسبت به حاکمان در شهروندان، ایدئولوژی نابودکننده (تکفیری) و اعتقاد به اینکه هیچ راه قانونی سیاسی برای نجات از مظالم وجود ندارد”.

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. محمدی
    1394-02-31 در 12:15 - پاسخ

    دست خدا از هر دستی بالاتر است . ایران به ایمان و توکل به خدا مسلح است.

دیدگاهتان را ثبت کنید